מערכת COL | יום ח' סיון ה׳תשס״ח 11.06.2008

כינוס התורה של 'צעירי השלוחים' ● להאזנה

זו כבר מסורת בישיבת צעירי השלוחים בצפת לקיים כינוס תורה באסרו חג השבועות, במקביל לכינוסי תורה המתקיימים בקהילות אנ"ש. השנה, נוסף בכינוס גם סיום ע"י אחד התלמידים שלמד את המסכת כולה בעל פה ■ תלמידי הישיבה והאורחים שההצטרפו אליהם האזינו ברוב קשב לפלפולים המעניינים שהשמיעו הרבנים ולדיונים שהתפתחו ביניהם ■ COL מגיש: כינוס התורה של 'צעירי השלוחים' להאזנה  לסיפור המלא  
כינוס התורה של 'צעירי השלוחים' ● להאזנה
זו כבר מסורת בישיבת צעירי השלוחים בצפת לקיים כינוס תורה באסרו חג השבועות, במקביל לכינוסי תורה המתקיימים בקהילות אנ"ש. השנה, נוסף בכינוס גם סיום ע"י אחד התלמידים שלמד את המסכת כולה בעל פה.

הנחה את הכינוס מנהל הישיבה הרב שלמה אזרף, בדברי קישור והוראות למעשה לתלמידים בין הפלפולים.

פתח את הכינוס שליח הרבי ומנהל המוסדות הרב חיים קפלן, בפלפול בנושאים הנלמדים בישיבה, בדיון בשיטות הראשונים לגבי אופני הפסיקה של "יחלוקו", "כל דאלים גבר" ו"יהא מונח עד שיבוא אליהו", התלויים באופני ה"מוחזקות" השונים, כשהוא מסיים שבלימוד התורה הרי "העצם כשאתה תופס במקצתו אתה תופס בכולו" והתורה כולה שייכת ומוחזקת בידי כל אחד ואחד מישראל.

אחריו הוזמן אחד התלמידים שהספיק לסיים את כל מסכת בבא בתרא בעל-פה, הת' מנחם לוין שערך סיום על המסכת וחזר על הדרן של הרבי על מסכת בבא בתרא. בנוסף אליו 4 תלמידים נוספים עומדים לסיים את כל המסכת בע"פ, במסגרת מבצע לימוד בע"פ הנערך בישיבה.

בהמשך דיבר ראש הישיבה הרב שלום דובער הרצל. שיעור זה הי' המשך לסדרת שיעורים כלליים העוסקים בפסקי הלכה בשאלות מודרניות מורכבות, והמתאימים ל"צעירי השלוחים" המתכוננים להמשך שליחותם בהפצת המעיינות בעולם. נושא השיעור הי' פני' לרופא יהודי בשבת בחולה שאין בו סכנה, כאשר ידוע שהרופא יחלל שבת בעקבות זאת. הרב הרצל סקר את פסקי הדין השונים ומקורותיהם, והביא חידושים בנושא מאג"ק כ"ק אדמו"ר.

מנהל סמינר בית חנה ומשלוחי הרבי לצפת, הרב יוסף יצחק חיטריק, חקר באריכות בחידושו של הרבי בענין חציית קו-התאריך בספירת העומר והעלה כמה שאלות מרתקות בנושא זה. במהלך דבריו התפתח דיון מרתק עם הנו"נ בישיבה הרב יעקב חיים יעקובוביץ ובמעורבות פעילה של שאר המשתתפים.

הר"מ בישיבה, הרב בן ציון פרידמן, מסר שיעור מרתק בדיני כוונה בברכות ובשיטת אדמו"ר הזקן בזה, ויישב כמה סתירות לכאורה בשו"ע ובמנהגים.

נציג התלמידים, הת' עווערס מהונלד, סיים בפלפול בשיחת הרבי בדינא דבר מצרא ובמתן תורה בעוה"ז דווקא.

תלמידי הישיבה והאורחים שההצטרפו אליהם האזינו ברוב קשב לפלפולים המעניינים שהשמיעו הרבנים ולדיונים שהתפתחו ביניהם.

מייד לאחר הכינוס המיוחד חזרו התלמידים להמשך הלימודים בחיות חדשה ובעמקות מיוחדת, לאחר קבלת התורה מחדש בחג השבועות. EM>להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.