מערכת COL | יום כ"ג אדר ב ה׳תשס״ח 30.03.2008

1,000 כמרים האזינו ל"חזרה" משיחותיו של הרבי ● וידאו

כאשר הרבי כתב אלי בשנות הלמ"דים אשר כדאי ונכון שאקבל את המשרה לשמש בתור צ'פלין בצבא ארה"ב, ידעתי שתפקידי הוא לשמש בתור נציג של הרבי בצבא ולהשתדל במילוי רצונו הק' כפי האפשרי. אבל לא שיערתי לעצמי שבמשך שנות שירותי אהיה עד למה שהתרחש כאן: רב חב"די חוזר על שיחותיו של הרבי מליובאוויטש למנהיגים הרוחניים של צבא ארה"ב ■ הצ'פליין החב"די ר' יעקב גולדשטיין כותב ל-COL על הנאום ההיסטורי של הרב יוסף-יצחק יעקבסאן ■ הנאום המלא (01:07.33) ניתן לצפייה ב-COL באדיבות הפנטגון האמריקאי למאמר המלא ולצפייה בוידאו ● הנאום מומלץ לשלוחים הנדרשים לנאום בפני קהל לא-יהודי >>>
1,000 כמרים האזינו ל
הקצין הראשי מציג את הרב יעקבסאן בפני 1,000 הכמרים ● צילום: US ARMY
מאת הרב יעקב גולדשטיין, דרום קרוליינה

משיח'ס צייטן.

כאשר הרבי כתב אלי בשנות הלמ"דים אשר כדאי ונכון שאקבל את המשרה לשמש בתור צ'פלין בצבא ארצה"ב, ידעתי שתפקידי הוא לשמש בתור נציג של הרבי בצבא ולהשתדל במילוי רצונו הק' כפי האפשרי. אבל לא שיערתי לעצמי שבמשך שנות שירותי אהיה עד למה שהתרחש כאן: רב חב"די חוזר על שיחותיו של הרבי מליובאוויטש למנהיגים הרוחניים של צבא ארה"ב, המנהיגים הכי וותיקים והכי נעלים ברמה של קציני-דת צבא האמריקאית.

ידידי הרב יוסף-יצחק יעקבסאן, ששימש בתור "חוזר" של הרבי ועורך ה'אלגעמיינער זשורנאל', נעמד לדבר בפני קרוב לאלף קציני דת. באולם שררה דומיה נפלאה למשך יותר שעה - שבה ריתק את הקהל במשנתו של הרבי על הנהגה רוחנית בזמן של מלחמה.

מפקדם של קציני-הדת הגנרל דאגלס קארבר והכמרים ניגשו אחד-אחרי-השני לרב החסידי, להגיד לו איך שהרעיונות פתחו שבילים חדשים בתוך ליבותיהם.

כומר אחד אמר: מני הדרשה של מרטין לוטר קינג [הדרשה הכי מפורסמת בארה"ב] לא היתה דרשה כזו!... קארבר עצמו אמר: 'מדובר פה על הבילי גראם היהודי'.

הרב יעקבסאן חזר משיחות הרבי בשבת חנוכה תשל"ד, כ' אב תשכ"ה, כח אדר תשל"ז, ושבועות תש"מ. הוא דיבר ארבע נקודות בנושא הנהגה רוחנית בזמן מלחמה: א. הצורך להתקשר עם כל יחיד ויחיד ולהתעניין בו. ב. הדרך למצוא את הניצוץ האלקית במקומות "שבורים" בחיים. ג. כיצד עושים אלקות רלוונטי לחיים. ד. ההוראה מתולדות עם-ישראל, שכל זמן שאמריקה תהיה דבוקה למוסר האלקי שבשבע מצוות בני-נח, הצלחה מובטחת.

ואני חשבתי לעצמי: האומנם אין זה מה שיקרה בביאת המשיח במהרה בימינו, שכל העולם יבוא להקשיב לשיחותיו של הרבי בכל סוגיות החיים?

היה זה אירוע של קידוש שם שמים ברבים. כל קציני הדת יצאו מכליהם מהמסר הנפלא מתורתנו הקדושה על הנהגה רוחנית בעת מלחמה.

בין אלף כומרים היו נוכחים מוסלמי אחד, ושלשה יהודים, להבדיל, ואני בתוכם.

ראש הקצינים קארבר התבטא: "אנחנו שבורים. הרב יעקבסאן הסביר לנו כיצד למצוא את האור בתוך השברים".

אלף הכומרים הורידו את ראשם וביקשר שהרב יעקבסאן ישא תפלה לרבון העולמים עבורם.

בסיום נאומו המרתק, הרב יעקבסאן בירך את הצבא והמדינה שמכבדת את הצלם אלקים בכל אנוש ומלאה חסד וצדקה לכל האנושות, כולל לעם ישראל שמצאה במדינה זו אפשריות לבנות את היהדות מחדש בממדים ענקיים.

(הביא לפרסום: מנחם כהן, כתב COL בניו-יורק)



מרכז התקשורת החב"די - COL מתכבד להגיש את הנאום המלא לצפייה בוידאו - בשני חלקים. הוידאו מומלץ לשלוחים ברחבי העולם שנואמים בפני לא-יהודים.

חלק ראשון
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת: לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (ולמסך מוגדל)

חלק שני
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת: לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (ולמסך מוגדל)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.