מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשס״ח 14.07.2008

תפילין הוענקו ללוחמים, וגמ"ח נפתח לבני הקיבוצים

טקס הענקת תפילין לעשרה לוחמים נערך השבוע באחד מבסיסי צה"ל. האירוע נוצל גם לפתיחת גמ"ח תפילין לבני הקיבוצים בבית שאן יחד עם שלוחי חב"ד באיזור, ובסיומו של יום, נחנכה עמדת תפילין חדשה ליד מערת המכפלה לסיפור המלא 
תפילין הוענקו ללוחמים, וגמ

טקס הענקת תפילין לעשרה לוחמים נערך השבוע באחד מבסיסי צה"ל, בהשתתפות סא"ל דודו חזן שהעניק תעודה מיוחדת לתורמים מצרפת. האירוע נוצל גם לפתיחת גמ"ח תפילין לבני הקיבוצים בבית שאן יחד עם שלוחי חב"ד באיזור, ובסיומו של יום, נחנכה עמדת תפילין חדשה ליד מערת המכפלה.

סא"ל דודו חזן, שנשא דברים בטקס, שיבח את התורמים מבית חב"ד ליאון צרפת בראשות של הרב שמואל גורביץ, את מנהל הפרוייקט "תפילין לחיילים" הרב אליהו זיקרי ואת היוזמה של השליח הרב יוסי נחשון מבית חב"ד בחברון. הרב מנחם פרידמן מארגן הטקס לימד בצורה מסודרת על מצוות תפילין על פי המקורות.

הרב יוסי נחשון, נשא דברים על חשיבות הנחת תפילין שמגינה ומצילה את הלוחמים ומפילה פחד על האוייבים, והרב אילהו זיקרי נציג בית חב"ד בליאון, סיפר כמה הוא שמח להתעסק בגיוס הכספים למטרת המבצע, ועל החשיבות שבית חב"ד ליאון בצרפת רואה בקיום מצוות תפילין על-ידי לוחמי צה"ל.

בתום מסכת הנאומים, עלו הלוחמים בזה אחר זה לקבלת התפילין, וחלקם קראו מכתבים מיוחדים שהכינו לכבוד הטקס, בו הם הודו על היוזמה הברוכה שעוזרת להם לקיים את מצוות תפילין מידי יום.

בתום הטקס, חברי המשלחת לפתיחת גמ"ח של תפילין לבני הקיבוצים באזור עמק בית שאן המנוהל על-ידי הרב רועי תור מנהל בית חב"ד לבני הקיבוצים הפועל תחת בית חב"ד בית שאן בראשות הרב יעקב שמולביץ.

את הטקס הנחה בטוב טעם השליח הרב שמואל רייניץ, והרב יוסי נחשון, סיפר על היוזמה של פתיחת הגמ"ח, וכיצד היא נולדה. הרב רועי תור סיפר כיצד למעשה התחיל הפרוייקט, וציין כי "אין ספק שפתיחת הגמ"ח תעניק תאוצה לכל הפעילות בקרב בני הקיבוצים".

היום הארוך, ננעל בטקס על ציון הרבנית מנוחה רחל בחברון, ובפתיחת עמדת תפילין ברחבת מערת המכפלה. התפילין נתרמו לעילוי נשמת אדירה בת פליסי גיגי ע"ה, תרומת משפחתה, לזיכוי הרבים ובפרט בעיר האבות חברון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.