מערכת COL | יום ז' טבת ה׳תשס״ח 16.12.2007

השליחות של ר' זושא ● מיוחד

כשנציגי חברת "קול-שר" מכפר-חב"ד תכננו לנסוע לפני שבוע לפריז בצרפת כדי להביא את הציוד לקיום שידור "חנוכה LIVE", הגב' שושי ריבקין נכנסה לבקר את השכנים וקרובי המשפחה ר' זושא ונעמי ריבקין ■ כשר' זושא שמע שהיא נוסעת לצרפת, הוא התמלא הרהורים. "זה יושב לי בלב הרבה זמן", הוא אמר. "הרבי הורה לי לקיים שליחות בצרפת לפני כ-28 שנה שלא יצאה לפועל" ■ המשפחה מיד הציעה לר' זושא להצטרף לנסיעתם. המסע המרגש כלל ביקור בישיבת "תומכי-תמימים" בעיירה ברינווא בה למד לפני 62 שנים ■ וכמובן, ר' זושא סוף-סוף אזר אומץ לקיים את השליחות בעזרת השליח בצרפת שהוא פחד לפגוע בו ■ COL התלווה למסע המיוחד לסיפור המלא בכתבה המלאה: המסמך המלא שביקש הרבי לחלק בצרפת >>>
השליחות של ר' זושא ● מיוחד
ר' זושא בביקורו בישיבה בה למד לפני 62 שנה. למטה: עם הבחורים ● צילומים: COL
מאת חיים ברון, כתב COL

זהו סיפור הממחיש יותר מכל את עניין ההשגחה-פרטית במיטבה שהובילה לקיום השליחות מהרבי לאחר 28 שנה. את ר' זושא ריבקין מכפר-חב"ד, מרבית גולשי COL מכירים מתמונותיו המתפרסמות מעת לעת באתר. הוא יהודי חביב המשתדל לקיים את הוראותיו של הרבי בתמימות.

לפני כ-28 שנה נכנס ל'יחידות' אצל הרבי כשבידיו דף שהוציא-לאור על המעלה בהודיה לה' על כל דבר ודבר. לקראת סיום ה'יחידות', הוא שאל את הרבי האם כדאי שיעבור דרך צרפת - לבקר את בן-דודו הרב הלל אזימוב ע"ה, לפני שחוזר לביתו בכפר-חב"ד.

"זה דבר נכון מאוד לעשותו", ענה הרבי והוסיף שיחלק גם את הדף שמחזיק בידיו ליהודי צרפת. ר' זושא שאל האם כדאי שימסור את הדף להרב שמואל (מולע) אזימוב, אולם הרבי השיב ש"אתה כלי ראשון והוא כלי שני".

כחסיד, המצווה על הוראת רבו, עבר דרך צרפת וכשהגיע לבית-חב"ד, ראה את קהל החסידים מתוועד. ר' זושא רצה בכל מאודו לספר לר' מולע את דברי הרבי, אך חשש שהדברים יפגעו קצת, והחליט לדחות את השליחות להזדמנות אחרת. מסתבר שהוא לא חשב ש'ההזדמנות אחרת' תגיע רק עוד חצי יובל שנים.

בכל שנה, נציגים מחברת 'קול-שר' מכפר-חב"ד, נוסעים לצרפת לרגל חג-החנוכה, שם הם מקיימים את השידור השנתי של חנוכה לייב. מספרת הגב' שושי ריבקין מכפר-חב"ד (מבעלי החברה): "מספר ימים קודם הנסיעה, ביקרתי בביתו של ר' זושא שהוא קרוב משפחה. כשהוא שמע שאני נוסעת לצרפת, הוא סיפר לי על אותה שליחות שהרבי הטיל עליו ושלא יצאה לפועל. 'זה יושב לי בלב הרבה זמן', אמר לי במהלך השיחה. הצעתי לו שיבוא איתנו, אבל הוא התלבט. לאחר שפתח באחד מכרכי 'אגרות-הקודש', הוא החליט להצטרף אלינו לטיסה".

כשהגיעו לצרפת, ניגש ר' זושא לר' מולע וסיפר לו על אותה 'יחידות' עם הרבי. ר' מולע מאוד התרגש ותיכף התגייס, יחד עם בניו, לסייע בתרגום הדף לצרפתית ועיצובו מחדש במהדורה מאירת-עיניים. לאחר-מכן, הדף אף הודפס באלפי עותקים וחולק בין-היתר לאלפיים בנות מוסד 'בית חיה-מושקא' ולמורות. יש לציין, כי אחד הפסקאות באותו דף, הוקדש למורים: הצורך בהסברת המסר של הודיה לה' לתלמידיהם.

למחרת נחיתתו בצרפת, ר' זושא ביקר בישיבת 'תומכי-תמימים' ברנווא, שם למד לפני 62 שנים. הבחורים ששמעו ממנו את הסיפור המופלא "גררו" אותו להתוועדות-חסידית שנמשכה שעה ארוכה, במהלכה סיפר להם סיפורים מיוחדים מ'יחידויות' שלו עם הרבי וסיפורי מופתים על שטרות שקיבל מהרבי, אותם מחלק ר' זושא לאנשים הזקוקים לישועה.

ר' זושא גם העניק לתמימים שתי שטרות מיוחדים, אחד מהם שקיבל עבור חנוכת ביהכנ"ס 'בית-מנחם' בכפר-חב"ד בשנת תשל"ח והשני: שטר של שקל אותו קיבל בשעתו לחלק לציבור שהשתתף בהכנסת ספר-תורה לביהכנ"ס.

"לא חשבתי שההליכה לביתו של ר' זושא, ימים ספורים לפני הנסיעה לצרפת, תוביל לסגירת המעגל ולקיום שליחותו של הרבי במלואה", מסכמת הגב' שושי ריבקין כשהיא נרגשת.

לצפייה במסמך המלא שהרבי ביקש לחלק: בעברית ובצרפתית
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.