מערכת COL | יום כ"ז אדר א ה׳תשס״ח 04.03.2008

500 בחורים, 40 מדינות, אלפי יהודים

קרוב ל-500 בחורים מישיבות חב"ד בארה"ב וישראל יישלחו לערוך 'סדרים' בארבעים מדינות ברחבי העולם, כך נודע ל-COL ■ היום (שלישי) תיפתח ההרשמה לבחורים באמצעות אתר מיוחד שהוקם. לראשונה, השנה, יוכלו גם שלוחים להפנות בקשות של קבלת בחורים לסיוע ■ "דווקא בשעה בה עומדים עלינו אויבינו לכלותינו מכל עבר, יש חשיבות רבה להגברת סדרי ליל-הסדר ברחבי העולם", אומר ל-COL סיו"ר ה'מרכז' הרב משה קוטלרסקי, החולש על המבצע הגדול ■ הסדנאות בהלכה שייערכו לבחורים, הסדר הגדול בעולם, ולאיזה מדינה יישלחו השנה פחות בחורים? ■ כתב COL בניו-יורק מביא את כל הפרטים לסיפור המלא
500 בחורים, 40 מדינות, אלפי יהודים
יערכו סדרים לאלפי יהודים. ממראות ה'מרכז שליחות' ● צילומים ועיבוד: COL
מאת מנחם כהן, כתב COL בניו-יורק

זה כבר הפך למסורת קבועה: מאות בחורים הלומדים בישיבות 'תומכי-תמימים' בישראל, בארה"ב וברחבי העולם נוסעים ליעדים שונים ברחבי העולם ומקיימים 'סדרים' ציבוריים בחג-הפסח ומזכים המוני יהודים, שלחלקם אין מושג כיצד בכלל עורכים את ה'סדר'.
 
תופעת הבחורים היוצאים לשליחות בפסח, החלה לפני שנים רבות עם מניין בחורים לערך, ובפסח השנה, מתעד ה'מרכז-לענייני-חינוך' בניו-יורק, לשגר קרוב ל-500 בחורים ליעדים שונים בעולם, כך נודע ל-COL.

היום (שלישי) תיפתח ההרשמה לשליחות ובכל ישיבה - יכול כל בחור לגשת לנציג הממונה ולהירשם אצלו. אופציות נוספות הם, פנייה למשרדי ה'מרכז', או באמצעות אתר מיוחד שהוקם לשם כך. ההרשמה תיסגר בתוך שבועיים. יש לציין, כי בחורים המשתתפים בפרויקטים של ה'מרכז' 'שלי-אח' ו-JNET יקבלו עדיפות.

מידי שנה, ה'מרכז' בוחר את היעדים ושולח את הבחורים, אולם השנה, השלוחים ברחבי העולם יוכלו לפנות ל'מרכז' ולבקש סיוע של בחורים באמצעות האתר.

רוסיה, אוקראינה, תאילנד, אמריקה, הודו, אפריקה וגרמניה, הם חלק מהמדינות אליהם יישלחו הבחורים. על-פי הנתונים שהגיעו לידי COL, עולה כי מדובר בקרוב לארבעים מדינות (!) לשם ישוגרו הבחורים.

השנה, ליל-הסדר יוצא במוצאי-שבת, והדבר מצריך ידע נרחב בהלכות. לשם-כך, יקיים ה'מרכז', סדנאות לבחורים היוצאים לשליחות. "בכל שנה ישנם סדנאות לבחורים עם טובי הרבנים ופוסקי הלכה, אבל השנה יש לכך חשיבות גדולה", אומר גורם ב'מרכז'.
 
בכל שנה, בוחנים ב'מרכז' את מפת המדינות מחדש ומחליטים היכן לשלוח יותר בחורים. כך, למשל, ברוסיה ישנה עלייה גדולה של בחורים הלומדים בישיבות ובמכוני ה'סמיכה' במדינה. אותם בחורים יקיימו גם את ה'סדרים' הציבוריים, ומסיבה זו, אין צורך לשלוח לשם כמות גדולה של בחורים.

הסדר הגדול בעולם ייערך, כמידי שנה, בנפאל, קטמנדו, שם משמש שליח חב"ד הרב חזקי ליפשיץ ורעייתו חני. כזכור, כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, ה'סדר' בנפאל יאובטח בהיקף חסר-תקדים, בעקבות ההתרעות על פיגוע-נקם של החיזבאללה. מעניין לציין, כי הרב ליפשיץ הגיע לנפאל - לאחר שמספר שנים קודם לכן (בעודו בחור) הוא ניהל במקום את ה'סדר' בפסח.

"דווקא בשעה בה עומדים עלינו אויבינו לכלותינו מכל עבר, יש חשיבות רבה להגברת סדרי ליל-הסדר ברחבי העולם", אומר סיו"ר ה'מרכז' הרב משה קוטלרסקי, החולש על המבצע הגדול הממומן בחלקו על-ידי משפחת רוהר ונדיבים נוספים. לדבריו, "מדובר במבצע לוגיסטי נרחב שרק ברכת הרבי מביאה להצלחתו האדירה מידי שנה".

בכל שנה, מאות הבחורים חוזרים עם סיפורים מדהימים. על יהודי שמאז השואה לא חגג פסח, או על יהודי קשיש שחגג לראשונה את ה'סדר'. בתום השליחות, הבחורים נוהגים לשלוח למשרדי ה'מרכז' דוחות מפורטים מה'סדרים'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.