מערכת COL | יום י"ב אדר א ה׳תשס״ח 18.02.2008

דרישה לכלול ישיבות בתוכנית חיזוק מפני רעידות אדמה

ח"כ הרב מאיר פרוש שיגר מכתב לשר התשתיות בנימין בן אליעזר, בו בירך אותו על יוזמתו להקים צוות בין-משרדי, שיכין תוכנית עבודה מפורטת לחיזוק מבנים ציבוריים בפני רעידות אדמה. הממשלה כבר אישרה עקרונית לנושא זה תקצוב של חמישה מיליארד דולר "אך ראוי להדגיש את המובן מאליו לכאורה, כי ברשימת מבני הציבור ייכללו גם בתי כנסת, ישיבות, מוסדות דת וחינוך תורניים" ■ "אין עדיין במדינה היערכות כנדרש, ויש לזרז בין היתר גם את עבודת הוועדה המיוחדת בכנסת לבדיקת המוכנות לרעשי אדמה", אמר לסיפור המלא
דרישה לכלול ישיבות בתוכנית חיזוק מפני רעידות אדמה
'ישיבת תומכי תמימים' בכפר-חב"ד ממעוף הציפור (ארכיון)

ח"כ הרב מאיר פרוש שיגר מכתב לשר התשתיות בנימין בן אליעזר, בו בירך אותו על יוזמתו להקים צוות בין-משרדי, שיכין תוכנית עבודה מפורטת לחיזוק מבנים ציבוריים בפני רעידות אדמה. הממשלה כבר אישרה עקרונית לנושא זה תקצוב של חמישה מיליארד דולר "אך ראוי להדגיש את המובן מאליו לכאורה, כי ברשימת מבני הציבור ייכללו גם בתי כנסת, ישיבות, מוסדות דת וחינוך תורניים".

הרב פרוש מוסיף, כי הצוות התבקש להגיש את התוכנית המפורטת בתוך שלושה חודשים. התקצוב, עפ"י החלטת הממשלה, אמור להתפרס על פני 20 השנים הקרובות, אולם עד עתה לא הועבר אף סכום מסעיפי תקציב המדינה. ההערכה היא שלנוכח רעידת האדמה בעוצמה של 5.3 בסולם ריכטר, שהתרחשה שלשום – יואץ התהליך.

בתוך כך מציין הרב פרוש, כי מומחים מזהירים את אזרחי המדינה להיערך כיאות לאפשרות של רעידת אדמה. חמשת הרעשים האחרונים היו: באוקטובר 07 בעוצמה של 3.3 בסולם ריכטר, בנובמבר 07 בעוצמה של 4, בדצמבר 07 גם בעוצמה של 4, ב-12 בפברואר 08 בעוצמה של 4.3, וב-16 בפברואר 08 בעוצמה של 5.3. יצויין, כי את רעידת האדמה האחרונה שלשום חשו חזק תושבים בטבריה, בבית שאן, בגליל העליון והתחתון.

"אין עדיין במדינה היערכות כנדרש", מדגיש הרב פרוש. עבודה מעטה שבוצעה בדרג ממשלתי נבלמה לחלוטין, בפרוץ מלחמת לבנון השנייה – אך לא חודשה מאז. יש, על כן, לזרז בין היתר גם את עבודת הוועדה המיוחדת בכנסת לבדיקת המוכנות לרעשי אדמה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.