מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשס״ח 03.12.2007

אחרי אנאפוליס: אולמרט שוקל פינוי מרצון ביהודה ושומרון

בעוד מאות משפחות ממפוני גוש קטיף עדיין מחפשות מקום להשתקע בו, שנתיים וחצי לאחר יישומה של תוכנית ההתנתקות, ראש הממשלה אהוד אולמרט שוקל לתמוך ביוזמת פינוי נוסף. הפעם מדובר בחוק "פינוי מרצון" ל־80 אלף המתנחלים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון ■ ר' יגאל קירשנזפט ממגורשי גוש קטיף ל-COL: "המדינה מדהימה אותנו בכל פעם מחדש. טרם פיצו את מגורשי ההתנתקות מלפני שנתיים וחצי, וכבר אצה להם הדרך לפנות יהודים נוספים מבתיהם, דבר בלי נסבל ומופרך לחלוטין. זו כניעה לטירור" לסיפור המלא
אחרי אנאפוליס: אולמרט שוקל פינוי מרצון ביהודה ושומרון
גירוש יהודים בארץ ישראל (ארכיון)
מאת אורי יבלונקה ורועי שרון

בעוד מאות משפחות ממפוני גוש קטיף עדיין מחפשות מקום להשתקע בו, שנתיים וחצי לאחר יישומה של תוכנית ההתנתקות, ראש הממשלה אהוד אולמרט שוקל לתמוך ביוזמת פינוי נוסף. הפעם מדובר בחוק "פינוי מרצון" ל־80 אלף המתנחלים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון. הצעת החוק, אם תעבור, תאפשר למשפחות לעזוב את בתיהם ביישובים הנמצאים ממזרח לגדר ההפרדה ובתמורה לקבל פיצוי כספי נדיב.

את הצעת החוק מקדמים בממשלה השר עמי אילון והמשנה לראש הממשלה חיים רמון. שר הביטחון אהוד ברק הצטרף אתמול לתומכים והצהיר כי מפלגתו תגבש הצעת חוק מסודרת בעניין פינוי־פיצוי מרצון למתנחלים, וזו תוצג לממשלה בהקדם. אולמרט אמר בתגובה כי ישקול את הדבר ברצינות. בכך נפתח לראשונה הפתח האמיתי להחלתו של החוק, אשר נהגה במקור על ידי חברי הכנסת קולט אביטל (עבודה) ואבשלום וילן (מרצ‭.(‬

על פי ההצעה יקבלו המתנחלים שמתגוררים מזרחית לגדר ההפרדה פיצוי נדיב, ולדברי שר בממשלה "מדובר בפיצוי גדול בהרבה מזה שקיבלו מפוני גוש קטיף וצפון השומרון‭."‬ השאיפה של יוזמי החוק היא לפתות את המתנחלים ולעודד אותם להתפנות, מבלי להגיע למצב של פינוי בכוח. כבר לפני שלושה שבועות טען השר רמון בפני הממשלה כי להערכתו בין 30 ל־35 אלף מתנחלים ייענו להצעת הפיצויים. "אנ־חנו פה בחדר יודעים שבסוף נחליט לפנות‭...‬ אם יש שם אנשים שרוצים לקום וללכת, ויש כאלה, בואו ניתן להם ללכת‭."‬ רמון העיר עוד כי חוק פינוי מרצון נועד להפחית את רף האלימות שעלול להיות בפינוי הבא, זאת על יסוד הניסיון העגום של הריסת בתי האבן במאחז עמונה שביישוב עפרה.

ר' יגאל קירשנזפט ממגורשי גוש קטיף ל-COL: "המדינה מדהימה אותנו בכל פעם מחדש. טרם פיצו את מגורשי ההתנתקות מלפני שנתיים וחצי, וכבר אצה להם הדרך לפנות יהודים נוספים מבתיהם, דבר בלי נסבל ומופרך לחלוטין. זו כניעה לטירור". 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.