מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשס״ח 21.05.2008

בנות "בת מלך" באוקראינה התכנסו בקיריבוגרד

מזה עשרים וחמש שנה מתקיים בישראל מידי שנה כנס בת מלך-ארגון הנוער של בנות חב"ד, והשנה, לראשונה, נערך כנס "בת מלך" גם בעיר קיריבוגרד שבאוקראינה, בו השתתפו כ-600 בנות מ-15 בתי ספר ברחבי אוקראינה קיריבוגרד ■ הארוע נפתח בקליפ וידאו מרגש בו שרות הבנות שיר תודה לרבי על כך שזכו להיות חלק מארגון בת מלך ■ הבנות נהנו ממצעד מרהיב של נציגת כל הסניפים, קראו את 12 הפסוקים ואת פרק הרבי, צפו בקטעי וידאו על מסך ענק שהופקו במיוחד לכנס, שרו את המנון התנועה, וחזו במופעים והצגות מרתקות שהכינו הסניפים השונים כל הפרטים
בנות

מזה עשרים וחמש שנה מתקיים בישראל מידי שנה כנס בת מלך-ארגון הנוער של בנות חב"ד. בכינוסים אלה כידוע נהנות הבנות מתכניות מגוונות ומרתקות, מתחזקות יחד בדרכי החסידות ובהתקשרות לרבי, וחוות את האוירה המיוחדת של תחושת הגאווה היהודית והשייכות החב"דית.

"זה זמן רב שחשתי בצורך להעניק גם לבנות בתי הספר של אור אבנר חב"ד בעירנו את אותה אוירה מיוחדת שזכורה לי לטוב מימי ילדותי", מספרת השליחה זיבי אדרי, יוזמת ומארגנת הכנס. "לאחר שנוכחתי שלהביא את הבנות אל הכינוס בארץ זה לא מעשי,החלטתי לנסות להביא את הכינוס אל הבנות"...

הרעיון התקבל בשמחה בין השליחות. במהלך השנים גדלו והתפתחן בתי הספר של אור אבנר, ואכן נוצר צורך להעניק לתלמידות אפשרות להפגש עם בנות מערים אחרות לחזק בהן את תחושת הגאווה והשייכות היהודית והחבדית ובכך להווכח שלמרות שהן מיעוט בעירן-הן חלק מארגון עולמי בעל עוצמה.

גם בקרן אור אבנר בניהולו של הרב דוד מונדשיין התקבלה היוזמה בברכה, והודות לתמיכתה של הקרן בראשות ר' לוי לבייב- החלום הפך למציאות:

כ-600 משתתפות מ-15 בתי ספר ברחבי אוקראינה הגיעו לכנס.

הארוע נפתח בקליפ וידאו מרגש בו שרות הבנות שיר תודה לרבי על כך שזכו להיות חלק מארגון בת מלך. השליחה המארחת זיבי אדרי נשאה דברי ברכה והסבירה את משמעות היותן בנות מלך, ואת החשיבות של הליכה בדרכי האמהות ושימור הזהות היהודית.

הבנות נהנו ממצעד מרהיב של נציגת כל הסניפים, קראו את 12 הפסוקים ואת פרק הרבי. הן צפו בקטעי וידאו על מסך ענק שהופקו במיוחד לכנס, שרו את המנון התנועה("נסיכה יהודית"), וחזו במופעים והצגות מרתקות שהכינו הסניפים השונים, כאשר כל סניף מייצג את אחת הדמויות של נשים צדקניות בהסטוריה היהודית. נושא זה גם נלמד בסניפים השונים כהכנה לחידון בשיתוף הקהל.

בסיום הכנס נקראו כל השליחות לעלות לבמה לקול תשואות הקהל אשר הודה להן על על עבודתן ומסירותן בארגון הכנס ובכלל.

התכנית הסתיימה במופע מרהיב ומרגש אשר העצים בקהל את תחושת ההתרוממות וההתחזקות. כאשר החלו הבנות להתפזר לעריהן התכנסו השליחות לאסיפת סיכום קצרה.

מהחלטות הכנס: להמשיך ולערוך כינוסים מעין זה מידי שנה, להרחיב את הפעילות בתנועת בת מלך מידי שבוע במשך כל השנה.

השליחות שהשתתפו בכנס וסייעו בארגונו:

חני קמינצקי, אסתר אוסטרובסקי, דליה קורצוויל, שושי ובר, שולמית שופין מדנייפרופטרובסק, דינה סטמבלר דנייפרודזרז'ינסק, דינה סלומון קרמנצ'וג, נחמה דינה סגל פולטבה, שרה זקוטה קיריבוגרד, רבקה פלדמן אודסה, דינה גוטליב ניקולייב, חניאקסלרוד צ'רקסי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.