מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשס״ח 19.09.2008

במעמד מרגש: נחנך בניין 770 בדנייפרודזרז'ינסק

במעמד מרגש ומרשים נחנך ביום חמישי האחרון בניין מפואר של 770 בדנייפרודזרז'ינסק שבאוקראינה ■ אורחי הכבוד: הראשון-לציון והרב הראשי לישראל הרב משה-שלמה עמאר וסיו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' הרב משה קוטלרסקי ■ תורם הבניין, יליד העיר, מר גינדי בוגלובוב, ריגש את מאות המשתתפים בנאום מרגש ■ שליח COL לדנייפרודזרז'ינסק, י. בלינקו מדווח לסיפור המלא ותמונות "דווקא מכאן, נרים את המורל": הרב סטמבלר כותב ל-COL
במעמד מרגש: נחנך בניין 770 בדנייפרודזרז'ינסק
שני מימין: הרב משה-שלמה עמאר בגזירת הסרט ● צילומים: י. בלינקו, שליח COL לאוקראינה
מאת שליח COL לאוקראינה

במעמד מרגש ומרשים נערך ביום חמישי שעבר, יום ח"י אלול, יום הולדתם של שני המאורות הגדולים: הבעל שם-טוב ואדמו"ר הזקן נ"ע, חנוכת הבית לבניין 770 המפואר בדנייפרודזרז'ינסק שבאוקראינה, בהנהלת השליח בעיר הרב לוי סטמבלר.

באירוע המכובד נטלו חלק מאות-רבות של תושבי העיר הנרגשים. גלריית רבנים ושלוחים הגיעו במיוחד כדי ליטול חלק באירוע ההיסטורי.

בין-היתר בלטו: הראשון-לציון והרב הראשי לישראל הרב משה-שלמה עמאר, סיו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' הרב משה קוטלרסקי, השליח הראשי לאוקראינה הרב שמואל קמינצקי (שתרם את בית-הכנסת שייקרא "בית ראובן" על-שם אביו הרה"ח הרה"ת הר"ר ראובן קמינצקי ע"ה), נציג מטעמו של המושל המקומי (שמסיבות טכניות נעדר מהאירוע) וכמובן התורם הגדול והנדיב הנודע גינדי בוגלובוב.

בנאום מרטיט, דיבר הרב עמאר על ההתפתחות חסרת-התקדים של היהדות ברחבי חבר-העמים על-ידי 'אור-אבנר', כשהוא מבליט את העובדה שהרבי דאג עוד לפני עשרות שנים ליהודי רוסיה.

הרב קוטלרסקי דיבר על תנופת הפעילות החובקת-עולם של אלפי השלוחים הפזורים בכל מקום בו נמצאים יהודים. הרב קמינצקי נשא דברים דומים וחידד את הנקודה על ההתפתחות המדהימה גם לאחר יום ההילולא ג' בתמוז תשנ"ד.

נאומו של התורם העיקרי של הבניין, בוגלובוב, סחט דמעות ממאות המשתתפים. בנאומו המיוחד, הוא סיפר את סיפור חייו ותיאר בהרחבה את ילדותו בדנייפרודזרז'ינסק הפרמיטיבית. בהמשך, סיפר למשתתפים כיצד הכיר את הרב קמינצקי. היכרות שהשלוחים בכל העולם נהנים ממנה, בעקבות תרומתו על-סך עשר מיליון דולר בכינוס השלוחים האחרון.

בבניין החדש יהיו דברים שישרתו את היהודים: מסעדה, מחלקה סציואלית, כיתות לימוד לסטודנטים, לנשים, חדרי ספורט, מוזיאון וכמובן בית-כנסת גדול.

במאמר שכתב ל-COL ערב האירוע, כתב הרב סטמבלר בין-היתר: "לאורך כל הבנייה, עברו כאן הרבה יהודים שהתעניינו בבניין. מעבר לעובדה שזה הבניין הראשון (!) שנבנה כאן מאז נפילת הקומוניזם, הרי שצורתו מאוד משונה עבורם. אני מסביר לכולם, בשפה שלהם, שזה עותק של 'הבית של הרבי' בניו-יורק.

"אחרי מלחמת העולם השניה, אני אומר להם, אחרי שהיהודים עברו את השואה הנוראית, הרבי לקח על עצמו להרים את המורל של העם היהודי ולהחיותו מחדש. ואת זה הוא עשה מתוך המקום הזה.

"לכן, גם אנחנו, שזכינו להיות שלוחיו, עושים את אותו הדבר ובעז"ה מבית 770 נפיץ את האור לכל יהודי העיר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.