מערכת COL | יום ט' אדר ב ה׳תשס״ח 16.03.2008

השב"כ יאבטח 48 סדרים של חב"ד ברחבי העולם

כוננות עליונה: החשש מפני ניסיון פיגוע-נקם על-ידי החיזבאללה, בעקבות חיסולו של המחבל עימאד מורנייה, החליטו במערכת הביטחון בישראל לא לקחת סיכונים מיותרים ■ 48 סדרים של חב"ד ברחבי העולם יאובטחו על-ידי כוחות ביטחון ישראלים ■ בתוך-כך, 25 ניידות משטרה הוצבו בשבת האחרונה מול מרכז חב"ד העולמי - 770 בניו-יורק לסיפור המלא
השב
מאת מנחם כהן, כתב COL בניו-יורק

48 סדרים שמארגנים בתי-חב"ד ברחבי העולם יאובטחו השנה על-ידי כוחות הביטחון הישראליים, כך חושף הבוקר (ראשון) העיתון "מעריב". האבטחה הגדולה וחסרת-התקדים תהיה בעקבות החשש מפיגוע נקמה לאחר חיסולו של רב המחבלים עימאד מורנייה.

על הכוננות המיוחדת, מדווח "מעריב", הוחלט בהתייעצויות קדחתניות שערכו בסוף השבוע שעבר שר הביטחון אהוד ברק, ראש המוסד מאיר דגן, ראש השב"כ יובל דיסקין וראש המטה ללוחמה בטרור תת־אלוף במיל' ניצן נוריאל. מההתייעצויות עלה כי למרות שאין סימנים מובהקים לכך שחיזבאללה עומד לבצע פיגוע ענק בתוך ימים, בכל זאת יש להיערך לכך שיהיה ניסיון פיגוע גדול בסמוך למועד שבו ימלאו 40 יום לחיסול מורנייה, שעליו כידוע ישראל מעולם לא לקחה אחריות.

כחלק מהיערכות, בשבת האחרונה הוצבו כ-25 ניידות משטרה בחזית מרכז חב"ד העולמי - 770 בניו-יורק. אליהם הצטרף גם מפקד משטרת קראון-הייטס. מרבית השוטרים היו בתוך הניידות, אבל חלקם פיטרלו מסביב ל-770.

שעות אחדות טרם צאת השבת, הם עזבו את המקום. ל-COL נודע, כי מדובר בתרגיל היערכות לקראת אירוע טרור שעלול להתרחש במקום, ח"ו.

על-פי הדיווח ב"מעריב", שב"כ הנחה את אנשיו בחו"ל להגביר את הסיורים ואת הביקורות שהם עורכים. גם קציני ביטחון אשר אינם כפופים לשב"כ, אך עומדים בקשר עם הגוף, הונחו לתדרך ישראלים ויהודים להיות ערניים במיוחד לכל התרחשות חריגה.

כדי לעמוד במשימות הרבות, העמיד השב"כ את מערך המאבטחים שלו בכוננות, ושלח תגבורות ליעדים רגישים במיוחד. בימים אלו מתקיימים תיאומים עם כוחות ביטחון מקומיים במדינות השונות על סידורי הביטחון הנדרשים.

ל-COL נודע, כי ההיערכות הגבוהה של האבטחה תהיה ב'סדר' הגדול ביותר העולם בנפאל, שם יהיו מאבטחים גלויים וסמויים. הפרטים הנוספים על רמת האבטחה אינם מותרים לפרסום, לפי שעה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.