מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשס״ח 17.12.2007

צפו במופע טלפתיה של "קורא המחשבות" היהודי ● וידאו

האיש שעדיף לא לחשוב לידו, מארק סיילם, הופיע אמש (ראשון) בשכונת קראון-הייטס והפתיע כשניחש מספרים, חפצים וכמובן מחשבות. קריאות ההפתעה לא הפסיקו להישמע ■ בערב לטובת "צבאות-השם" הוא העלה לבמה את הנגיד ר' יוסי פופאק והד"ר צבי לאנג וניחש אחת לאחת ובעיניים חתומות פעולות שהם התבקשו לעשות ■ COL קיבל רשות לצלם קטע וידאו מהמופע שה'ניו-יורק טיימס' כתב עליו שאסור להחמיצו ■ וגם: למי יש 5 מיליון דולר מיותרים ולמה הרב ירחמיאל בנימינסון הולך ללמוד איך משחקים גולף לדיווח מלא, תמונות וקטע וידאו בלעדי  
צפו במופע טלפתיה של
"קורא המחשבות" במהלך מופע הטלפתיה, אמש ● צילום וידאו: מנדי לואיס, COL

מאת בנימין וייס, כתב COL בארה"ב
צילומים: אלי קאהן
צילומי וידאו: מענדי לואיס


מאות התכנסו אמש (ראשון) להוקיר פעילות ייחודית עם שכבת הגיל הכי חשובה: הנוער היהודי. 27 שנים מאז שהוקם על-ידי הרבי, ארגון הנוער החב"די "צבאות-השם" ממשיך להוביל עם יוזמות מקוריות להשפיע על דור העתיד והציג את תוכניותיו בפני תורמיו.

"הרבי ציפה שדברים ישתנו בעולם", סיפרה הגב' טינה מאשניקוף שנכנסה עם בעלה פיליפ ל'יחידות' עם הרבי. "הוא הבין שצריך משהו זוהר וצבעוני שימשוך את הצעירים של היום וזה מה שהארגון הזה עושה".

ב'יחידות' ההיא בשנת 1971, הרבי אמר לבני הזוג שבמסגרת חיי הנישואין ינסו להפיץ יהדות איפה שיהיו. "זה היה ב-11 בלילה. אני חושב שזו הפעם הראשונה שאשתי הקשיבה ולא שאלה כל-כך הרבה שאלות", סיפר פיליפ. "הרבי נתן את הברכה ואנחנו הבטחנו שננסה. זה מה שאנחנו עושים כיום".

תורמים נוספים שכובדו במהלך הערב היו הזוג מרטין והלן רוטנשטיין ובעלי חברת הכובעים הוותיקה "באנקרפט" סטנלי ורוז גולדשטיין ובנם סטיבן.

מינגלינג יהודי

הערב נערך בבניין מוזיאון הילדים היהודי בשכונת קראון-הייטס, המופעל על-ידי "צבאות השם". קוקטייל קליל וטעים הוצג למוזמנים בחדר הכניסה המואר ובקומת המרתף - שניהם משמשים כמיקום למיצגים יהודים בסגנון של המוזיאון כולו הגורר שבחים מאת יהודים ולא-יהודים (כת האמיש ביניהם).

לאחר מינגלינג טיפוסי של אירועי קוקטייל - ידידי הארגון מורכבים מאוכלוסייה יהודית מגוונת - הקהל עלה לאולם בקומה השנייה לחלק הרישמי של הערב בו חולקו תעודת הוקרה לתורמים המרכזיים.

המנחה הייתה אינדיקציה לסוג הקהל ורמת ההשפעה של הארגון: סטפני סיימון היא כתבת התרבות של ערוץ הטלוויזיה NY1. היא הכירה את המוזיאון בפעם הראשונה כשנשלחה לסקר את הבניין היהודי המצליח בפינת הרחובות איסטרן-פארקווי וקינגסטון. "ומאז אני כאן", היא אמרה ל-COL.

"מתכננים אפילו לבנות לי משרד בקומה הרביעית", היא הוסיפה בבדיחות.

סיימון שמבלה את שעות עבודתה בין ציירים, אמנים ומוזיאונים הייתה מלאת שבחים לזה היהודי. "זו הייתה חווייה מרתקת עבורי בפעם הראשונה. ראיתי את שולחן שבת ואת הקניידלאך במרק. אפילו נדחסתי לחלה הגדולה שבאמת מריחה כמו במאפייה. מדובר במוזיאון ברמה עולמית וקלאס שלא מבייש את הידועים".

יש למישהו 5 מיליון?

תמונה של הרבי הוצבה מאחורי דוכן הנואמים ופרחים לבנים-ירוקים בצדדים. "צבאות השם" והמוזיאון נהנים לשלב בין דת ויופי ולהפתיע (ואולי כך לרכך) טיפוסים ספקניים. בנאומו, מנכ"ל "צבאות השם" הרב ירחמיאל בנימינסון סיפר על התוכנית להקדיש את הקומה הרביעית של המוזיאון להיסטוריה יהודית. התוכנית הזו כוללת (בעצם, דורשת) תרומה של 5 מיליון דולר.

הרב בנימינסון אף הוסיף לדווח על הצלחת מגזין הילדים העונתי וחידון הרמב"ם השנתי לבנים ולבנות הנתמך על-ידי קרן משפחת רוהר בסיועו של הרב משה קוטלרסקי, סיו"ר המרכז-לענייני-חינוך.

הוא הציג לקהל את המנהל החדש שמונה ל"צבאות השם" הרב זלמן גליק. "עכשיו אני יכול להתחיל לשחק גולף, כמו כל מנכ"לי החברות", הרב בנימינסון הוסיף בשעשוע והוסיף על משחק הגולף המוצלח שהארגון ערך לתומכיו.

את הערב חתם מארק סיילם, "קורא המחשבות" היהודי שמופיע תדירות באירועים חב"דיים. אנשים בקהל זכרו אותו מהאירוע לפני שנה אולם נהנו שוב לראות אותו מנחש מספרים, חפצים וכמובן מחשבות. באחת הסיטואציות הוא הזמין 5 איש מהקהל, בהם הנגיד ר' יוסי פופאק. ד"ר צבי לאנג, סגן יו"ר ועד הקהל של קראון-הייטס, גם עלה לבמה לסייע לסיילם להפתיע ולשעשע את הקהל.

COL קיבל רשות לצלם קטע וידאו של המופע ומגיש אותה כאן בבלעדיות.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (ולצפייה במסך מלא)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.