מערכת COL | יום י"ד ניסן ה׳תשס״ח 19.04.2008

כותרת ראשית ב-ynet על סדרי הפסח של חב"ד בעולם

אתר ynet של "ידיעות אחרונות" מדווח היום (שישי) על סדרי הפסח שמארגנים בתי-חב"ד באלפי נקודות בעולם, בסיועם של 500 בחורים שנשלחו על-ידי ה'מרכז-לענייני-חינוך' ■ "ישראלים רבים לא יחגגו במוצאי שבת את ליל הסדר עם משפחותיהם בארץ, אבל ישמרו על המסורת בנציגויות חב"ד ברחבי העולם. החגיגות יהיו תחת אבטחה כבדה של מאבטחים שהגיעו במיוחד מישראל ושל שוטרים מקומיים", דווח באתר ■ התמונה הראשית נלקחה מתוך הדיווח המיוחד של שליח COL לנפאל, יהודה צייטלין  לסיפור המלא
כותרת ראשית ב-ynet על סדרי הפסח של חב
מטיילים בכניסה לבית-חב"ד בנפאל. במרכז: שליח COL יהודה צייטלין ● צילום: COL
ישראלים רבים לא יחגגו במוצאי שבת את ליל הסדר עם משפחותיהם בארץ, אבל ישמרו על המסורת בנציגויות חב"ד ברחבי העולם. ראשונים לחגוג יהיו הישראלים באוסטרליה ובמזרח הרחוק. החגיגות יהיו תחת אבטחה כבדה של מאבטחים שהגיעו במיוחד מישראל ושל שוטרים מקומיים. גם הישראלים החוגגים נקראו להגביר עירנות.

הסדר הגדול בעולם יהיה בקטמנדו, נפאל. חני ליפשיץ, אשתו של מנהל בית חב"ד במקום, הרב יחזקאל (חזקי) ליפשיץ, סיפרה על סדר פסח הצפוי השנה: "לבית חב"ד בקטמנדו מתוכננים להגיע בליל הסדר בין 1,500 ל-2,000 איש. בעבר היינו עדים לסדר שמח וחגיגי, ענקי - 2,000 איש שעמדו על הכסאות ושרו בקולי קולות מה נשתנה - אי אפשר לתאר את זה במילים. השמחה גדולה מאוד, אווירה חגיגית. ההכנות לסדר נמצאות בעיצומן".

מלבד סדר הפסח שנחוג בקטמנדו ובפוקארה, השנה יחגגו לראשונה גם הטרקרים למרגלות הר האנאפורנה, אחד ממסלולי הטרקים המרכזיים בנפאל. אזור זה מנותק ממים, חשמל וטלפון. ליפשיץ: "אנחנו שולחים ערכות הגדות של פסח ומצות למטיילים בטרקים בהרים, אם החבר'ה לא יכולים להגיע אלינו, אנחנו נגיע לכל מקום שהם נמצאים בו".

הרב נחמיה וילהלם מבית חב"ד "אור מנחם" בבנגקוק, בירת תאילנד, סיפר ל-ynet על ההכנות: "אנו צופים שיגיעו 600 עד 700 אנשים. אנחנו ערוכים לקיים את הסדר מבחינת האבטחה, הן מצד המשטרה המקומית שתחסום את הכבישים באזור והן מאבטחים ישראלים שיסייעו באבטחת המקום. השנה יתקיימו סדרי פסח בבתי חב"ד נוספים שלא קיימו סדרי פסח בשנים האחרונות - בקופנגן למשל".

ומה יהיה באירוע עצמו? "סדר פסח אצלנו הוא אירוע עם משמעות מיוחדת - הסדר עצמו הוא ענקי מבחינת הנוכחות אך עדיין מתקיים באווירה משפחתית וביתית, עם הרבה שירה וסיפורים. אנשים יושבים שעות ארוכות ולא רוצים לקום, לא רוצים שזה ייגמר".

אחרונים לחגוג את הסדר, יהיו הישראלים ביבשת אמריקה. בבית חב"ד בלה פאז שבבוליביה נערכים לסדר בן 1,000 חוגגים. הרב יותם קליין, מנהל בית חב"ד בעיר, ואשתו דקלה מתכוננים לארוחת חג גדולה. הם שכרו אולם גדול, שולחנות ושרותי הסעדה מקומיים. "אנחנו מוכנים כך שלכולם יהיה מקום, ושדבר לא יחסר. המטיילים שמחים ומתרגשים לקראת החג, ובעיקר שמחים על כך שיש להם איפה להיות בחג", סיפרה דקלה.

על שולחן החג תונח כמובן צלחת החג המסורתית, ובנוסף יחולקו הגדות ואף בקבוק מיץ ענבים לכל זוג מטיילים. לשולחן החג יוגשו מרק ירקות עשיר, דגים, ארבעה סוגי סלטים, עוף ותפוחי אדמה, ולקינוח - אבטיחים.

דקלה קליין סיפרה שכבר מספר שבועות מתכוננים בבית חב"ד ובקהילה היהודית בבוליביה לקראת החג. אל לה פאז הגיעו שלושה בחורי ישיבה מהארץ בכדי לעזור ואף מטיילים ישראלים התנדבו לסייע בהכנות. מלבד הסידורים לארוחה, נעשו אף סידורי אבטחה. לבית חב"ד הגיע מאבטח ישראלי ובפעולה משותפת שלו ושל נשיא הקהילה היהודית בבוליביה, תגברו את האבטחה סביב בית חב"ד. בין היתר נשכרו שירותים של המשטרה המקומית, וחלק מהמטיילים הישראלים יסייעו במשימה.

בבית חב"ד בקוסקו, פרו, נערכים גם כן לליל הסדר. יעל, אשת הרב עופר קריפור, מנהל בית חב"ד בקוסקו, סיפרה כי זו השנה השלישית שלהם בקוסקו: "בשנתיים האחרונות הגיעו כ-700 מטיילים לארוחת החג, והשנה אנחנו מצפים גם כן ל-700 עד 1,000 איש".

הם שכרו אולם. מכולה עם מצות, יין ומצרכים נשלחה מהארץ לפרו מבעוד מועד. חמישה חב"דניקים הגיעו מהארץ ומניו-יורק כדי לסייע. גם בפרו מתייחסים ברצינות לנושא האבטחה: "יש התרעות רבות, ולכן יש אבטחה רצינית לקראת הסדר. השגרירות דאגה למערך האבטחה וגם המשטרה המקומית הייתה איתנו בקשר צמוד. היא תתגבר את מספר השוטרים באיזור בזמן החג, תציב שוטרים סמויים ותחסום רחובות".

יעל סיפרה כי לקראת חג הפסח מרגישים את הרצון של המטיילים להתקבץ יחד ולחוש שייכות וקשר למסורת ולמורשת היהודית. "אנשים שכל השנה לא עושים שום דבר שקשור ליהדות ולתורה ומצוות, מתכננים לעשות סדר ופסח כהלכתו". יעל סיפרה כי בין המטיילים שעתידים להשתתף בסדר לא נמצאים ישראלים בלבד, אלא מטיילים יהודים מרחבי העולם. "מאד מרגש לראות את זה. אנחנו מעמידים שולחן לקרוא חלק מן ההגדה, כולם שרים ביחד, וככה, למרות המרחק של כל אחד מהבית ומהמשפחה, יש למטיילים תחושה של בית".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.