מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשס״ח 14.04.2008

מה בין חלם שבפולין לשיינקין בתל אביב

ריח מוכר עלה באפה של אישה מבוגרת שחלפה אמש ליד מאפיית המצות לילדים של מרכז חב"ד תל אביב שמעל גינת שיינקין, ריח שהחזירה 70 שנה אחורה וגרם לה להתרגש עד דמעות. האישה, מהעיר חלם, שכילדה קטנה הייתה הולכת עם חברותיה לראות את אפיית המצות במרכז העיירה ליד ה"שטיבל". כעת לאחר שבעים שנה בעוברה ליד מרכז חב"ד שמעל גינת שיינקין היא הבחינה להפתעתה באפיית המצות המסורתית ממש כמו בחלם  לסיפור המלא ולתמונות
מה בין חלם שבפולין לשיינקין בתל אביב

ריח מוכר עלה באפה של אישה מבוגרת שחלפה אמש ליד מאפיית המצות לילדים של מרכז חב"ד תל אביב שמעל גינת שיינקין, ריח שהחזירה 70 שנה אחורה וגרם לה להתרגש עד דמעות. האישה בקשה לשתף את אנשי חב"ד המפעילים את המאפייה בהתרגשותה.

האישה סיפרה שכשחג הפסח היה מתקרב בעיר הולדתה – חלם, היא כילדה קטנה הייתה הולכת עם חברותיה לראות את אפיית המצות במרכז העיירה ליד ה"שטיבל". אולם מאז תהפוכות המלחמה וחורבן עיירתה ואירופה כולה היא לא זכתה עוד לחוות את אפיית המצות לפסח.

כעת לאחר שבעים שנה בעוברה ליד מרכז חב"ד שמעל גינת שיינקין היא הבחינה להפתעתה באפיית המצות המסורתית ממש כמו בחלם.

המאפייה הוקמה במרכז חב"ד בתל אביב ע"י השלוחים הרב יצחק ביר והרב יחזקאל גבירץ והינה חלק מתערוכה אטרקטיבית לילדים שהופקה ע"י השליחה ר. גבירץ, תערוכה המאפשרת לילדים לחוות את סיפורי ההגדה ומנהגי חג הפסח בדרך חווייתית ומרתקת.

הילדים חובשים משקפי תלת מימד ונכנסים אל מנהרת הזמן – במסע אל יציאת מצרים. המנהרה הוקמה בשיתוף חברת 3optics המתמחה ביצירות תלת מימדיות המקנות תחושה אמיתית של תמונה ממשית "כאילו הוא יצא ממצרים".

לא בכל יום מזדמן לילד תל אביבי לחזור שלושת אלפים שנים אחורה ולחוות את יציאת מצרים. אך כאן במנהרה מגלים הילדים את הדרך שעשו בני ישראל החל מהירידה למצרים ועד ליציאה ממצרים.

מיד לאחר קריעת ים סוף וחצייתו בחרבה בתוך הים עומדים הילדים מול הר סיני וכשהם מבקשים מעומק ליבם שהקב"ה יוריד להם את התורה, הם מבחינים להפתעתם בלוחות היורדות מהשמים על ההר.

בתחנה הבאה נפגשים סביב שולחן ליל הסדר מפואר בלווי ההסברים על סימני הקערה ומנהגי ליל הסדר.

בחדר הוידיאו מוקרן סרט משעשע על "שלומי וסתם" המכינים את הבית לפסח.
וכעת הילדים כבר מוכנים לשאול את ארבע הקושיות. כל שנותר להם הוא לאפות מצות.

על פינת הרחובות המרכזיים בלב תל אביב ליד גינת שיינקין ניצבת מאפיית המצות שם מקבלים הילדים תדרוך קצר ורואים את מרכיבי המצה- הקמח והמים 'שלנו' וכשהם לבושים בסינרים וחבושים בכובעי אופים ניגשים לרדד את המצה ולעשות בה חורים שהרי כולנו בני חורין...

בתום אפיית המצה כשכל ילד מקבל ערכת בדיקת חמץ מעשה ידיו, הגדה מאויירת וכמובן את המצה הטריה האישית שלו הוא כבר מוכן לפסח כשר ושמח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.