מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ח 27.08.2008

הקונסרבטיבי לשעבר חנך את מרכז חב"ד בממפיס ● דיווח

כשהשליח הרב לוי קליין מצא שטח ובניין בזיל הזול עבור בית-חב"ד בממפיס וסגר חוזה הוא לא ידע שאם היה מחכה כמה ימים כבר לא היה לו סיכוי ■ ההשגחה הפרטית הזו מלווה אותו מיום בואו בשליחות בפורים תשנ"ד כשרבנים בקהילה הבהירו לו שנוכחותו "מיותרת" ■ זו לא הסיבה שקונסרבטיבי לשעבר היה זה שחנך את הבניין החדש - זה כבר קשור לרבי עצמו ■ וגם: מה הקשר המיוחד של הרב משה קוטלרסקי לקהילת ממפיס? ■ COL מגיש: דיווח בלעדי וגלריית תמונות לסיפור המלא 
הקונסרבטיבי לשעבר חנך את מרכז חב
חברי קהילה והרב קוטלרסקי גוזרים את הסרט, לצד הרב בנימין ולוי קליין, השבוע ● צילומים: COL

מאת כתב COL בארה"ב

ביום ראשון השבוע, כשהרב לוי קליין ישב בקדמת האולם לצד הוריו מול מאות אנשים ונשים, לקח לו כמה שניות לקלוט את עוצמת ההצלחה שלו בעיר שליחותו בממפיס, טנסי.

קליין, יליד קראון-הייטס ובנו של הרב בנימין קליין, חבר מזכירות הרבי, הגיע לעיר עם רעייתו לפני 14 שנה בדיוק. הוא עדיין זוכר את הקבלת פנים הצוננת שקיבל. בממפיס יש קהילה יהודית וותיקה וממוסדת, כך שלא מעט גורמים הבהירו לו מיד שבואו "מיותר".

"מדובר בקהילה מבוססת שלא ראתה בהתחלה את הנחיצות שיש לחב"ד", לוי קליין אומר בשיחה עם COL.

בעזרת עבודה ופעילות ממושכת ויצירתית הוא הגיע ליום הזה ביום ראשון – חנוכת בניין חדש ל"מרכז חב"ד לחיים יהודים" בהשתתפות כל רבני העיר וראשי הפדרצייה, מוסדות החינוך והמרכזים הקהילתיים.

היה פרט מעניין נוסף במעגל שנסגר השבוע: כל אותם רבנים שטענו שנוכחות חב"ד אינה נצרכת בממפיס כבר לא נמצאים בעיר. הרב לוי קליין, בן 41, הוא הרב המכהן הכי הרבה זמן בממפיס אף שהוא לא המבוגר מביניהם.

העסקה המוצלחת

מאז פורים תשנ"ד, הרב קליין ורעייתו פעלו ליישם את הסלוגן שחב"ד היא הכתובת לכל. מלבד בית-כנסת פעיל עם חברים ואורחים, הם פונים לקהילה הרחבה בעזרת שיעורים למבוגרים, תוכניות לילדים, אירועי הכנה לקראת חגי ישראל ועוד.

עם הזמן היה צורך למשכן גדול יותר שיאכלס את הפעילות הגדלה וגם כאן הייתה מעורבת ההשגחה העליונה.

"עבדנו עד היום מתוך מבנה שהייתה תוספת לבית שלנו", מסביר קליין. "חיפשנו מקום אבל היה קשה למצוא מקום טוב באזור טוב. לפני שנה מצאנו שטח ענק בגודל 16 אקר שהבניין עליו היה בגודל 10 אלף מטר מרובע. עבדנו קשה להתאימו לבית-כנסת, חדר שיעורים, מטבח וספרייה".

אולם הסיפור לא מתחיל ומסתיים בכך. "הייתה לנו השגחה פרטית מאוד מעניינת", הוא מוסיף. "לבעלים הקודמים של השטח היו חובות כבדים והם היו מוכנים למכור בזול. שבוע לאחר שקנינו את השטח, קיבלתי טלפון מעורך-דין שהם היו הקליינטים שלו. הוא סיפר שהם גילו שהבעלים הקודמים קיבלו ירושה גדולה ואם הם רק היו יודעים עליה לפני שבוע הם לא היו מוכרים לנו במחיר הנמוך הזה".

כך שבגזירת הסרט לבניין החדש הרב קליין חש הקלה. מבחינתו, זו הייתה ברכת הרבי. את הסרט גזרו אביו, סגן יו"ר המרכז-לענייני-חינוך הרב משה קוטלרסקי וחבר נכבד של הקהילה אלבין גורדון.

מה שהציבור שם ידע ואנחנו לא הוא שלרב קוטלרסקי ולגורדון יש קשר מיוחד לממפיס. העיר הזו בטנסי הייתה היעד הראשון של הרב קוטלרסקי כשהחל לעבוד ב'מרכז' כשליח נודד לקהילות יהודיות בעולם. הוא קיבל את ההוראה מהרבי בזמנו וממשיך בנסיעות שלו עד היום לחזק ולפתח.

"הקשר החזק שלו בממפיס עזר לי בשליחות", אומר הרב קליין. הדוגמא: אלבין גורדון שהיה חבר הקהילה הקונסרבטיבית שמצא את עצמו יום אחד עובד אצל הרבי ב-770. הרבי שאלו מה הוא עושה עבור תורה ויהדות בממפיס וגורדון המופתע סובב את הראש כדי לוודא שהרבי באמת מדבר אליו. היום הוא כמובן חבר בקהילת חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.