מערכת COL | יום ו' אדר ב ה׳תשס״ח 13.03.2008

השחור העיוור שימשול בניו-יורק מיודד עם חב"ד

האיש החדש באלבני הוא בעצם לא כל-כך חדש. המושל הנכנס של מדינת ניו-יורק דייויד פטרסון הוא ידיד וותיק לחב"ד שהוקיר בפומבי את הרבי ■ פטרסון, פוליטיקאי שחור ועיוור מזה 22 שנה, משתתף מידי שנה בטקס הנערך בסנאט הניו-יורקי לכבוד י"א ניסן ■ בטקס אשתקד הוא לחץ את ידי הרב דוד רסקין וקיבל את ברכתו. כשפטרסון ראה את הרב שמואל בוטמן מוציא קופת צדקה, כהוראת הרבי, ומיהר להוציא מכיסו שטר דולר להצטרף למעשה הטוב ■ מי שלא השתתף בטקס בשנה שעברה היה אליוט ספיצר...  לדיווח המלא
השחור העיוור שימשול בניו-יורק מיודד עם חב
הרב בוטמן לוחץ את ידו של המושל פטרסון * צילום: COL

מאת כתב COL בניו-יורק

דייויד פטרסון יעשה היסטוריה ביום שני בשבוע הקרוב. יליד משפחה מכובדת בהארלם ופוליטיקאי כבר 22 שנה, הוא יהיה השחור הראשון שיכהן בתפקיד מושל מדינת ניו-יורק. זאת לאחר התפטרות קודמו אליוט ספיצר. מה שלא יהיה חידוש הוא שהמושל הוא ידיד חב"ד שהוקיר בפומבי את משנת הרבי.

מידי שנה, מקיים הארגון צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית טקס הוקרה לרבי ביום הולדתו י"א בניסן באלבני בירת המדינה. סנטורים ומחוקקי המדינה מגיעים לאולם הסנאט הניו-יורקי ומציינים את היום החדש בנאומים על ערכים ומוסר. החלק המרכזי הוא הכרזת "יום חינוך" לכבוד הרבי על-ידי המושל - מסורת רבת שנים שחוצה את המתרס הפוליטי בהשתתפותם של רפובליקנים ודמורקרטים.

אחד האישים הקבועים בטקס השנתי, כך נודע ל-COL, הוא פטרסון. "הוא הראה כל השנים נימה של ידידות ואחריות", אומר הרב שמואל בוטמן, מנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית. "הוא היה מדבר אודות הרבי ופעולותיו בהערצה גדולה ודיבר בחמימות ובעדכנות על פעולות חב"ד".

פטרסון הוא דמות אהודה באלבני, אף היותו עסקן פוליטי וותיק. באלבני בירכו על כניסתו לתפקיד במיוחד לאחר 14 חודשי קדנציה תוקפניים של המושל האחרון ספיצר, יהודי שקנה את פרסומו כשלחם בחברות וול-סטריט מושחתות והבטיח התנהלות מוסרים בפוליטיקה והוכיח דווקא להיפך. תומכי פטרסון מציינים בגאווה גלוייה על היותו עיוור מילדות, ובכך יהיה גם הסגי-נהור הראשון בתפקיד.

בי"א ניסן האחרון, ספיצר סירב להשתתף באירוע. אולם, פטרסון שכיהן כסגן מושל הגיע בשמחה לבמת הסנאט והאזין לתפילה שהרב בוטמן פותח עימה את הטקס. הוא לא ראה את הרב דוד רסקין, החסיד הישיש העומד בראש צעירי-חב"ד וישיבת "תומכי תמימים המרכזית" ב-770, אולם שמח ללחוץ את ידו ולקבל את ברכתו ביידיש.

הנוהג בטקס הוא לפתוח אותו בעשיית מצווה. "נעם מיט זיך א צדקה פושקע, און זאהלן זיי זעהען וואס דו טוסט, און זאלן זיי וויסן אויף וואס דארף גענוצט ווערן", הייתה לשון ההוראה של הרבי לרב בוטמן בשנת תנש"א. קח איתך קופת צדקה, ושיראו מה אתה עושה, ובכך הם ידעו על מה כסף צריך ללכת.

כשהרב בוטמן פתח את הטקס אשתקד הוא הכניס דולר אמריקאי לקופת הצדקה כשציבור המחוקקים ועוזריהם מתבוננים בו בעניין. כשפטרסון שמע על המתרחש הוא מיהר להוציא מכיסו שטר דולר וביקש לצורפו לקופה. "הוא אדם בעל מזג טוב ואנו בטוחים שיצליח בתפקיד", הוסיף הרב בוטמן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.