מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשס״ח 08.05.2008

250 בני ישיבות חסידיות לומדים חסידות ● וידאו

"הראייה שלי על חסידות חב"ד השתנתה לגמרי" - במילים האלה סיכם בחור מישיבה כלל-חסידית את 'בין הזמנים', שבו השתתף מדי ערב בסדרי חסידות שארגן 'המרכז ללימוד החסידות' ● כמאתיים וחמישים בחורים השתתפו בסדרים האלה, ובהתוועדויות עם טובי המשפיעים ● "זה היה הבין הזמנים המוצלח ביותר שהיה לי", אמר אחד הבחורים לצפייה בוידאו
250 בני ישיבות חסידיות לומדים חסידות ● וידאו
ערב ערב באו מאות בחורים ללמוד חסידות בעיון

השעה 8 בערב. אולם הישיבה הקטנה של תורת אמת, בשיכון חב"ד בירושלים. חבורות-חבורות של תלמידי ישיבות חסידיות, מכל ענפי הקשת החסידית, נוהרים פנימה. בזה אחר זה מתמלאים הספסלים ורעם הלימוד עולה באוויר.

הבחורים שקועים עכשיו במאמר דיבור המתחיל "בעצם היום הזה" תשנ"ה, של הרבי הרש"ב. הם לומדים מתוך חוברת מיוחדת שיצאה לאור לקראת חודש ניסן, עם ביאורים (מאת הרב יהודה כהן). בחלקה השני של החוברת מודפס מאמר של הרבי, המבאר את מאמרו של הרבי הרש"ב, דיבור המתחיל "ועברתי בארץ מצרים בלילה הזה" תשי"ט.

האולם כבר מלא מפה אל פה. אין אפילו מקום ישיבה אחר. המארגנים, אנשי 'המרכז ללימוד החסידות', מנסים להביא עוד ספסלים ושולחנות. "היינו מופתעים מהמספר העצום של בחורים", מודה הרב אליעזר ביכלר, מראשי 'המרכז'. "מהר מאוד התברר לנו שלא היינו ערוכים להיענות כזאת".

סדר 'הכנה' ושיעור כללי

עכשיו זה 'סדר הכנה'. הבחורים יושבים ומנסים להבין בכוחות עצמם את המאמר. מקצתם כבר השתתפו בעבר בשיעורי החסידות שמארגן 'המרכז', והם מסייעים לבחורים החדשים שטועמים לראשונה מאוצרותיה של החסידות. באולם יושבים גם אברכים ובחורים מאנ"ש, שמשמשים 'משיבים', ומסייעים לבחורים המתקשים בהבנת עניין כלשהו.

קשה שלא להתפעל מהרצינות שבה לומדים הבחורים את מאמר החסידות. יש כאן כמאה וחמישים בחורים, מכל הישיבות החסידיות, בגילאי ישיבה קטנה וישיבה גדולה. הם מרוכזים במאמר ומנסים להבין את העניינים, מתוך גישה של יראת-שמים וצימאון רוחני.

השעה עכשיו 8:45. אחרי סדר ה'הכנה' ניתן עכשיו שיעור מעמיק במאמר. את השיעור מוסר הרב מאיר לוינגר, מראשי ישיבת 'מעיינות'. הוא מסביר את הדברים בטוב טעם ודעת, והבחורים יושבים מרותקים.

בשעה 10 בערב הם מתפזרים לבתיהם, כשנהרת אור שורה על פניהם. רואים את ההתעלות הרוחנית שהעניקו לבחורים השעתיים של לימוד החסידות.

שאלות מרתקות

המחזה הזה חזר ונשנה מדי יום במהלך 'בין הזמנים' בחודש ניסן. מראש חודש ניסן ועד סוף השבוע שעבר הגיע הציבור העצום הזה של בחורים צעירים מבקשי ה', לטעום ממעיינותיה של החסידות.

בימים מיוחדים נערכות התוועדויות חסידיות מרתקות. בי"א בניסן, למשל, התוועד עם הבחורים הרב בנימין זילברשטרום, שסיפר סיפורים נדירים על הרבי. הבחורים ישבו עד מאוחר בלילה, גם לאחר שכבר כבה האור.

במהלך ימי חול-המועד פסח התארחו במקום מרביצי חסידות מפורסמים, כמו הגה"ח הרב שניאור זלמן גופין, הגה"ח הרב יוסף יצחק אופן, הגה"ח אברהם ברוך פבזנר ועוד.

ביום האחרון לסדר 'בין הזמנים נערך סימפוזיון, בהשתתפות הגה"ח הרב פבזנר והרב יחזקאל סופר. הבחורים שאלו שאלות מרתקות, שהוכיחו את צימאונם לאמת. אלה לא היו שאלות מן השפה ולחוץ, אלא ראית שהדברים באמת נוגעים להם בנפש.

"למדנו עכשיו על העומק הנפלא של החסידות, וזה באמת מושך את הלב", שאל אחד מהם. "אבל בחב"ד של ימינו אנו רואים דגש דווקא על יציאה החוצה, פעילות ב'מבצעים' וכו'. איך הדברים משתלבים?".

המשיבים הסבירו את הדברים בטוב טעם ובעומק. על כל שאלה ניתנה תשובה מפורטת ומעמיקה, שגרמה לכל המשתתפים לצאת בהתפעלות גדולה מהסימפוזיון.

לוקח זמן להתחמם

די לשוחח עם הבחורים כדי לראות את ההשפעה העצומה שהייתה לשיעורי החסידות עליהם. אחד הבחורים אמר בפשטות: "זה היה הבין הזמנים המוצלח ביותר שהיה לי".

בין הבחורים היו כעשרה בחורים מ'תולדות אהרון', שבלטו בלבוש המיוחד להם. הם ישבו עם הרב לוינגר כשעתיים אחרי השיעור, שאלו והתעניינו. ראית שהם ממש בולעים בשקיקה כל מילה, מתוך צימאון אמיתי לה'. אחד מהם אמר: "כל צורת הראייה שלי על חסידות חב"ד השתנתה עכשיו לגמרי. עד כה, כשפתחתי ספר חסידות, מטרתי הייתה להתחמם מעט, ולכן היה קשה לי קצת להתחבר לחסידות חב"ד, שבה אתה פותח ספר ומוצא לפניך לימוד עיוני. עכשיו אני מבין שזו דרך אחרת לגמרי, שמלמדת אותך להגיע להתעוררות הלב דווקא על-ידי הבנה והעמקה".

הרב ביכלר והרב מרדכי בק, מראשי 'המרכז ללימוד החסידות', אומרים כי הצימאון הגדול וההצלחה הבלתי משוערת מדרבנים אותם להרחיב ולפתח עוד יותר את מערכות השיעורים והפעילויות להנחלת לימוד החסידות. לדבריהם, השתתפו בסך-הכול במסגרת פעילויות בין-הזמנים כמאתיים וחמישים בחורים. "אנחנו יודעים היום על המוני בחורים ואברכים, שרק מחכים כי יפתחו לפניהם צוהר לאור הגדול של מעיינות פנימיות התורה, וזו החובה הגדולה במוטלת על כולנו", הם אומרים.


 

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (ולמסך מוגדל)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.