מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשס״ח 20.01.2008

סיכת הבגד שסיבכה את הרב קוטלרסקי

הארגון של המרכז לענייני חינוך המקשר בין ילדי השלוחים לבחורי ישיבה ערך אמש (מוצ"ש) מלווה-מלכה בקראון-הייטס ■ האווירה הצעירה והחמימה ששררה באירוע הביאה כנראה לפרסומו של הסיפור הבא: בצעירותו, בשנות לימודיו בישיבה, הרב משה קוטלרסקי עלה על רעיון להפיץ את מבצע תפילין שהרבי ייסד בזמנו: להדפיס סיכות-בגד עם המסר "הניחו תפילין" ■ המצב קצת הסתבך כשהמילה אוייתה בטעות "ספילין" ומזכיר הרבי הרב חיים-מרדכי חודקוב רצה עותק להראות לרבי. "איפה חונכת להחביא דברים מהרבי", הוא אמר בתוכחה לבחור החושש ■ מה ייעץ לו המשפיע הרב אייזיק שוויי ומה הייתה המענה של הרבי  לסיפור המלא ולגלריית תמונות  
סיכת הבגד שסיבכה את הרב קוטלרסקי

מאת בנימין וייס, כתב COL בניו-יורק
צילומים: אלי קאהן, COL

ל'מרכז-לענייני-חינוך' איכפת מאוד מילדי השלוחים. זה שנים שהם מפעילים בהצלחה את הארגון "שלי-אח" המעניקה לבני השלוחים משפיע-בחור העומד עימם בקשר קבוע בטלפון, לומד, מייעץ ומדבר. עכשיו החליטו בארגון להראות שאיכפת להם גם מהבחורים עצמם.

במלווה-מלכה שנערך אמש (מוצ"ש) באולם מוזיאון הילדים היהודי בקראון-הייטס, הודגש נחיצותם של הבחורים-משפיעים והדרך הארוכה שהקשר הטלפוני יילך. "כשאני הייתי ילד היה לי בחור-מורה שהיה לומד איתי ומספר סיפורי חסידים", הרב מענדי קוטלרסקי, מנהל הארגון, סיפר בנאומו "עד היום אני מוקיר לו תודה על השעות שהוא הקדיש לי ואני בידידות איתו ועם משפחתו".

בופט סלטים וסושי הוצע בירכתי האולם ולבחורים הוקרן קטע מהסרט הביוגרפי החדש על הרבנית הצדקנית חיה-מושקא שניאורסון ע"ה, תודות למנהל JEM הרב אלקנה שמוטקין. הייתה זו הרבנית שענתה לשאלה איפה ילדיה, "כל החסידים הם בני הרבי".

מתאם הפעולות של הארגון הרב בערל פרנקל הנחה את הערב והודה עמוקות למשפחת רוהר הנדיבה התומכת ביוזמה הנמשכת וגוררת תגובות ושבחים מאת שלוחים רבים. יוסי העכט למשל, בן של השליח מס' פרנסיסקו בקליפורניה, נעמד בפני הבחורים וסיפר להם איך הקשר הטלפוני משפיע על חייו. הבחורים העניקו לו מחיאת כפיים סוערות בסוף דבריו.

150 בחורים, תלמידי ישיבות חב"ד בארה"ב וקנדה, מתנדבים בארגון ועומדים בקשר עם 150 בני שלוחים מרחבי העולם, בני משפחת פלמן מגוטמאלה ביניהם. בואם של התמימים לחצרות קדשינו לרגל יו"ד שבט הניע את המארגנים לערוך את האירוע במוצאי-שבת זו לפני חזרתם לישיבה. הבחורים גם קיבלו את התשלום עבור שיחות הטלפון הרבות שהם מנהלים.

האווירה הצעירה והחמימה ששרתה באירוע - הבחורים פצחו בריקוד חסידי בסופו - אולי סייעה לפתיחות הרבה שהרב משה קוטלרסקי גילה בנאומו. סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך והמייסד של הארגון סיפר, בין השאר, על תקרית מרתקת עם הרבי:

בשנות בחרותו, לאחר שהרבי הכריז על מבצע תפילין בתקופת מלחמת ששת הימים בישראל, הרב קוטלרסקי החליט לנצל את האופנה של סיכות בגד התומכות ברעיון זה או אחר. "חשבנו שזה יהיה רעיון טוב לעשות משהו עם תפילין. סיכה שקראה להניח תפילין בכל יום", הוא סיפר.

ראש המזכירות של הרבי והיו"ר של ה'מרכז' הרב חיים-מרדכי-אייזיק חודקוב ע"ה ניגש אליו לאחר המעשה והתעניין על ה"צאצקע פון תפילין".

"אמרתי לו זה כלום. משהו חד-פעמי", הרב קוטלרסקי משחזר. "היא שאל שוב. אמרתי טוב שזה לא משהו רציני. אבל הוא התעקש ואמר: איפה חונכת להחביא דברים מהרבי? השעה עכשיו רבע לשתיים (בצהריים), תביא את המחרייקעס כי אני מכניסם לרבי בשעה שלוש.

"חששתי מאוד. הכנסתי את עצמי לצרה עמוקה. הלכתי מיד למשפיע שלי הרב אייזיק שוויי ע"ה והוא אמר למסור את הסיכות ולשאול את הרבי האם הנוסח נכון. עשיתי כעצתו. ושאלתי האם המעשה גרם נחת-רוח לרבי. במענה, הרבי מחק את המילה "האם" והוסיף "מאוד" עם קו תחתון. ובאשר לבקשה אם לשנות את הנוסח, הרבי ביקש להוסיף מספר טלפון שאנשים יוכלו ליצור קשר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.