מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשס״ח 18.05.2008

מרפאות שינים לילדים מוקמות בצפת ובמגדל העמק

שיתוף פעולה ייחודי נרקם בין "כולל חב"ד" ובין אחד מאנשי העסקים המובילים בישראל אילן בן דב. שיתוף הפעולה כבר הביא לפתיחה של שתי מרפאות שיניים ייחודיות, בצפת ובמגדל העמק, שתיתנה טיפולי שיניים מלאים ללא תשלום, לילדים שאין יד הוריהם משגת לממן את הטיפולים ■ המרפאה הראשונה נפתחה בעיר צפת, במסגרת "מרפאת גראבסקי" שממוקמת בסמוך לשכונת חב"ד בצפת. המרפאה השנייה מוקמת במגדל העמק לסיפור המלא
מרפאות שינים לילדים מוקמות בצפת ובמגדל העמק
שיתוף פעולה ייחודי נרקם בין "כולל חב"ד" ובין אחד מאנשי העסקים המובילים בישראל אילן בן דב. שיתוף הפעולה כבר הביא לפתיחה של שתי מרפאות שיניים ייחודיות, בצפת ובמגדל העמק, שתיתנה טיפולי שיניים מלאים ללא תשלום, לילדים שאין יד הוריהם משגת לממן את הטיפולים.

המרפאה הראשונה נפתחה בעיר צפת, במסגרת "מרפאת גראבסקי" שממוקמת בסמוך לשכונת חב"ד בצפת. המרפאה השנייה מוקמת במגדל העמק. ראש העיר של מגדל העמק אלי ברדה ומועצת העיר כבר הקצו למרפאה מבנה מתאים למטרה זו, והוא משופץ בימים אלו.

על הצורך במתן טיפולי שיניים לילדים נצרכים למדו אנשי "כולל חב"ד" מתוך הפעלת פרויקט "סנדוויץ' לתלמיד" המופעל על ידי בית התבשיל "אשל בנימין צפת". במסגרת הפרויקט מחולקים מידי יום חמש מאות סנדוויצ’ים לתלמידים בכל בתי הספר של צפת. הסנדוויצ’ים ניתנים למנהלי בתי הספר, אשר מחלקים אותם בדיסקרטיות לתלמידים הזקוקים להם. ב"כולל חב"ד" הבינו, שאם יש בצפת משפחות שאין להן כסף לסנדוויץ' לבית הספר, כנראה שגם אין להם כסף לממן טיפולי שיניים יקרים לילדיהן...

אילן בן דב הקים את "חברת לוטוס" מתון חזונו לעזור לחלשים ונחלשים. "חברת לוטוס" מסייעת לנצרכים במספר תחומי עזרה שונים. במהלך השנה האחרונה הקים אילן רשת ובה שש מרפאות שיניים, שתכליתן לתת טיפול לילדים שיד הוריהם אינה משגת. הרשת כבר מספקת מידי חודש טיפולי שיניים לכ-2,000 ילדים. אילן אינו שבע עדיין מרמת הנתינה שלו, והוא שואף כל הזמן להרחיבה.

המרפאות תפעלנה חמישה ימים בשבוע, שתים עשרה שעות ביממה, ותענקנה טיפול שיניים מלא ואיכותי לילדים שיופנו אליה על ידי העו"ס של מחלקת הרווחה העירונית. ילדים שאין להוריהם תיק במחלקת הרווחה, יופנו באופן דיסקרטי על ידי מנהלי בתי הספר. המרפאות שמו לעצמן למטרה לתת את כל טיפולי השיניים הדרושים ללא תשלום, ולתת טיפול איכותי ואדיב. היעד הוא לא להותיר אף ילד עם בעיות שיניים, רק בגלל שיד הוריו אינה משגת לממן את הטיפול.

את הטכס פתח איש "כולל חב"ד" ומנהל "מרפאת גראבסקי" הרב זאב קרומבי שהזכיר את חנוכת המרפאה שנערכה לפני חמש שנים בהשתתפות הרב לאו. הרב לאו סיפר על ניצול שואה שפנה אליו, כאשר כיהן כרב הראשי לתל אביב, והתאונן שאינו ויכול לצאת מפתח ביתו מבושה. הוא סבל כאבי שיניים קשים, ולא היה באפשרותו לממן את הטיפול. הקמת "מרפאת גראבסקי" נתנה מענה לצורך הזה.

הרב קרומבי דיבר בהרחבה על מעלתו של יום י"א בניסן, יום הולדתו של הרבי, שהוא הנשיא השביעי של "כולל חב"ד", וגם סיפר על הפעילות הנרחבת שנעשית על ידי "כולל חב"ד". בהמשך, חזר הרב קרומבי על נקודה משיחתו של הרבי בעניין מעלתו של יום י"א ניסן. בתור מזכרת מהאירוע, מסר הרב קרומבי לתורם אילן בן דב תמונה של העיר צפת, שהוא עצמו צילם.

