מערכת COL | יום י"ט אדר ב ה׳תשס״ח 26.03.2008

שמחת פורים בקהילות קטנות של מערב אוקראינה

גם לפני חג פורים השנה, קיבלו יהודים בקהילות קטנות במערב אוקראינה חבילות לפני החג. כ-500 ילדים ונוער ביותר מ-70 ישובים וכפרים קיבלו משלוח עם הרבה סוגי ממתקים ומגילת אסתר ברוסית ■ תרומה שהושגה לצורכי פורים ע"י הרב הראשי למערב אוקראינה הרב שלמה וילהלם מאחד בעלי עסקים עזרה לשלוחים בערים מרכזיים של מערב אוקראינה לעשות אירועים ומסיבות פורים עבור יהודי עירם וקהילות קטנות ממחוז שהובאו באוטובוסים כל הפרטים
שמחת פורים בקהילות קטנות של מערב אוקראינה
ילדי השלוחים אורזים חבילות לילדים מכפרים
גם לפני חג פורים השנה, קיבלו יהודים בקהילות קטנות במערב אוקראינה חבילות לפני החג. כ-500 ילדים ונוער ביותר מ-70 ישובים וכפרים קיבלו משלוח עם הרבה סוגי ממתקים ומגילת אסתר ברוסית. גם לכאלפיים יהודים מבוגרים בכ-150 ישובים הגיעו משלוחי מנות הביתה. כל משפחה קבלה גם עלון מפואר על חג פורים בהוצאה של איגוד קהילות יהודיות באוקראינה בניהולו של הרב מאיר סטמבלר.

הפעילות התאפשרה הודות לעזרתם הנדיבה של בעלי עסקים אוקראינים מר ישראל דבורצקי ושותפו מר ארטור אבדינוב שכבר כמה שנים מאפשרים לילדים ומבוגרים בקהילות קטנות של מערב אוקראינה להנות מחגים יהודיים. אירגון "אלף" בניהולו של הרב לוי קנלסקי עזר במשלוחי מנות ומתנות לאביונים לכ-80 אסירים יהודים שנמצאים בבתי כלא במערב אוקראינה. ב-52 קהילות קטנות אורגנו מסיבות פורים, משתה כיד המלך עם קריאות מגילה ברוסית ואיסוף מתנות לאביונים של כל קהילה וקהילה.

תרומה שהושגה לצורכי פורים ע"י הרב הראשי למערב אוקראינה הרב שלמה וילהלם מאחד בעלי עסקים עזרה לשלוחים בערים מרכזיים של מערב אוקראינה לעשות אירועים ומסיבות פורים עבור יהודי עירם וקהילות קטנות ממחוז שהובאו באוטובוסים.

"רמת החיים באוקראינה עולה, והדבר דורש מאיתנו לעלות גם רמת הפעילות שלנו. מה שהיה טוב לפני כמה שנים כשהיו אנשים שפשוט רעבים ללחם היום כבר לא נחשב. אנחנו מודים מכל הלב לכל תורמים ואירגונים שעוזרים לנו לשמור על הרמה מתאימה של פעילות שלנו", מסר ל-COL הרב נחום תמרין, מנכ"ל איגוד הקהילות יהודיות במערב אוקראינה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.