מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשס״ח 01.07.2008

שעה של קידוש שם ליובאוויטש ב'ברינוא' ● גלרייה

ביום ראשון בשבוע שעבר, נחגג בישיבת תות"ל 'ברינוא', צרפת, כינוס מפואר במעמד רב-רושם לכבודה של תורה, בו הפגינו כשישים מתלמידי הישיבה את שליטתם בעל-פה במסכת "בבא-בתרא" אותה למדו בשנה החולפת ■ בתום המבחן הפומבי התכנסו הרבנים, הנבחנים וכל רבני ותלמידי הישיבה באולם הלימודים לטקס חלוקת תעודות-הוקרה ומלגות למצטיינים, ולשמיעת דברי חיזוק ועידוד מפי הרבנים הגאונים ■ COL מגיש: דיווח וגלרייה  לסיפור המלא   
שעה של קידוש שם ליובאוויטש ב'ברינוא' ● גלרייה

מי שנקלע בשבועות האחרונים להיכל הלימודים בישיבת תות"ל 'ברינוא', אם בשעות ההפסקה או בשעות הלילה המאוחרות, היה עד למחזה משובב לב - קבוצות של תלמידים רכונים על תלמודם ומתנצחים ביניהם בסוגיה המונחת בפניהם. מחזה זה הפך לדבר מן השגרה, מאז יצאה ההנהלה במבצע לימוד בעל-פה על החומר הנלמד בזמן החורף.

ביום ראשון בשבוע שעבר, נחגג בישיבת תות"ל 'ברינוא', צרפת, כינוס מפואר במעמד רב-רושם לכבודה של תורה, בו הפגינו כשישים מתלמידי הישיבה את שליטתם בעל-פה במסכת "בבא-בתרא" אותה למדו בשנה החולפת.

רבנים מכל החוגים, בצרפת ומחוצה לה, נטלו חלק במפגן התורני המרגש. קשה היה שלא לחוש בהתרגשותם העזה של הרבנים הגאונים למראם המלבב של בחורי-חמד השקועים באוהלה של תורה ואשר שולטים היטב בחומר הנלמד.

על-מנת להשתתף במבצע נדרשה מהבחורים יגיעה עצומה ועמל רב, כאשר על כל אחד נדרש לשנן ולהיבחן בעל-פה שישים דפי גמרא עם תוספות, וכל ספר "ליקוטי ערכים" - 375 עקרונות מתומצתים של הרבי על התורה כולה. תלמידי הישיבה-גדולה נתבקשו בנוסף לכך להיבחן על חמישים שיעורים כללים ועשר מאמרים של הרבי בעל-פה.

בין תלמידי הישיבה ישנן כאלה שאין באפשרותם לממן את לימודיהם. ר' יעקב (אלן) גרין, אחד מתומכיה הגדולים והבולטים של הישיבה, לקח את חסותו על תלמידים אלו, ומממן את החזקתם על כל הכרוך בכך. כמה מבין תלמידים אלו, עלו והגיעו לגמר המבצע. ר' יעקב, ראה עצמו באופן "טבעי", כמי שהודות לו הגיעו התלמידים לגמר הגדול, והטריח עצמו שעות ספורות קודם טיסת-עסקים דחופה, לבוא ולהשתתף עמם ביום חגם.

תחילה, התכנסו הנבחנים באחד מאולמות הישיבה, בו נערך להם מבחן בעל-פה באמצעות הרבנים. בזה אחר זה עלו הבחורים והפגינו את ידיעותיהם בצורה קולחת ושוטפת. הרבנים - ניכר היה - יצאו מגדרם ממש מרוב התפעלות.

בתום המבחן הפומבי התכנסו הרבנים, הנבחנים וכל רבני ותלמידי הישיבה באולם הלימודים לטקס חלוקת תעודות-הוקרה ומלגות למצטיינים, ולשמיעת דברי חיזוק ועידוד מפי הרבנים הגאונים.

