מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשס״ח 13.08.2008

צעירי חב"ד מציגים: משקי"ת ת"ש בכל כיתה

תחת הכותרת: "צעירי חב"ד מציגים: משקי"ת ת"ש בכל כיתה" מפרסם אתר האינטרנט NRG-מעריב כתבה על ועידת המחנכים ה-20 של צעירי-חב"ד שננעלה במלון "ניר עציון" ■ "אז נכון. נקודת הפתיחה, והתמהיל הבנאלי שהרכיב אותה לא הבטיחו טוב במיוחד – ועידה, חינוך וחב"ד – איזה סיפור מעניין כבר יכול לצאת מפה?", נכתב בפתיח לכתבה  לסיפור המלא
צעירי חב

למעלה משלוש מאות אנשי חינוך נטלו חלק בשלושת ימי הועידה, העשרים במספר יש לציין. מורים, רמי"ם ומנהלי מוסדות שבאו להתמקצע בכל מה שקשור למילה שפקידי האוצר שונאים במיוחד – חינוך.

"ישנם מורים שמגיעים לכאן כבר עשרים שנה ברציפות, ומודים כי לעולם לא הרגישו כי התכנים חוזרים על עצמם. בכל שנה ישנם נושאים חדשים ודילמות טריות איתם יש להתמודד.

מי בכלל חשב לפני עשרים שנה שיום שלם מהועידה הנוכחית יוקדש להתמודדות עם מושג שכלל לא היה קיים אז, האינטרנט?" מקשה הרב נפתלי רוט, איש חינוך ותיק מירושלים ומנהל הועידה מיום היווסדה.

השנה שמו ראשי הועידה את הפוקוס על הניסיונות למציאת נוסחת פלא שתאפשר תקשורת חיובית בין המחנך ובין הורי התלמיד..

לצורך כך הגיעו מיטב אנשי המקצוע – יועצים חינוכיים ומטפלים זוגיים. קאוצ'רים ופסיכולוגים, שערכו למשתלמים הכרות עם כל סוגי המשפחות השונות, הדינמיקות המאפיינות אותן וההשלכות הייחודיות שיש לכל אב-טיפוס משפחתי שכזה על כל אחד משלושים התלמידים בכיתה.

 "הבעיה מתחילה כשהמורה מתייחס לתלמידיו כאילו הגיעו כולם מאותו פס יצור בבית חרושת. השאיפה היא ליצור מודל כמו בצבא, שם לכל חייל יש תיק ת"ש המכיל את המידע המשפחתי הרלוונטי ונותן לסגל הפיקוד תמונת רקע מתאימה על אופיו וצרכיו של החייל . אז נכון שבבתי הספר אין תקנים למשקיות ת"ש, אבל אני מאמין כי הבנה, אישית, של המורה עם הרקע ממנו מגיע התלמיד היא המפתח ליצירת גל משותף ביניהם", אמר אחד מהמומחים.


בגוואטמלה כבר היית?

אבל אולי מה שמייחד את הועידה יותר מכל הוא ציבור המשתתפים בה. שהרי ועידות חינוכיות יש חדשים לבקרים כמעט בכל סקטור ומגזר.

"אנשי החינוך שלנו מרגישים שהם עובדים בחינוך, כי זוהי שליחותו של הרבי מליובאוויטש", אומר הרב רוט. "שלוחים של הרבי לשדה החינוך שתפקידם לגדל פירות טובים. בדיוק כמו שליח בתאילנד, גוואטמלה, שנחאי, או עפולה שצריך לארגן סדר פסח המוני.

הם לא מדברים על גמולי השתלמות, לא על אפיקים פנסיונים ולא על תקנים ושעות מילוי מקום. מבחינתם,  החינוך הוא לא עוד מקצוע שמסתיים בשעה שתיים או שלוש, ולאחר מכן "שימות העולם". הם נושמים את החינוך במתכונת של 24/7."

לא קל למורה החבדניק של שנת תשס"ח: הגלובליזיציה לא פסחה גם על התלמידים החרדים.

טלפונים

ניידים, נגישות לאינטרנט – גם אם מדובר בכזה בעל מסנני תוכן, והאפשרות לכל ילד ממוצע בן תשע, לדעת בן רגע מה מצב הכוחות הרוסים בגיורגיה.

"אין לנו פתרונות למהפכה הטכנולוגית" מודה הרב רוט. "אבל אחנו שמים דגש רב על יצירת תחליפים. בדורנו, תפקידו של המורה כדמות בתוך הכיתה הופכת להיות משנית. הנוכחות הוירטואלית שלו הרבה יותר חשובה בשעות שלאחר הלימודים.

מורה ממוצע יודע שאם יתן לתלמידיו שיעורי בית, מטלות או להתכונן למבחן בכמות שתעלה על שעה אחת מזמנם הפנוי, בתוך עשר דקות ועד ההורים, ועד התלמידים והמנהל יתקשרו לנייד שלו, ויביעו מחאה נמרצת. לא אחדש שום דבר אם אצטט את מה שאמרו חז"ל כבר לפני אלפי שנים – "הבטלה, היא אם כל חטאת".  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.