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, התפנה מכל עיסוקיו הרבים בערב פסח כדי לחלוק כבוד לתורם, ולהודות לו על התגייסותו לעזרת נצרכי העיר. בדברו על ימי חודש האביב, אמר הרב "לכאורה, למה הוציא הקב"ה את בני ישראל דווקא בחודש האביב, שהוא חודש נוח ונעים? בני ישראל היו מוכנים לצאת בכל זמן, והקב"ה יכול היה להוציא את בני ישראל באמצע החורף או הקיץ? אלא, כשאתה נותן משהו, תיתן אותו בחיוך עם כל הלב!". כאשר היה הרב אליהו ילד, והחולצה כבר הייתה קטנה עליו, אימא שלו הייתה נותנת אותה למשפחה נצרכת. אלא, שלפני שהיא נתנה אותה, היא הייתה מתקנת אותה ומכבסת אותה, ומסדרת אותה, כדי שהמקבל לא יתבייש. הרב סיפר על ביקורו בהוסטל לנכים קשים "מרכז שיקום גראבסקי" שמנוהל על ידי הרב קרומבי במגדל העמק. אחרי הביקור, הוא לא הפסיק לספר בכל מקום על האנשים המוגבלים שראה, ומה התפעל מהשמחה שראה אצלם בהוסטל.

הרב מרדכי ביסטריצקי, רב קהילת חב"ד בצפת סיפר "ים המלח בא בטענה לקב"ה שהוא נקרא "ים המוות" (באנגלית "דד סי"). ענה לו הקב"ה, זה מגיע לך! ראה את אחיך מצפון, ים כנרת. הוא מקבל מים מכל הנחלים, אבל הוא משאיר מעט לעצמו, והשאר מעביר הלאה. אתה הרי אינך מעביר לאף אחד!". כך התורם, כמו ים כנרת, לוקח לעצמו, אבל גם דואג להעביר הלאה.

מנהלת מחלקת הרווחה בעירית צפת, לינדה קבלה סיפרה על המצוקה הקשה שיש ליותר מאלפיים ילדים עיר, שאין באפשרות הוריהם לממן עבורם טיפולי שיניים. "לפעמים, אפשר למות רק מהבושה" היא אמרה. עכשיו נפתח פתח של תקווה לילדים אלו.

מנכ"ל עירית צפת, מוטי כהן, ציין שכל מילות הנתינה שבתורה הן כפולות: נתון תיתן, פתוח תפתח, עשר תעשר, הענק תעניק. יש שני סוגי נתינה, יש נתינה כי מצפונך מציק לך, ויש נתינה מתוך עין יפה ומכל הנשמה. מנכ"ל העירייה ציין את היכרותו עם הפעילות של בית התבשיל של כולל חב"ד בצפת, ועל האופן המכובד של הנתינה מתוך מאור פנים, ששומרת על כבודו של המקבל.

קובי ויזל מנכ"ל חברת "לוטוס", אשר פיתח את המודל הייחודי של מרפאות השיניים ברשת ואף דואג ליישומן בשטח ,סיפר כי כל יום שהוא יודע שעשרות ילדים נעזרו בטיפולי השניים, הוא "הולך לישון בכייף". "חשוב לנו מאד לכבד כל ילד, ולתת לכל ילד את כל הטיפול בצורה הכי מקצועית, והכי מכובדת". בסיום דבריו ביקש קובי לציין את שיתוף הפעולה המצויין שהיה לו עם אנשי ה"כולל של חב"ד "בהקמת המרפאה.
התורם, אילן בן דב, ציין שאינו נוהג להגיע לאירועים מסוג זה, ולא לשאת דברים.

למרות זאת, החליט להגיע לצפת. אילן סיפר על אביו, שהקים את אגף השיקום במשרד הביטחון. "בתור ילד" סיפר אילן "לא הבנתי למה אבא עובד כל כך קשה לסייע לאלמנות, יתומים ונכים". היום אני רואה את השלוחים של חב"ד, שמוסרים את כל חייהם לעזרה לנצרכים, ואני מבין את אבא שלי. התורה מלמדת אותנו לשמור על "גחלת של נתינה" אמר אילן. "אני רק הצינור. קיבלתי יכולת ואני רוצה להשתמש בה עבור אחרים. יש הרבה אנשים שיודעים לעשות כסף. השאלה היא, מה אתה עושה עם הכסף?!".

לסיום, סיפר הרב קרומבי על יהודי שזכה לברכת עשירות. לאחר שהתעשר, שכח את אחיו הנצרכים. הרבי הזמין אותו אליו הביתה, והראה לו את המראה שעל הקיר. "מדוע" שאל הרבי "כשאתה מסתכל דרך החלון אתה רואה אנשים אחרים, ואילו כאשר אתה מסתכל במראה, אתה רואה רק את עצמך". התשובה היא, שהמראה מכוסה בכסף... אסור לתת לכסף להסתיר בפניך את אחיך הנצרכים, סיים הרבי.
בסופו של יום מרגש, סוכם על הרחבת הפעילות המשותפת של "כולל חב"ד" ו"חברת לוטוס" כדי לפתוח מרפאות שיניים נוספות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.