מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ח 17.09.2008

אינטרנט באחריות: צוות חב"ד.אורג התכנס

בסמינר אינטנסיבי בן יומיים בניו-יורק, אנשי האתר הרישמי חב"ד.אורג דנו באחריות ובאפשרויות הרבות הגלומות בהפצת תורה ויהדות באינטרנט ■ "כל היצירתיות חייבת לבוא תוך כדי הידבקות בהוראות של הרבי", הדגיש דובר חב"ד והמנהל הרב זלמן שמוטקין ■ בין התוכניות החדשות שהוצגו: מדור תלת-מימד, תרגום הרמב"ם לאנגלית, מאגר שיעורי וידאו ודף בית מחודש ■ עוד נאמו: הרב משה קוטלרסקי, הרב ישראל דערן, הרב סימון ג'ייקובסון והשליח מתאילנד לדיווח ותמונות
אינטרנט באחריות: צוות חב
צילומים: בנימין ליפשיץ

חברי צוות התוכן של חב"ד.אורג מרחבי העולם השתתפו באחרונה בסמינר בן יומיים בניו-יורק שכלל סיעור מוחות ודיונים ממושכים.

הסמינר החל בציון הק' של הרבי, שם הצוות כתב פ"נ משותף לרבי בו הם ביקשו את ברכותיו ואת הדרכותיו במילוי רצונו בהפצת יהדות, תורה ומצוות במובן הכי רחב על הרשת הוירטואלית.

חב"ד.אורג הינו האתר הרישמי והמרכזי של תנועת חב"ד-ליובאוויטש ומספק שירותי תוכן לבתי-חב"ד בלמעלה מחמישה שפות.

"אנו חייבים להישמע להוראות של הרבי כשאנחנו ממשיכים להציע דרכים יצירתיים ליהודים ללמוד יהדות", אמר הרב זלמן שמוטקין, דובר חב"ד בארה"ב העומד בראש האתר. שמוטקין הוסיף כי האתר שימושי גם עבור אנ"ש חסידי חב"ד.

בין המשתתפים: ר' אשר קריספ ממדור "אוניברסיטת חב"ד", ר' צבי פרידמן ('שאל את הרב', 'קבלהטונס'), ר' מענדי קמינקר (חב"ד.אורג בעברית), הת' שמואל ליפשיץ (אודיו), ר' מנחם פוזנר (שאל את הרב), ר' יהושע רוניאן (חדשות), ר' לוי שמוטקין (פרוייקטים), ר' נפתלי סילברברג (עורך כללי), ר' דוד טאוב (מולטימדיה ותוכנית איצ'ה קדוזי), ר' יענקי טאובר (עורך האתר), ר' דוד זקליקובסקי (הרבי.אורג וארכיון), וכן ר' בנצי סודאק (מעצב ראשי), ר' מאיר שמחה קוגאן (מנהל האתר).

זכרונות מהמייסד

ביום הראשון של הסמינר הצוות צפה בשיחת-קודש של הרבי מפורים תשל"ג בה הרבי מאיץ לציבור למלא את הפוטנציאל המלא ואפילו כישרון בודד בהפצת יהדות, ולעולם לא לנוח על זרי דפנה.

בתחילת הדיונים שנערכו באולם מוזיאון הילדים היהודי בקראון-הייטס, נאם הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך שהדגיש את ההשפעה הרחוקה שיש לחב"ד.אורג מתוך פגישותיו עם אין-ספור אנשים במסעותיו ברחבי העולם. "יש לכם אחריות גדולה", אמר.

הרב קוטלרסקי העלה זכרונות מגיסו ומייסד חב"ד.אורג הרב יוסף-יצחק קייזן ע"ה ואיך שהאתר גדל מארגון של עובד אחד שענה במסירות נפש לשאלות ביהדות לארגון של יותר מחמישים איש המפרסמים יהדות באינטרנט.

נואמים נוספים: הרב ישראל דערן, השליח בסטמפורד בקונטיקט וחבר הנהלת האתר מטעם המרכז-לענייני-חינוך והרב יוסף-חיים קנטור, השליח הראשי לתאילנד.

בין התוכניות החדשות שהוצגו היו מחלקת 3D תלת-מימד, תרגום הרמב"ם, מאגר מידע של שיעורי וידאו, אתר אמנות, דף בית מחודש, אתר ברוסית ועוד.

לקול תרועת המשתתפים שוחח הרב זלמן שמוטקין, העומד בראש ארגון חב"ד.אורג, אודות מסירותם יוצאת-הדופן של שותפי חב"ד.אורג למשימה ולהתפתחות המוסד. במיוחד הוא ציין את משפחות משה ולילאן טבסניק מבל-הרבור פלורידה, יקותיאל-יהודה ופמלה רוהר מניו-יורק, וקרייג ודברה קאות מקונטיקט.

בחלק נכבד מהסמינר הצוות למד את משנתו של הרבי בנושאי כתיבה, עריכה ופרסום. הרב סימון ג'ייקובסון, מחבר הספר "חיים של משמעות" שנמנה בין החוזרים של הרבי, שיתף אותם עם כמה מקרים והוראות שקיבל מהרבי. כמו-כן, הרבנים זלמן שמוטקין, יענקי טאובר ודוד זקליקובסקי שיתפו מידיעותיהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.