מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשס״ח 21.01.2008

התשובה החב"דית ל"שנה בישראל" עבור נערי התפוצות

'משרד השלוחים' בשיתוף פעולה עם הרבנים גרינברג, גמסון ומלכין (מראשי ה- CRC) משיקים ישיבת "מאורות" חב"ד המיועדת לנערים המקורבים לבתי חב"ד ולשלוחים בתפוצות ■ בימים אלו הם משיקים את ישיבת "מאורות – חב"ד" לנוער התפוצות לגילאי 18-19 מסיימי תיכון, המתעתדים לבוא לישראל לשנת לימודים לפני פתיחת לימודיהם בין כתלי האוניברסיטה  לסיפור המלא
התשובה החב

'משרד השלוחים' בשיתוף פעולה עם הרבנים גרינברג, גמסון ומלכין (מראשי ה- CRC) משיקים ישיבת "מאורות" חב"ד המיועדת לנערים המקורבים לבתי חב"ד ולשלוחים בתפוצות.

בקרב נערי התפוצות ברחבי העולם הפך נוהג זה למסורת רבת-שנים: שנת לימודים פוריה בישראל מיד לאחר סיום הלימודים בתיכון. לאחר שנים של לימודים אינטנסיביים בתיכון, נערים רבים מכל רחבי העולם לוקחים פסק זמן של חודשים ספורים עד שנה שלימה, בין סיום לימודיהם בתיכון לבין התחלת הלימודים באוניברסיטה. נערים יהודיים רבים מנצלים את השנה הזאת לביקור בישראל, ללימודים ולטיולים ברחבי הארץ.

כתוצאה מכך קמו ישיבות ומכונים רבים מכל גווני הקשת ומכל החוגים והשדרות, מדתיים מודרניים ועד לחוגי הליטאים, שמציעים תוכניות מגוונות המיועדות לנערים בגילאי 18-19 עבור שנת לימודים בישראל. ממשלת ישראל בשיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית מסבסדת על-ידי ארגון "מסע" יותר מ-150 מוסדות ומכונים כאלו המיועדים, כאמור, לנוער התפוצות הזורמים באלפיהם לשנת לימודים וחוויות בישראל.

לדאבון לב, עד עתה לא קם מוסד חב"די אחד שנותן מענה הולם לנערים הללו שמעוניינים ללמוד בישראל. ואכן, זה כבר שנים רבות ש"משרד השלוחים" בניו יורק מוצף בבקשות עזרה משלוחים רבים בענין זה, ובמיוחד לאור העובדה שנערים רבים המקורבים לבית חב"ד חזרו מ"שנה בישראל" עם 'השקפה' חדשה על חסידות ועל חב"ד שהם טעמו במוסד הליטאי או דתי-מודרני בו שהו בתקופת לימודיהם בישראל...

"משרד השלוחים" בראשותו של המנכ"ל הרב גדליה שם-טוב בשיתוף פעולה עם מנהלי מכון CRC בישראל (הרבנים: גרינברג, גמסון ומלכין) החליטו אפוא לבוא לעזרתם של שלוחים רבים ברחבי העולם ולתת את התשובה החב"דית לכך. בימים אלו הם משיקים את ישיבת "מאורות – חב"ד" לנוער התפוצות לגילאי 18-19 מסיימי תיכון, המתעתדים לבוא לישראל לשנת לימודים לפני פתיחת לימודיהם בין כתלי האוניברסיטה.

ישיבת "מאורות – חב"ד" הממוקמת בירושלים עומדת תחת פיקוחם של המחנכים הדגולים הרב אורי גמסון והרב יוסף מלכין ובהנהלתו של הרב חיים גרינברג מראשי ה- CRC בירושלים.

תוכנית נסיון של "שנה בישראל" עם קבוצת נערים נבחרים מבתי חב"ד בתפוצות, התקיימה השנה בישיבת "מאורות" בירושלים ורשמה הצלחה ניכרת, לשביעות רצונם של המחנכים, ההורים והשלוחים ששלחו את הנערים המקורבים אליהם ללמוד שנה בישראל עם חב"ד.

לשם כך הוקמה ועדה מייעצת של שלוחים ומחנכים בעלי-שם מארה"ב, אפריקה, אוסטרליה ואירופה שתפקידה לעזור ולייעץ בכל שלבי התפתחות הישיבה. חברי הועד הם: הרב ישראל רוזנפלד, ראש ישיבת ליובאוויטש סקול בפיטסבורג; הרב דוד יצחק חסדן מראשי ה"תורה אקדמי" של חב"ד ביוהנסבורג דרום-אפריקה; הרב לוי סודאק משלוחי חב"ד באנגליה; הרב פנחס אש מראשי "ישיבת קאלדזעש תיכון" חב"ד במלבורן אוסטרליה; הרב יצחק ניומן מראשי ה"איברו אקדמי" של חב"ד בלונג-ביטש קליפורניה והרב יוסי רוזנבלום, מנהל ישיבת ליובאוויטש סקול בפיטסבורג.

הפרוייקט החדש של ישיבת "מאורות – חב"ד" עבור נערי התפוצות, הוא פרי עמלם של הועד לפיתוח וקידום פרוייקטים חדשים של "משרד השלוחים" – ועד מיוחד שהוקם במיוחד לטובת צרכי השלוחים ברחבי תבל. חברי הועד הם: הרב שלום בער ליפסקער מבעל-הרבאר פלורידה; הרב יוסף יצחק גופין מהרטפורד קונטיקוט; הרב יוסף יצחק גרונר משארלוט קרולינה; הרב יצחק וואלף משיקגו, אילינוי; הרב יוסף קעסלער ממונטריאל קנדה; הרב יוסף יצחק גרינברג מאנקארעדזש, אלסקה; הרב הערשל שפאלטר מקוסטה-ריקה; הרב בערל לברטוב מס. פיי, ניו מקסיקו.

למידע נוסף ולהרשמה צור קשר:

בישראל:
הרב חיים גרינברג
טלפון 011-972-2-580-6732
פקס – 011-972-1532-580-6732
אימייל: [email protected]

בארה"ב:
הרב יוסף יצחק גרינברג.
טלפון: 907-279-1200
אימייל: [email protected]

הרב גדליה שם-טוב במשרד השלוחים
טלפון: 718-221-0500
אימייל: [email protected]

לצפיה בפרוספקט החדש של ישיבת "מאורות" חב"ד: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.