מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשס״ח 21.01.2008

המחוזי אישר הסדר הפשרה בפרויקט חפציבה בביתר

קבוצת רוכשי חפציבה בביתר עילית, הכוללת בין היתר קבוצה לא מבוטלת של חסידי חב"ד, חתמה באמצעות ב"כ עוה"ד אלקנה הולצר על הסדר עם בנק אדנים-מקבוצת מזרחי טפחות ועם המנהל המיוחד מטעם הכנ"ר עוה"ד יצחק מולכו לפתרון כולל לבעיית קריסת חברת חפציבה בביתר עילית ■ המדובר בהסדר אשר קיבל את הסכמתו של המנהל המיוחד עוה"ד יצחק מולכו וקיבל תוקף של החלטה מחייבת ע"י בית המשפט ■ הוסכם כי הבנק בשיתוף פעולה עם ב"כ הרוכשים יטפל ברישום הדירות על שם הרוכשים במנהל מקרקעי ישראל ■ עוה"ד אלקנה הולצר מסר ל- COL כי לשמחתו, השכילו הדיירים להבין כי קיימת הזדמנות בציר הזמן הנוכחי להציל את דירתם במחיר של כמה אלפי שקלים בודדים  לסיפור המלא
המחוזי אישר הסדר הפשרה בפרויקט חפציבה בביתר
הסדר ראשון בפרשת חפציבה: בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את הסדר הפשרה בפרויקט חפציבה בביתר ● משמאל: עו"ד אלקנה הולצר

הסדר ראשון בפרשת חפציבה. בית המשפט המחוזי בירושלים אישר אתמול את ההסדר בין כונס הנכסים הרשמי, המנהל המיוחד עוה"ד יצחק מולכו, דיירי ביתר עילית, הכוללת בין היתר קבוצה לא מבוטלת של חסידי חב"ד באמצעות ב"כ עוה"ד אלקנה הולצר, ובנק אדנים המלווה את הפרוייקט.

על פי ההסדר לגבי 113 הדירות שרוכשיהם שילמו את מלוא התמורה בגין רכישתן, יכיר הבנק בכל התשלומים ששולמו עבורן, הן לחברת חפציבה והן לבנק, כתשלומים ששולמו על חשבון רכישת הדירה.

דיירים אלו יוסיפו סך של 5900 ₪, ובתמורה לכך יוסדר רישומם של הדירות על שם הרוכשים במנהל מקרקעי ישראל וכמו כן יוחרגו השעבודים הקיימים על הדירות לטובת בנק אדנים המלווה את הפרוייקט.

בנוגע ל- 20 דירות נוספות אשר נותרה בהן יתרה לתשלום על חשבון רכישת הדירה, הוסכם כי כנגד הסדרת יתרת התשלום לבנק והוספת סכום חלקי בגין הכספים שלא שולמו לחשבון הליווי ושלא ניתנו בגינם ערבויות חוק מכר, יוסדר מעמדם כמחזיקים חוקיים בדירה וכמו כן תושלם העברת הזכויות על שמם במנהל מקרקעי ישראל.

בנק אדנים – המלווה את הפרוייקט  התחייב במסגרת ההסדר להעמיד הלוואות לרוכשים אלו, לצורך ביצוע התשלומים הללו.

כל התשלומים יופקדו בחשבון נאמנות עד לקיום כל פרטי ההסדר הכוללים הנפקת חוזי חכירה על שמם של הדיירים.

בנוסף התחיב בנק אדנים להעמיד קרן של מאות אלפי ₪ למימון כל עלויות רישום הזכויות והוצאת חוזי חכירה  על שם הרוכשים במנהל מקרקעי ישראל.

כזכור, כבר לפני חודשיים ימים ולאחר מו"מ בין ב"כ הדיירים עו"ד אלקנה הולצר ב"כ הבנק עוה"ד צבי רוזנברג ואלי טיקטינסקי, ונציגי הדיירים, חתמו הצדדים על הסדר איכלוס ביחס לכלל רוכשי הדירות.

ההסדר כלל בין היתר הסדרת מעמדם החוקי של הרוכשים כמחזיקים חוקיים בדירה, הסדרת הסדרי מימון לתשלום יתרה על חשבון הדירות והעמדת קרן של מאות אלפי ₪ לטובת רישום הדירות.

ואולם, המנהל המיוחד עוה"ד יצחק מולכו התנגד להסכם, בטענה כי יש לחתור להסדר כולל ואי אפשר שכל קבוצת רוכשים תעשה דין לעצמה.

בדיונים שהתנהלו בשבועות האחרונים בבית המשפט המחוזי, שטחו ב"כ הרוכשים ונציגי וועד הדירים את טענותיהם של הדיירים וטענו כי "הדיירים עמדו ביעילות מושלמת בכל הדרישות הן של בית המשפט, הן של המנהל המיוחד והן של הבנק המלווה", ואכן בית המשפט בהחלטתו מהשבוע שעבר קבע מפורשות, "כי רוכשי הדירות עשו מעל ומעבר הביעו את הסכמתם ונכונותם להיכנס להסדר, ועשו כן חרף קשיים לא מבוטלים, מה עוד שמדובר בקבוצה גדולה מאוד של רוכשים, הוסיף השופט בהחלטתו זו ואמר כי נציגי הדיירים עשו את המקסימום הנדרש מהם".

החלטה זו, כמו גם רוח הדברים בדיוני בית המשפט הביאו הן את המנהל המיוחד עו"ד מולכו והן את דירקטוריון בנק אדנים להגמיש את עמדותיהן ולאמץ את ההסדר שהוגש על ידי עו"ד אלקנה הולצר לאישורו של בית המשפט, ואכן בדיון הודיע בית המשפט כי הוא נותן תוקף של החלטה מחייבת להסדר. בית המשפט אף הוסיף כי "ההסדר משקף גישה ראויה והוגנת, צדק חלוקתי למופת וראויים כל אלה שנטלו חלק בעיצוב ההסכם ובאישורו לחיזוק מיוחד. "ההסדר נותן תקווה לפיתרון לקבוצה שלמה של דיירים אשר היו עשויים למצוא עצמם ללא ממון וללא קורת גג".

בסיכום הדיון ביקש עו"ד הולצר את רשות הדיבור ואמר "כי הוא רוצה להודות לשוכן במרומים שלולא עזרתו לא היינו מגיעים עד הלום. כן הודה הוא למנהל המיוחד עו"ד יצחק מולכו וכן לב"כ בנק אדנים על שותפות הדרך ליצירת ההסכם.

בשיחה ל - COL ביקש עוה"ד אלקנה הולצר להוסיף כי "ההסדר הינו צודק ונכון, גם חלוקת הכספים בין הדיירים הינה מדודה, צודקת ואף מוסרית. בנסיבות העניין השכילו הדיירים להבין כי קיימת הזדמנות בציר הזמן הנוכחי לקנות את חירותם ולמעשה את דירתם במחיר של אלפי שקלים בודדים, הגם שמדובר בסכום לא מבוטל הרי שביחס לדירה מדובר בסכום סביר לחלוטין".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.