מערכת COL | יום כ"ה תשרי ה׳תשס״ט 24.10.2008

ב'ועידת צא"ח' הקשיבו לדיווחים מהשטח

שלוחים ופעילים בשטח הופיעו בועידה השנתית של צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית בניו-יורק שנערכה במהלך חג הסוכות ב-770 ■ נאמו: הרב יצחק סופרין מלונדון, הרב יקותיאל פלדמן מוויליאמסבורג, הרב שמעון בקרמן מכפר-חב"ד, הרב מנחם וילהלם מ'אגד', הרב שלמה זלמן לפקובקר מצפת ■ השליח הרב יוסף פבזנר מצרפת סיפר על אביו הגדול שהלך לעולמו אחרי ראש-השנה והשיטה שלו למציאת הדרך הנכונה  לדיווח ותמונות
ב'ועידת צא

מאת כתב COL בניו-יורק

הועידה העולמית ה-58 של צעירי אגודת חב"ד המרכזית בניו-יורק נערכה בבית חיינו 770 ביום הראשון של חול המועד סוכות. הועידה שמעה דיווחים ודברי עידוד וחיזוק משלוחים ופעילים בשטח, שדיברו על פעולותיהם הברוכות במשך השנה האחרונה.

פותחים בדבר מלכות שיחת הרבי בהנוגע למצוות "הקהל", ודברי הגמרא שאם כהן איננו תוקע אומרים לו "דומה שאינך כהן" וההוראה בפועל לכל אחד ואחד שמצוות "הקהל" צריכה להיות נוגעת לו באופן אישי, שבאם לאו הרי אפשר לומר לו כדברי הגמרא...

מנהל צא"ח הרב שמואל מנחם-מענדל בוטמאן, שעמד בראש הועידה, הזכיר בדבריו שבהתוועדות שמחת בית השואבה בשנים הראשונות, היה הרבי מזמין באמצע ההתוועדות את היושב ראש של הוועידה ומבקש ממנו שימסור דו"ח מהוועידה. הרב בוטמאן הדגיש את המשימה הגדולה העומדת לפנינו כעת והיא להכין את העולם ל"הקהל" הגדול כשכל ישראל יהיו בירושלים עיר הקודש בגאולה האמיתית והשלימה.

הרב בוטמאן הזכיר את מרכז הפעולות של צעירי אגודת חב"ד המרכזית ומסירותו הנאמנה, ואמר כי נבצר ממנו להשתתף בוועידה כי הוא עסוק "בעניינא דיומא" – אירגון משלחות להתוועד בסוכות בשכונות שונות.

מזכיר צא"ח הרב משה פסח גולדמן הזכיר זכרונות מימי קדם, שהרבי הוא זה שיזם וציווה לעשות את הוועידה הזאת ושהרבי רצה שהוועידה תשמש גם כקבלת אורחים. הוא ציין שהרב חיים מרדכי אייזיק חודקוב ע"ה, מנהל ה'מרכז-לענייני-חינוך' ו'מחנה ישראל' אמר כנואם הראשי שהרבי אמר לו שהוא, הרבי, בעצמו, רצה להשתתף בכינוס הזה.

הרב יצחק סופרין, מנהל הפעילות בערי השדה של לונדון סיפר כמה דברים טובים אפשר לפעול על ידי פעולה אחת, שיש לזה פעולה נמשכת ופירות ופירי פירות במשך עשיריות שנים. הרב סופרין סיפר כמה סיפורים מרתקים שהמחישו את תוכן דבריו.

הרב יקותיאל פלדמן, שפועל בצפון וויליאמסבורג סיפר על ההתפתחות המדהימה של בית חב"ד ועל תרומת סוכה מפוארת על ידי ראש הקהל של סאטמאר, ועל הפארבריינגענס הקבועים בכל שבת ויום טוב שהניבו פירות ופירי פירות.

הרב שמעון בקרמן, חבר הנהלת צעירי אגודת חב"ד הארץ הקודש, סיפר על הפעולות הברוכות של צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש, הרב בקרמאן הדגיש שצריכים לדעת שאנחנו הולכים בכחו של הרבי, ואז הכל פתוח לפנינו והרבי דואג להצלחתנו.

הרב לוי יצחק גינזבורג, משפיע ישיבת תומכי תמימים בראשון לציון, סיפר על ההצלחה שרואים עם בני הנוער, שבא מכל שככבות העם, ועל ידי שמקרבים אותם באופן החב"די המובהק רואים במשך הזמן הצלחה גדולה מאד.

הרב מנחם וילהלם, מנהל פעולות חב"ד באגד ובנמלים סיפר על ההצלחה הגדולה של מחנות הקיץ בכל חלקי ארץ הקודש ואודות הפעילות התמידיות במשך כל השנה עם כל סניפי אגד ורשת הנמלים. הרב ווילהלם גם מסר שכשהוא הביא הארבע מינים לאישים בכירים בממשלה כתבו פ"נ לרבי בהנוגע לעניניהם הפרטיים, וגם בהנוגע לעניינים הכלליים של שלימות הארץ.

הרב יוסף יצחק פבזנר, מנהל מוסדות סיני, פאריז, צרפת כובד לשאת דברים אודות אביו הרה"ג הרה"ח התמים ר' הלל פבזנר ע"ה שהלך לעולמו אחרי ראש השנה. הרב סיפר על אביו ועל מה שהי' בא לרבי בשמחת תורה כל השנים מבלי להחסיר שנה. גם הדגיש מה ששמעו מפי רבים שבאו לנחם שאביהם דגל בה"לא תגורו מפני איש" יחד עם מציאת הדרך הנכונה להעביר את המסר לכל אחד לפי עניינו.

הרב טוביה בולטון, משפיע ישיבת אור תמימים בכפר חב"ד דיבר בדרכו האופיינית שחשוב למצוא את הדרך להגיע לכל אחד מבני הנוער ולפעול עליו. סיפר סיפורים מוחשיים איך שמצאו את הדרך להשפיע על בני הנוער וראו הצלחה גדולה מאד. "הרבי רוצה שנגיע לכל אחד מבני הנוער" ואם משתדלים באמת מצליחים וההשלכות מי ישורם.

מצפת עיר הקודש דיבר הרב שלמה זלמן לפקובקר על ההיקף הגדול של המבצעים  בעיר צפת וסביבותיה, פעילות עניפה שמגיעה גם לקיבוצים הכי שמאלניים, לעת עתה, וראה זה פלא, שם רואים ש"לב ישראל ער" ומבקשים זיקה ליהדות, ועל ידי שנדע בכל עת ובכל זמן שהננו הולכים בכחו של המשלח נצליח ונכין את העולם לגאולה השלימה מיד ממש.

הרב יצחק ידגר, מנהל פעילות חב"ד בתענך ריתק את הקהל במשא מיוחד על הזמן המיוחד בו אנחנו חיים-- "עידן הגאולה" ואיך ש"הנה זה" מלך המשיח "עומד אחר כתלנו" ואנחנו עומדים ממש על סף הגאולה, ובאופיינו המיוחד טבל את דבריו, באמרות, סיפורים, גימטריות ופרפראות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.