מערכת COL | יום י"ב אדר א ה׳תשס״ח 18.02.2008

עכשיו זה רשמי: רואי החשבון ועורכי הדין נפרדים מהדולר

אם עד עתה דובר על הערכות, אפשרויות או תחזיות, עכשיו זה קורה: ענקי המשרדים המספקים שירותי חשבונאות וייעוץ משפטי נוטשים את הדולר, ויתחילו לחייב את לקוחותיהם על־פי תעריפים שקליים • העוקץ: התעריפים החדשים ייקבעו לפי שער וירטואלי של ‭4.3‬ שקלים - הגבוה ב־‭20%‬ משער הדולר כיום • כלכלה וצרכנות
עכשיו זה רשמי: רואי החשבון ועורכי הדין נפרדים מהדולר

מאת יהודה שרוני, מעריב

אם עד עתה דובר על הערכות, אפשרויות או תחזיות, עכשיו זה קורה: ענקי המשרדים המספקים שירותי חשבונאות וייעוץ משפטי נוטשים את הדולר, ויתחילו לחייב את לקוחותיהם על־פי תעריפים שקליים. 
 
ענק ראיית החשבון קוסט פורר את גבאי, המשרד הגדול ביותר בישראל, הודיע בימים אלה ללקוחותיו על כוונתו לעבור כבר החודש מחיוב דולרי לשעת עבודה לחיוב שקלי. המרת הדולר לשקל תיעשה לפי “שער יציג” וירטואלי של ‭4.2‬־‭4.3‬ שקלים, שאינו משקף את שוויו הנוכחי הנמוך של הדולר. במקביל, מתכוון המשרד לייקר את שכר הטרחה ללקוחותיו בכ־‭.10%‬
 
במשרד קוסט פורר מציינים כי בנוסף לשחיקה הריאלית בגובה שכר הטרחה, חלה עלייה משמעותית בעומס העבודה במשרדים - עומס הנובע מאימוץ כללי חשבונאות בינלאומיים חדשים, ובראשם ה־‭.IFRS‬ עוד הם מסבירים כי הע־לויות שלהם (בעיקר בשכר העבודה) התייקרו מאוד. 
 
גם ענק עריכת הדין גולדפארב שיגר בשבוע שעבר מכתבים ללקוחותיו, והודיע על כוונתו לעבור לשיטת חיוב שקלית בגביית שכר הטרחה, לאחר שבשנים האחרונות נהג המשרד לחייב את הלקוחות בתעריף דולרי לשעת עבודה. גם בגולדפארב שער ההמרה של השקל לדולר יהיה לפי “שער יציג” מנופח מעט ‭4 -‬ שקלים. 
 
נראה כי תקוות המשרדים הגדולים להתאוששות הדולר בטווח הנראה לעין התפוגגה. החשש הוא שהשער היציג יישאר מתחת לקו 4 השקלים עוד חודשים ארוכים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.