מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשס״ח 14.07.2008

שוטרים בדרך לרבי

הסנטור הקנדי ג'רי גרפסטיין ששהה באסטנה, ערך ביקור בבית הכנסת של חב"ד בעיר, והביע את התפעלותו מהעובדה שניתן להגיע לבית הכנסת בכל שעות היממה ללא חשש. "בקנדה אני הולך לתפילות לבית הכנסת רק עם שומר ראש", אמר ■ בהקשר זה, סיפר כיצד מפקד המשטרה איים להוריד בדרגה שוטר אם לא יקח את הסנטור לרבי... ומה ענה לו הרבי כאשר הסנטור החל לחשב את תום הקריירה שלו... לסיפור המלא
שוטרים בדרך לרבי
(אילוסטרציה)

הסנטור הקנדי ג'רי גרפסטיין, ששהה באסטנה לצורך השתתפות בעצרת הפרלמנטרית באסטנה, הגיע במונית לבית הכנסת של הקהילה היהודית בעיר, בחצות הלילה, והביע את התפעלותו מהעובדה שניתן להגיע לבית הכנסת בכל שעות היממה ללא חשש. "בקנדה אני הולך לתפילות לבית הכנסת רק עם שומר ראש", אמר.

הסנטור התעניין בחיי הקהילה, במספר היהודים במדינה, בהיסטוריה יהודית באסיה התיכונה ובגורל קברו של רבי לוי יצחק נ"ע, אביו של הרבי. במהלך שיחה במקום הוא סיפר על מקרה מעניין שקרה לו בדרך על הרבי.

"בעת שכיהנתי בתפקיד ציבורי, הייתי בניו-יורק וקיבלתי הזדמנות להיפגש עם הרבי. הייתי אמור להיות ב-770 בשעה 11 בלילה, אבל בדרך נתקעתי באיזה אירוע שבגללו המשטרה חסמה את הרחוב. הצלחתי ליצור קשר עם מפקד העיר ואמרתי לו  ששוטריו לא נותנים לי להיפגש עם אדם החשוב ביותר בעיר. לשאלתו במי מדובר השבתי: "מה, אתם לא יודעים? זה הרבי מליובאוויטש!"... מיד נתנו לי שם של אחד הקצינים במקום האירוע שיוכל לעזור לי.

זמן מה חיפשתי אותו, כשלפתע הגיע עלי בריצה הקצין ושאל האם אני הסנטור מקנדה. הוא אמר שהמפקד איים להוריד אותו בדרגה אם הוא לא ימצא אותי ויעזור לי. הוא ליווה אותי עד 770, והגעתי חמש דקות לפני הזמן.

"הרבי כמו תמיד הקשיב לי בעניין רב ונתן עצות", סיפר הסנטור, "אבל הוא ראה שמשהו בכל זאת לא נותן לי מנוחה. הוא שאל מה מטריד אותי. עניתי שאני כבר לא צעיר, ומתחיל להרהר מה הספקתי לעשות בחיי ומה עוד אספיק. הרבי דפק על השולחן ושאל האם אני יודע בן כמה היה משה רבינו בתחילת ה"קריירה" שלו. "הוא היה בן שמונים, ואתה עוד רחוק מגיל זה!"... מאז כשיש לנו קשיים אני ואשתי נזכרים במילים האלה", סיים הסנטור את סיפורו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.