מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשס״ח 11.12.2007

הלהיט לה' טבת: סידור המפורש לילדים

בלעדי: לקראת חג הספרים יום הבהיר ה' טבת, יוצא לאור על ידי מחלקת ההוצאה לאור של 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' 'סידור המפורש לילדים', הסידור נבנה על פי צורת הדף של סידור תהלת ה' ומבוארים בו מילות התפילה בצורה קלה ובהירה לילדים, הסידור כולו מנוקד ומוגש בצורה מיוחדת ■ ל-COL נמסר כי סידור זה יוצא לאור לאחר שנתיים של עבודה מייגעת על ידי צוות שלם שהשקיע בפרוייקט יחודי זה, כמו"כ נמסר כי זהו הסידור הראשון המפורש בעולם שיוצא במיוחד לילדים  כל הפרטיםבכתבה המלאה: צילומים ראשוניים מהסידור החדש
הלהיט לה' טבת: סידור המפורש לילדים
שער הסידור החדש (צילום: COL)
בלעדי: לקראת חג הספרים יום הבהיר ה' טבת, יוצא לאור על ידי מחלקת ההוצאה לאור של 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' 'סידור המפורש לילדים', הסידור נבנה על פי צורת הדף של סידור תהלת ה' ומבוארים בו מילות התפילה בצורה קלה ובהירה לילדים, הסידור כולו מנוקד ומוגש בצורה מיוחדת.

ל-COL נמסר כי סידור זה יוצא לאור לאחר שנתיים של עבודה מייגעת על ידי צוות שלם שהשקיע בפרוייקט יחודי זה, כמו"כ נמסר כי זהו הסידור הראשון המפורש בעולם שיוצא במיוחד לילדים.

הסידור כולו נערך על ידי הרב מנחם מענדל טברדוביץ' ראש מכון סמיכה באנטוורפען, בלגיה אשר ישב חודשים רבים וקיבץ מספרים שונים את פירוש התפילה, יחד אתו עבדו אברכים נוספים שעבדו את החומר בצורה המתאימה לילדים ונוער, בכפוף לעזרתו של איש החינוך הרב נפתלי הכהן רוט.

הספר יוצא לאור בשיתוף 'חיש הפצת המעיינות' אשר לקראת חג הספרים ה' טבת ימכור את הספר במחיר מיוחד, כמו"כ יהיה ניתן להשיג את הסידור בקה"ת בכפר חב"ד ובחנויות המובחרות.

מנהל תלמוד תורה במרכז הארץ מסר ל-COL כי לדעתו סידור זה "יעשה מהפך" בתפילתם של הילדים אשר מעתה יוכלו להבין את תפילתם לבורא העולמים, דבר אשר ישנה את תפיסת עולמם והתנהגותם במשך ימי השבוע בבית הספר ובבית".

בפתח דבר של הסדור נכתב: בשבח והודיה לה' יתברך, הננו מתכבדים בזאת להוציא-לאור "סידור המפורש לילדים" – סידור התפילה אותו תיקן אדמו"ר הזקן על פי נוסח האר"י ז"ל, בתוספת פירוש המילות וביאור תוכן התפילות. מבנה הפירוש הותאם לסידור 'תהלת ה'', ממנו נוהגים להתפלל אנ"ש חסידי חב"ד בכל מקומות מושבותיהם.
תודתנו נתונה ל'הוצאת ספרים קה"ת – המרכז לעניני חינוך באה"ק, על הסכמתם להדפסת נוסח הסדור 'תהלת ה'.

רשת חינוך חב"ד – 'אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' בארץ-הקודש, שמעמידה בראש מעייניה את נושא הקניית חינוך יהודי אמיתי לילדי ישראל והנחלת ערכי החסידות הפנימיים, ראתה בהוצאת 'סידור המפורש לילדים' כורח המציאות וצו השעה. חיוניתו של סידור כזה הינה רבה, וכפי הדגשתו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו "הצמח צדק ציוה את כל המלמדים שלמדו עם נכדיו הקטנים, אשר, מלבד לימודים הרגילים, ילמדו עמהם פירוש המלות (פירוש הפשוט) של סדר התפלה. ופעם בחודש היו באים אל הצמח צדק להבחן בזה" (היום-יום, ח טבת).

אילו פינו מלא שירה כים, אין אנו מספיקים לתאר את הקשיים שעמדו בפנינו בדרך להוצאת ה'סידור המפורש לילדים'. ותודה לא-ל, לאחר מאמצים מרובים זכינו להביא לבית הדפוס דבר נאה ומתקבל. 'סידור המפורש לילדים' הינו סידור הכרחי לכל ילד וילדה (וקא-דייקת-שפיר, גם לכל איש ואשה), ולפיכך השתדלנו בכל מאודנו לערוך את הפירוש בצורה קלה, פשוטה, ברורה ומובנת לכל הרמות והגילאים.

תודתנו נתונה לעורך הרב מנחם מענדל טברדוביץ ראש מכון סמיכה באנטוורפען, בלגי'ה על מאמציו הרבים, וזכות הרבים תעמוד לו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.