את המעמד הנחה בטוב-טעם, הרב ר' שניאור זלמן סגל, מהנהלת הישיבה שהזמין תחילה את אב"ד מילאנו, הרב גרשון מענדל גרליק להקראת מכתבו של הרבי.

לאחריו הוזמן הרב שמואל לבקובסקי, מגיד שיעור בישיבה-קטנה, לאמירת מזמורי תהילים לאור המצב הקשה אליו נקלעו מוסדות חב"ד - 'סיני' בפריז ו'שניאור' באוברווליה - בעת האחרונה.

ראשון הדוברים במעמד, ראש הישיבה הרב יחיאל-מענדל קלמנסון, העלה על נס את גודל התמדתם ושקידתם של התלמידים המצטיינים "...בשבת האחרונה ניגש אלי בחור ו"טענה" בפיו על כך שאינו יכול להתרכז בשעת התפילה בפירוש המילות, משום שרואה לנגד עיניו כל העת את דפי הגמרא אותם למד ושינן בעל-פה, "מתעופפים" בראשו לכל עבר"... סיפר לנוכחים.

אחריו עלו לדוכן הנואמים, הרב מרדכי בלינוב אב"ד אוברווליה וסגן ראב"ד ועד רבני ליובאוויטש; הרב ירמיהו כהן, אב"ד פריז, בעל "והרים הכהן"; הרב יחיא טובול, אב"ד ליאון, בעל ה"מראות ישרים"; הרב אברהם שלזינגר, אב"ד ז'נווה, בעל ה"באר שרים". מנהל הישיבה הרב יצחק נמנוב, הביא בדבריו את מכתבו של הרבי ב"אגרות-קודש" (חלק ח"י עמ' רכד) אשר נוגע בקיום אירוע זה "...נכון במאד מאד מה שנערכה התחרות (קאָנטעסט) וחילוק הפרסים, וכבר ידוע פסק תורתנו תורת חיים, קנאת סופרים תרבה חכמה ויעוין ג"כ פירוש המשניות להרמב"ם (ר"פ חלק) בהענין דחנוך לנער שע"פ דרכו דוקא, ומעין זה הובא לפס"ד בספרו הלכות תשובה פרק יו"ד".

את ברכת 'ועד רבני אירופה' העומד מאחורי המבצע, הביא מנכ"ל הארגון הרב מנחם-מענדל מרגולין, ותוך דבריו איזכר את הנדיב הדגול אברהם בן חנה העומד מאחורי העלויות הרבות של המבצע.

כמו כן נכחו בטקס, הרב יוסף דוד פרנקפוטר אב"ד ק"ק עדת יראים; הרב יעקב זרביב, רב וראש כולל "היכל-מנחם"; הרב לוי כהן, רב וראש כולל "היכל-מנחם", פריז והרב יוסף יצחק פבזנר, מנכ"ל מוסדות "סיני", פריז. אביו, הרב הלל פבזנר אב"ד ליובאוויטש, צרפת, נבצר מהמעמד בגלל בריאותו הלקויה. ישלח לו השם רפואה שלימה בקרוב.

בזה אחר זה עלו התלמידים המצטיינים והוריהם אל הבימה, לטקס חלוקת תעודות הוקרה ומלגות מאת רבני ומשפיעי הישיבה, לקול תשואותיהם של מאות חברים והורים נרגשים, כאשר אל המקום הראשון העפילו התמימים זושא וילימובסקי, יצחק שלמה קרביצקי ונתן-נטע הנדל ששיננו את כל מסכת 'בבא-בתרא' בעל-פה עם תוספות ומפרשים.

הנוכחים יצאו בהרגשה עילאית ובביטחון גמור כי הכינוס הסב נחת-רוח עצום לרבי, ובציפייה עזה כי בזכות זה נזכה בקרוב מאוד לשוב ולהתראות עם רבנו נשיאנו, למטה מעשרה טפחים, בגאולה האמיתית והשלמה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.