מערכת COL | יום כ' אדר ב ה׳תשס״ח 27.03.2008

קזחסטאן וישראל בחגיגת פורים משותפת

עולי קזחסטאן המתגוררים בישראל, הסבו יחד, אנשים, נשים וטף במסיבת פורים ססגונית ומושקעת במיוחד שנערכה ע"י אירגון "איגוד יהודי קזחסטאן" בישראל ביום שישי בבוקר, באולם היוקרתי "זאק פלאזה" בחוף הקשתות באשדוד סביב שולחנות ערוכים ■ שיאו של האירוע, היה השידור החי באמצעות הלווין שחדר היישר להתוועדות שנערכה באותה שעה בבית הכנסת של הקהילה היהודית באלמא-אטא. ההתרגשות ■ באירוע השתתפו, אנשי עסקים שביקרו במרכזי חב"ד בקזחסטאן וכאמור, אורחים ואישי ציבור נוספים כשהבולט ביניהם הוא ראש עיריית אשדוד מר צבי צילקר שאף נשא דברי ברכה  לסיפור המלא ולתמונות
קזחסטאן וישראל בחגיגת פורים משותפת

עולי קזחסטאן המתגוררים בישראל, הסבו יחד, אנשים, נשים וטף במסיבת פורים ססגונית ומושקעת במיוחד שנערכה ע"י אירגון "איגוד יהודי קזחסטאן" בישראל ביום שישי בבוקר, באולם היוקרתי "זאק פלאזה" בחוף הקשתות באשדוד סביב שולחנות ערוכים ובליווי תזמורתו של זלמן פרופיס מתזמורת 'אגף העליה של צעירי אגודת חב"ד'.

עם כניסת המשתתפים לאולם המפואר התקבלו במאור פנים ע"י הרב רפאל שחר שכיבד את הבאים בהנחת תפילין.

הטקס החל בקריאת המגילה ע"י הרב לוי הכהן ולאחר מכן קיימו המשתתפים את מצוות החג ושמעו על מהות החג מפי המנחה, הרב יוסק'ה פרידמן מנחלת הר-חב"ד.

שיאו של האירוע, היה השידור החי באמצעות הלווין שחדר היישר להתוועדות שנערכה באותה שעה בבית הכנסת של הקהילה היהודית באלמא-אטא. ההתרגשות הייתה גדולה מיוחד. משפחות שלא ראו את יקיריהם מזה תקופה ארוכה, ניצלו את ההזדמנות להתראות עם מכריהם ובני משפחותיהם, והתפללו שיזכו לראות אותם בקרוב בישראל.

באירוע השתתפו, אנשי עסקים שביקרו במרכזי חב"ד בקזחסטאן וכאמור, עולים מקזחסטאן שהקשר עימם נשמר לאורך כל השנה, אורחים ואישי ציבור נוספים כשהבולט ביניהם הוא ראש עיריית אשדוד מר צבי צילקר שאף נשא דברי ברכה.

רבה של קזחסטאן השליח הרב ישעיה אלעזר הכהן, שנשא דברים באמצעות הלווין בפני הנוכחים, הזכיר את יום ההצלה של אלפי יהודים שהוגלו על-ידי סטאלין והגיעו לאלמא אטא בפורים תש"י-1950, לפני 58 שנה, ואת האחדות הנפלאה של סעודת הפורים המאחדת יחדיו מאות חוגגים באשדוד ובאלמא-אטא בו זמנית. עוד אמר הרב שכיום ניתן חופש דת לכל יהודי ויהודי באשר הוא, ושניתן לקיים תורה ומצוות ללא פחד, בניגוד למצב שהיה רק לפני כ-70 שנה בימי הקומונסיטים. הרב כהן הודה בדבריו לאחיו, הרב משה דוד הכהן, על אירגון המסיבה וסעודת הפורים הנערכת לראשונה בכזו פאר והדר.

בסיום האירוע קיבלו המשתתפים חבילות שכללו חמש מגילות והגדה של פסח, משלוח מנות יוקרתי, ערכות להדלקת נרות שבת ועוד.

את האירוע יזם ואירגן ר' משה דוד הכהן, יו"ר איגוד יהודי קזחסטאן בישראל ואותו מימנו שלושה אנשי עסקים מעולי קזחסטאן, מר אנזור בן-משה, בוריס ומיכאל אנוקוב, ואת האירוע באלמא-אטא ושידור הלויין מימן ידיד חב"ד קזחסטאן וחבר הקהילה מר אלברט שמעוני.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.