מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשס״ח 02.06.2008

ילדי הגנים ובתי הספר חוגגים "מתן תורה"

בצעירי-אגודת-חב"ד שוקדים בימים אלו, על 'מבצע שבועות', שנפתח בימים אלה בסדרת תוכניות מיוחדת לילדי הגנים ותלמידי בתי הספר ובתוכניות מיוחדות לעולים החדשים ■ על-פי קריאת הרבי יקיימו סניפי צעירי-חב"ד ברחבי הארץ, כינוסים מיוחדים לילדים, בהם ישמעו הילדים על משמעות החג, ויאזינו לקריאת 'עשרת הדברות' מתוך ספר תורה. הילדים יקבלו כיבוד - מאכלי חלב בהתאם למנהג ישראל לאכול מאכלי חלב בחג השבועות לסיפור המלא
ילדי הגנים ובתי הספר חוגגים

בחג השבועות, יקיימו סניפי צעירי-חב"ד ברחבי הארץ, כינוסי ילדים מיוחדים, בהם ישמעו הילדים על משמעות החג, ויאזינו לעשרת הדברות מתוך ספר תורה. חז"ל מציינים כי שמיעת עשרת הדברות בשבועות נחשבת לנו כאילו אנו עומדים לפני הר-סיני ושומעים את עשרת הדברות מפי הקדוש-ברוך-הוא.

הרבי עורר להביא לבית הכנסת, בחג השבועות, ילדים ואף טף, לשמוע את קריאת עשרת הדברות. לילדים יש מעמד מיוחד בחג השבועות. בזכותם ניתנה התורה לעם-ישראל, כאשר המבוגרים התחייבו לקב"ה כי "בנינו ערבים בעדנו" - שנקיים את התורה. בעת קריאת התורה אנו מקשיבים לקריאה בתורה, ומרגישים כאילו אנו עומדים עכשיו מול הר-סיני ושומעים את עשרת הדברות מפי האלוקים.

בהתאם להוראת הרבי, מתגייסים סניפי בתי חב"ד בישראל, לפעול במלוא המרץ שכל בני ובנות ישראל, עד הילדים והטף ממש, ישמעו את עשרת הדברות בחג מתן תורתנו. הילדים, יתאספו לכינוסים מיוחדים שיאורגנו על-ידי הסניפים, במהלכם, ישמעו הילדים על משמעות החג, יאזינו לעשרת הדברות מתוך ספר תורה, וישתתפו בהגרלות על ספרי קודש.


חגיגות "מתן תורה"

מתחילת השבוע החלו סניפי צעירי חב"ד לקיים חגיגות "מתן תורה" בגני הילדים ובבתי הספר, לרגל חג מתן תורה - חג השבועות. במהלך פעילות זו שומעים הילדים על מתן תורה,  על משמעות "נעשה ונשמע", "בנינו ערבים בעדנו", יחודו של עם ישראל כעם התורה, העם הנבחר - "אתה בחרתנו", ומושגים רבים נוספים. הילדים יצפו בתוכנית אומנותית על סיפורי החג ואף יטעמו ממאכלי החג.

אגף הלוגיסטיקה בצעירי-חב"ד מספק לסניפי צעירי-חב"ד כרוזים ומודעות צבעוניות המזמינים את הילדים לבוא לבית הכנסת לשמיעת עשרת הדברות, עלון צבעוני לילדים על חג השבועות, כרוז צבעוני ברוסית "אבא - קח אותי לבית הכנסת..." וכן עלון ברוסית על חג השבועות, לילדים ומבוגרים כאחד. בעלון מופיע הסבר מיוחד על עניין "עשרת הדברות" וחשיבות שמיעתן, והוא כולל גם את עשרת הדברות וכן את תפילת "יזכור" - ברוסית.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד, הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב, קורא לחסידי חב"ד להתגייס בכל עיר ועיר למילוי קריאת קודש זו של הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.