מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשס״ח 21.10.2007

ננעל יום העיון ל"שלוחי תורה" בישראל

יום עיון ל"שלוחי תורה" בישראל ולאברכים שיצאו בשנה האחרונה לשליחות ברחבי הארץ נערך היום בבית צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד ■ יום העיון נערך לרגל היציאה לדרך של מיזם "שלוחי מבצע תורה", הנערך על פי החלטת כינוס השלוחים העולמי התשס"ז שע"י המרכז לעניני חינוך בתיאום עם צעירי אגודת חב"ד באה"ק ת"ו ■ את אולם המדרשייה בבית צעירי-חב"ד גדשו משעות הבוקר עשרות אברכים שהשתתפו בהרצאות מאלפות מפי רבנים, שלוחים ומשפיעים ■ בתום יום העיון נערכה התוועדות "צאתכם לשלום"  לדיווח מלא ולגלריית תמונות 
ננעל יום העיון ל
הרב קוטלרסקי נושא דברים. משמאל: הרבנים לבנהרץ, ליפסקר וברוד (צילום: מאיר דהן, COL)

שרון גושן, עורך COL

יום עיון ל"שלוחי מבצע תורה" בישראל ולאברכים שיצאו לשליחות בארץ בשנה האחרונה, נערך היום בבית צעירי-אגודת-חב"ד בכפר-חב"ד.

יום העיון נערך לרגל תחילת פעילותם של עשרה "שלוחי מבצע תורה", מיזם שעליו הכריז הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר ה'מרכז לעניני חינוך' ומנהל כינוס השלוחים העולמי, בעיצומו של ערב ההצדעה לשלוחים, בשנה שעברה (תשס"ז). ערב ההצדעה נועל מדי שנה את הכינוס העולמי של שלושת אלפי שלוחי הרבי מליובאוויטש בעולם, המתכנסים בניו-יורק בסמיכות לראש חודש כסלו, מדי שנה בשנה.

מיזם "שלוחי מבצע תורה" מיוחד בהתמקדותו בהרבצת התורה, במסגרת בתי חב"ד הפועלים ברחבי ארצנו הקדושה. הצורך בשלוחים מיוחדים לנושא זה עלה בעקבות הצימאון הגובר והולך לשיעורי תורה בציבור הרחב.

הפרוייקט פועל בהצלחה בארה"ב, זה מספר שנים, וביוזמת ר' משה טאבטסיניק, חתנו של ר' שמואל רוהר, הוחלט לתרום את המימון לשכרם של עשרה "שלוחי מבצע תורה" גם בישראל, במסגרת צעירי-אגודת-חב"ד.

לצורך הכוונת קו הפעילות של המיזם החדש ובחינת התאמתם של המועמדים להתקבל כ"שלוחי מבצע תורה", מונתה ועדת היגוי מיוחדת למיזם זה, המורכבת מרבנים ומשפיעים, מרביצי תורה ותיקים בישראל (לפי סדר הא"ב): הרב זלמן גופין, הרב חיים שלום דייטש, הרב יוסף יצחק הבלין, הרב נפתלי ליפסקר, הרב יוסף צבי סגל.


יום עיון שכולו הרבצת תורה

את אולם המדרשייה בבית צעירי-חב"ד גדשו משעות הבוקר עשרות אברכים שהשתתפו בהרצאות מאלפות מפי רבנים, שלוחים ומשפיעים.

את ההרצאה הראשונה נשא הרב דונין תחת הכותרת 'דולה ומשקה' - הכנת והגשת שיעור בשיחה. ההרצאה עסקה בשאלה כיצד יש להכין שיעור כדבעי, כיצד להתאים סיפור לשיעור, ועל החשיבות שבהקפדה על לוחות זמנים בשיעור, לצד בחירת נושא מתאים לשיעור.

