מערכת COL | יום י"ז אדר ה׳תשס״ד 10.03.2004

מבצע מצה יוצא לדרך...

צעירי-חב"ד לא נחים לרגע. רק יממה חלפה מאז מבצע הפורים הנרחב שנערך בהצלחה בכל רחבי הארץ, וכבר מתקרבים למבצע הבא: 'מצה לתלמיד', במסגרתו ישתתפו, בשבועות הקרובים, אלפי ילדים מכל רחבי הארץ בתוכנית 'מצה לתלמיד' המופעלים על-ידי מאות סניפי בתי חב"ד. חלק מהפעילות מתקיימת בבתי ספר ובגנים וחלק בבתי חב"ד ובמסגרתם צופים הילדים בחזיון אור קולי בנושא חג הפסח: עבדות ישראל, יציאת מצרים, נקיון הפסח מחמץ, הכנות לליל הסדר ועוד. שיא הפעילות הוא כאשר הילדים אופים את המצות בעצמם. מאפיית המצות לילדים מהווה אטרקציה חינוכית ממדריגה ראשונה לכל הגילאים והילדים הנרגשים יצאו בסיום היום שהמצה בידם ואמרו בגאווה: 'גם אני אפיתי מצה'.
מבצע מצה יוצא לדרך...
בתי חב"ד בארץ, כמו גם המרכז הארצי בכפר חב"ד, טרם הספיקו לנוח ממבצע פורים הנרחב וכבר החלו במבצע 'מצה לתלמיד'. תכנית זו מתקיימת בכמה צורות: יש המעדיפים שצוותי צעירי חב"ד יגיעו לבתי ספר וגני הילדים ויערכו את התכנית במקומם, ויש המעדיפים לבוא לביקור בבית חב"ד ולהינות מהתנאים המשופרים של המבצע. כך או כך, הילדים צופים בחזיון אור-קולי בנושא חג הפסח העוסק בעבדות ישראל במצרים, יציאת מצרים, ההכנות לפסח וסילוק החמץ, הכנות לליל הסדר ועוד. שיא הפעילות הוא כאשר הילדים אופים את המצות בעצמם. מאפיית המצות לילדים מהווה אטרקציה חינוכית ממדריגה ראשונה לכל הגילאים והילדים הנרגשים יצאו בסיום היום שהמצה בידם ואמרו בגאווה: 'גם אני אפיתי מצה'. מטה פעילות חגים מטה פעילות חגים לילדי ישראל, הפועל במרכז צעירי-אגודת-חב"ד, מרכז ומפיק הצעות ורעיונות חדשים במטרה לשפר ולייעל את פעילות יריד חוויות הפסח. בשנה שעברה, הפיקו בצעירי-חב"ד קלטת וידאו חדשה, מקצועית ואינטראקטויבית, המיועדת להקרנה בבתי ספר ובגני ילדים. בקלטת משחקים שלומי לניאדו ו'סתם' - בובה ענקית, חביבה ומשעשעת, המציגים את המסרים המרכזיים של חג הפסח ומשלבת את הילדים בצורה פעילה. במקביל הפיק המטה חוברת הפעלה והדרכה מיוחדת המיועדת למדריכים המפעילים את יריד חוויות הפסח ברחבי הארץ. בחוברות ההפעלה, לוקטו ונערכו חומרים, שיסייעו למפעילי תוכניות הפסח בבית הספר: הפעלות ומשחקי חברה; סדנאות; הצגות; תערוכות; טיפים ורעיונות להפעלת מאפיית מצות, סיפורים ושירים לחג ועוד. תכנית אטרקטיבית בכפר חב"ד תכנית אטרקטיבית במיוחד תתחיל בשבוע הבא בכפר חב"ד. אגף השיעורים והפעולות מפיק תכנית מיוחדת בשם "יריד חוויות הפסח". התכנית כוללת את כל הפעילות בבתי חב"ד המקומיים, אך היא כוללת גם ביקור במאפיית המצות הגדולה בעולם. הילדים מסיירים במאפייה ורואים מקרוב את כל תהליך אפיית המצה "על אמת". בנוסף - מושקעים במקום תפאורות ומוקמים אוהלים מיוחדים לצורך הפעילות. כל אחד מהילדים שישתתף - יקבל שי אישי - מצה עגולה, עבודת יד, כשרה לפסח, כמובן, וכן הגדה עם ציורים ועלון לילדים על חג הפסח. הביקורים בתיאום מראש. תגובות נלהבות מהסניפים הרב נח סוליש, מנהל הפעילות בבית חב"ד בנתניה מברך על היוזמה. "הפקת הקלטת ואמצעי העזר המוגשים על-ידי מרכז צעירי-חב"ד מסייעים רבות להפעלת המבצע. גם החוברות שימושיות מאוד והתגובות של ההורים והמורים בהתאם". יוזמות נוספות של המטה הם הפקת פלקט עבודה חדש: 'מצא את החמץ'. על הפלקט מצויר בית ובו מצרכי מזון רבים ועל הילדים לחפש את החמץ המוסתר בבית; הפצת עזרים למפעילי המאפיות כגון: סינרים וכובעים לילדים וכן פיתוח תנורים מיוחדים לאפיית מצות לילדים. הפיתוח נעשה בהתייעצות עם מומחים והוא נייד, נח לנשיאה, יעיל ואסתטי.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
אין כמו צא"ח
י"ז אדר ה׳תשס״ד
שרוף עליכם, עושים קידוש שם חב"ד! ישר כח!!
2.
כן
י"ח אדר ה׳תשס״ד
אין כמו צא"ח
3.
מיהם האנשים שעומדים מאחורה???
י"ח אדר ה׳תשס״ד
מיהם האנשים שעומדים מאחורי כל הפעילות העניפה של צא"ח עם ילדי ישראל.
אם אינני טועה, שמו של הרב אריאל גורן מראשל"צ הוזכר כמה פעמים בפעילויות אלה, כמובן תחת אגף השיעורים והפעילות בצא"ח בראשותו של הרב נפתלי ליפסקר.
4.
תגובה למגיב 3
א' ניסן ה׳תשס״ד
העומדים מאחורי כל התוכנית הזו הם:
הרב נפתלי ליפסקר,ותחתיו עומדים:
הרב אריאל גורן,הרב ברוך גלבשטיין,וצוות של - 5 מדריכות אחראיות קבועות שנמצאות במקום כל יום ובנוסף לכך מדריכות שמתחלפות כל יום שהם בנות מהתיכון.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.