מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשס״ח 29.07.2008

"השריפה הזאת יכולה הייתה להיגמר באסון כבד"

כך אמרו אתמול (שני) בשירותי הכבאות בגליל העליון, לאחר שמיכל בשארי, תושבת צפת, הצליחה לחלץ את שבעת ילדיה מביתם הבוער, שבשכונת "נוף טליה" בעיר ■ בראיון ל"הארץ", סיפרה האם: "נכנסתי לחדר הראשון, בו ישן ילד אחד. לא ראיתי כלום, אבל מיששתי במקום בו ידעתי שנמצאת המיטה ומשכתי אותו החוצה. עברתי לחדר הסמוך והצלחתי להוציא משם שני ילדים נוספים" לסיפור המלא צפת: שריפה כילתה את הבית, בני המשפחה ניצלו
מיכל עם חלק מילדיה, בדירה הזמנית שהוקצתה להם בצפת ● תצלום: ג'אלא מרעי / ג'יני - הארץ
"השריפה הזאת יכולה היתה להיגמר באסון כבד", כך אמרו אתמול (שני) בשירותי הכבאות בגליל העליון, לאחר שמיכל בשארי, תושבת צפת, הצליחה לחלץ את שבעת ילדיה מביתם הבוער, שבשכונת "נוף טליה" בעיר.

בשארי סיפרה כי "בסביבות השעה אחת לפנות בוקר הרחתי ריח של עשן מהמפלס העליון בדירה. נכנסתי לחדר בו ישנו שני ילדים ולא הבחנתי בדבר, אבל העברתי אותם למפלס התחתון". אולם התברר כי באותו חדר הניח אחד הילדים מוקדם יותר מנורת שולחן סמוך למיטתו. זאת באה במגע עם המזרן שהחל להתלקח.

בשארי סיפרה ש"בערך בשעה שלוש, שמעתי קול של זכוכית מתנפצת מהקומה השנייה. עליתי למעלה והמסדרון היה מלא עשן. אי אפשר היה לראות כלום מרוב עשן ולא היה חשמל". מתברר כי החדר שממנו הוציאה קודם לכן את שני בניה, בני שנתיים ושבע, בער והלהבות התפשטו ואיימו על שני חדרים נוספים בהם ישנו שלושה ילדים נוספים. במפלס התחתון ישנו ארבעה ילדים, בהם השניים שפונו מחדרם. גילאי הילדים נעים בין שנתיים לעשר. שלושה בנים בוגרים יותר נמצאים כעת בחו"ל, כמו גם אב המשפחה.

"לא פחדתי ולא חשבתי על כלום, מלבד איך אני מוציאה את הילדים שלי מהאש", שיחזרה בשארי. "נכנסתי לחדר הראשון, בו ישן ילד אחד. לא ראיתי כלום, אבל מיששתי במקום בו ידעתי שנמצאת המיטה ומשכתי אותו החוצה. עברתי לחדר הסמוך והצלחתי להוציא משם שני ילדים נוספים. אני לא זוכרת איך הצלחתי לסחוב את שלושתם למטה. תוך כדי כך צעקתי 'אש, אש' כדי שארבעת הילדים שישנו למטה ייצאו החוצה".

למקום באו בינתיים כוחות כיבוי מצפת שכיבו את הלהבות. לקומה העליונה נגרם נזק כבד מאוד ורכוש רב עלה בלהבות. בינתיים שוהים בני המשפחה בדירה זמנית שניתנה להם בקרית חב"ד בצפת.

האם ושבעת ילדיה פונו לבית החולים "זיו" שבצפת לבדיקות, לאחר ששאפו עשן ושוחררו משם כשמצבם טוב. היום יגיעו לדירה השרופה מתנדבי תנועת "לבנות ולהיבנות" שפועלים בעיר מאז מלחמת לבנון השנייה בשיפוץ מקלטים ובסיוע לנזקקים, זאת בסיוע כספי של "שותפות 2000", ארגון פילנתרופי הקשור לסוכנות היהודית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.