מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשס״ח 28.12.2007

יום עיון בבית שמש לחונכים של כולל חב"ד

ביום חמישי, התקיים יום עיון נוסף לחונכים ולחונכות המשתתפים בפרויקט כתפיים של כולל חב"ד בצפת ■ פרוייקט כתפיים נועד לתת גב ותמיכה לילדים ונערים, בעלי דימוי עצמי נמוך אשר מרגישים דחויים וזקוקים לדמות בוגרת וחמה שתוכל ללוות אותם בשאלות ובהתמודדות מול אתגרים יומיומיים ואף לתת להם מענה בתחום הריגשי ■ בסיום נפגשה הקבוצה מצפת ב"מערה" - חדר מיוחד לצורך טיפול ריגשי, שם האזינו לסיפור אישי מרתק ■ הסיור ויום העיון תרמו לחונכים תובנות חדשות וכלים שיסייעו להם בעבדותם הקהילתית  לסיפור המלא 
יום עיון בבית שמש לחונכים של כולל חב
ביום חמישי, התקיים יום עיון נוסף לחונכים ולחונכות המשתתפים בפרויקט כתפיים של כולל חב"ד בצפת בהנהלת מנהל כולל חב"ד העולמי הרב שלום דוכמן.

פרוייקט כתפיים נועד לתת גב ותמיכה לילדים ונערים, בעלי דימוי עצמי נמוך אשר מרגישים דחויים וזקוקים לדמות בוגרת וחמה שתוכל ללוות אותם בשאלות ובהתמודדות מול אתגרים יומיומיים ואף לתת להם מענה בתחום הריגשי. קשר זה תורם להעצמה ובניה של הילד, מחזק קשרים חברתיים, כישורים לימודיים ממלא שעות חיוביות ומונע הסתבכויות והידרדרות של ילד אשר חש עזוב ובודד וכן מונע נשירה בעתיד של הילד מהקהילה שכן הוא חש שייך ומטופל.

לכל ילד יש חונך המשמש דמות של אבא/ אמא / אח בוגר עבור הילד ויוצר איתו קשר אישי קרוב. החונך מעניק לילד 20 שעות חודשיות אחרי שעות הלימודים של הילד/ה, כל חונך מוצא את השעות המתאימות לו ועוסק עם הילד: בלימוד בצוותא, טיול לפינת חי, בריכה, שומע את הילד ומאזין למצוקותיו . החונך גם מזמין את הילד/ה לשבת אליו. לוקח אותו מפעם לפעם לטיול וכדו'. החונך דואג לחזק את הקשר של הילד עם הוריו ומשפחתו.

יוזם יום העיון, ר' שמריהו חן מקהילת רטורנו בבית שמש מוסר כי הנושא בו עסקו הוא הקשר שבין קהילה למצוקה והתנהגות סיכונית. את סדרת ההרצאות פתח מר משה רובחה - מנהל קהילת הבוגרים ברטורנו. לאחר מכן נפגשה הקבוצה עם הרב איתן אקשטיין מייסד רטורנו שהסביר מהי תמיכה רוחנית, וכיצד ניתן לסייע לילדים ונוער הנפגשים עם כא, מצוקה וסיכון.

בסיום נפגשה הקבוצה מצפת ב"מערה" (חדר מיוחד לצורך טיפול ריגשי) שם האיזנו לסיפור אישי מרתק. הרב יוסף יצחק חיטריק מנהל כולל חב"ד בצפת מוסר כי הסיור ויום העיון תרמו לחונכים תובנות חדשות וכלים שיסייעו להם בעבדותם הקהילתית בצפת.

רכזת הפרוייקט, הגב' אפרת שוחטמן מציינת כי יום עיון זה הוא חלק מסדרת הרצאות וסדנאות המתקיימות לחונכים בצפת ע"י מנהלת הפרוייקט גב' יהודית לנדו. הרב יורם מעודה מהנהלת כולל חב"ד בצפת מוסר כי פרוייקט זה ב"ה מוכיח את עצמו וכבר ניכר שינוי חיובי ומשמעותי אצל ילדים ביחסם לחבריהם או לבני משפחתם והצלחה בהתמודדות עם בעיות ומצוקות שונות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.