מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשס״ח 22.10.2007

חדש מ-JEM: עדויות על התקופה בה למד הרבי בסורבון

JEM
הסרט האחרון שהופק על ידי חברת JEM - 'השנים הראשונות - חלק 3' מתעד את חיי הרבי והרבנית בשנים שקדמו להגעתם לארה"ב ■ ממצאים העלו כי הרבי למד בבית הספר המיוחד להנדסה מכנית ואלקטרונית בפאריז, אותו סיים בשנת 1937. צוות JEM מצא את ספר המקורי של הנרשמים שבו מופיעה רישום הרבי כתלמיד באוניברסיטה בכתב יד שלו ■ על פי דפי הרישום הרבי למד באוניברסיטה במשך שנתיים והתמקד בלימודי מתימתיקה מתקדמים ■ חלק גדול מרשומות הסטודנטים עלו באש, ולכן חסרים עדויות על לימודים בשנה זו, אך מהקורסים שלמד הרבי הסתבר שהיה זכאי לדרגה מתקדמת נוספת במתימתיקה לידיעה בהרחבה
חדש מ-JEM: עדויות על התקופה בה למד הרבי בסורבון
הסרט האחרון שהופק על ידי חברת JEM - 'השנים הראשונות - חלק 3' מתעד את חיי הרבי והרבנית בשנים שקדמו להגעתם לארה"ב. בחלק זה מתועדים השנים 1937-1940 וכמו בסרטי התיעוד הראשון והשני גם סרט זה כולל עדויות אישיות של אנשים, מסמכים נדירים וחומר עשיר ומעניין העונה על שאלות רבות הקשורות לתקופה זו שעד עתה נודעו עליה פרטים מועטים בלבד.

מסמך היסטורי שנחשף לאחרונה על ידי צוות 'השנים הראשונות' מעיד על התקופה שבו הרבי למד באוניברסיטת סורבורן בפריז. מאמציה המרובים של פרופסורית צרפתית כמעט העלו חרס אך לאור ממצאים אחרים של JEM שהצביעו על לימודי הרבי במכון אקדימאי אחר: 'בית הספר המיוחד להנדסה מכנית ואלקטרונית', שאותו סיים בשנת 1937, הפנו אותה חברי צוות המחקר של JEM להתייחס במיוחד לשנים שאחרי 1937 ולאחר שבועות של חיטוטים בארכיונים היא מצאה את ספר המקורי של הנרשמים שבו מופיעה רישום הרבי כתלמיד באוניברסיטה בכתב יד שלו.

על פי דפי הרישום הרבי למד באוניברסיטה במשך שנתיים והתמקד בלימודי מתימתיקה מתקדמים, חלק גדול מרשומות הסטודנטים מאותם שנים עלו באש בהתקממות סטודנטים בשנת 1968 ולכן חסרים עדויות על לימודים בשנה זו, אך מהקורסים שלמד הרבי הסתבר שהיה זכאי לדרגה מתקדמת נוספת במתימתיקה.

ב'שנים ראשונות - 3' מופיעים גם עדויות נוספות כגון זו של הרב משה זאב רייצר שהי'ה אף הוא תלמיד באוניברסיטה בשנים אלו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.