הרב יוסף צבי סגל ראש כולל 'צמח צדק', ירושלים בין החומות נשא הרצאה בנושא: "ודע מה שתשיב" - הכנה הכרחית ליוצאים לשליחות. הוא התעכב בדבריו על הצורך של כל שליח העוסק במסירת שיעורים והרצאות ללמוד מידי שבוע בעיון את פרשת השבוע עם פירושי רש"י והרמב"ן, לצד עיון ב"ספר התודעה" ובקיצור שולחן ערוך. הרצאתו של הרב סגל הותירה רושם חזק על משתתפי יום העיון, ורבים מהשלוחים ביקשו בתום ההרצאה לשאול שאלות ולהתייעץ איתו בשאלות הקשורות לעבודתם כ"שלוחי תורה".

הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף סניפים ומפעלי תרבות בצעירי-חב"ד עמד בדבריו על ההכנה המתאימה הנדרשת מכל שליח, העוסק במסירת שיעורים, לפני ש"פותחים את הפה". הרב ליפסקר דיבר על הצורך החיוני להתמקד בנושא השיעור, להציב מטרות, להתחבר לשיעור, והכי חשוב: להתאים עצמך לקהל ולשיעור, ולא להיפך.

הרב מרדכי מנשה לאופר, מנהל בית חב"ד ורב בשכונה י"א אשדוד, שליח וותיק המפעיל מערך גדול וקבוע של שיעורי תורה בעירו, סיפר כיצד התחיל את מסירת השיעורים, על הצורך לשמור על קשר עם משתתפי השיעור, ועל כך שהעיקר הוא ההשקעה, ההתמדה, והקביעות. הוא סיפר סיפורים מעבודתו כשליח, והעניק טיפים לשלוחים הצעירים.

הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר ה'מרכז לעניני חינוך' ומנהל כינוס השלוחים העולמי, היה אורח הכבוד של יום העיון. את פניו קיבל הרב יוסף יצחק לבנהרץ, סמנכ"ל צאגו"ח. הרב לבנהרץ ציין כי המיזם החדש מעניק תנופה מבורכת למפעל השליחות והוא הודה לרב קולטרסקי בחום, בשם עשרת בתי חב"ד שזכו בשלוחים החדשים, בשם השלוחים החדשים עצמם ובשם הנהלת צעירי אגודת חב"ד, על היוזמה החשובה שהבשילה ויוצאת לדרך בשעה טובה.  

הרב קוטלרסקי דיבר על מוסד השליחות, וקישר בדבריו לפרשת השבוע. הרב קוטלרסקי סקר את מיזם "שלוחי תורה" בעולם, ואיחל הצלחה רבה לשלוחים החדשים.

הרב מנחם ברוד דובר חב"ד ועורך הפרסומים בצאגו"ח דיבר על הצורך לדבר עם המקבל בשפתו, ועל "הפשטת מושגים". הרב ברוד הדגים כיצד לא תמיד משתתפי השיעורים מבינים את השפה הישיבתית, דבר שיכול לגרום לאי נעימויות גדולות.


התוועדות "צאתכם לשלום"

בתום יום העיון נערכה התוועדות "צאתכם לשלום" בהשתתפות הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ואגודת-חסידי-חב"ד, והמשפיע הרב זלמן גופין, משפיע בישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד.

הרב אהרונוב דיבר על החשיבות הרבה שהרבי ייחס לענין הסדר בשליחות וציטט מדברי הרבי בתשובה לשליחות מיוחדת במדינה אפריקנית, שפעלו בה באופנים חריגים במיוחד. כאשר דיווח על כך הגיע לרבי, ניכרה על פניו שביעות רצון, אך הוא אמר בחיוך: "גם ה'בלתי סדר' צריך שיהיה בצורה מסודרת"...

הרב גופין אמר בין השאר כי אם "יש 50 אחוז סדר ועוד 50 יושר, הרי שביחד מגיעים לשלימות", והמשתתפים העלו בפניו שאלות הקשורות לעבודת השליחות בנושאים שונים.

רכז מיזם "שלוחי מבצע תורה" ר' יוסי בייטש סיפר כי יום העיון הינו ראשון בסדרת ימי עיון ומפגשים שיערכו אי"ה במהלך השנה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.