מערכת COL | יום ד' תשרי ה׳תשס״ח 16.09.2007

סיכום אירועי החג ב-770: דיווח ● גלריה ● וידאו

החג שהיה: אלפים עשו את ראש-השנה בבית-חיינו - 770 ומעל 500 איש באהל הקדוש ■ בחורים ואברכים זיכו אלפים ב'מבצע שופר' בניו-יורק ■ קרוב ל-1,000 בחורים השתתפו בהתוועדות בשבת שאורגנה על-ידי "ועד תלמידי התמימים העולמי" ■ שוטרים רבים איבטחו את קראון-הייטס בחג ■ וגם אירועים מצערים התרחשו: 3 בני-אדם (אחד מהם בחור מישראל) נפגעו בתאונות דרכים. אחד הפצועים שוכב בבית-הרפואה ללא הכרה ■ מערכת COL בארה"ב מגישה: סיכום מפורט מאירועי החג, תמונות מ"ההתוועדות של הרבי" בצאת-השבת וקטע וידאו מרטיט לסיפור המלא הדיווחים • התמונות • הוידאו: תשרי בליובאוויטש >>>
סיכום אירועי החג ב-770: דיווח ● גלריה ● וידאו
בכמיהה להתגלות. אלפי הבחורים והאברכים ב"התוועדות של הרבי" ב-770 בצאת השבת צילומים: אלי קאהן, COL ● צילום ועריכת וידאו: מנדי לואיס, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק
צילומים: אלי קאהן, COL
צילום ועריכת וידאו: מנדי לואיס, COL


אלפים בבית-חיינו

מעל 5,000 בחורי-ישיבה ואברכים מכל רחבי הארץ והעולם עשו את ראש-השנה בבית-חיינו - 770 בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. רבים מהאורחים סעדו את סעודות החג בביתם של אלפי תושבי השכונה שקיבלו במאור-פנים את האורחים. אצל משפחות רבות סעדו עשרות-רבות של בחורים. כך, למשל, בביתו של יושב-ראש 'ועד הקהל' ר' משה רובשקין סעדו מעל 100 (!) בחורים. גם בביתו של סיו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' הרב משה קוטלרסקי סעדו מידי ארוחה מעל 50 בחורים. אגב, אצל רובשקין מתארחים כ-100 בחורים במהלך החודש.

'מבצע שופר' בניו-יורק

ביום ראש-השנה יצאו אלפי הבחורים והאברכים ל'מבצע שופר' בכל רחבי העיר ניו-יורק: בבתי-רפואה, חנויות בבעלות יהודים, מרכזים ציבוריים ועוד. על לוח-המודעות ב-770 נתלה מפה ענקית של ניו-יורק, שם סומנו בעיגולים המרכזים בהם ניתן לקיים את 'מבצע שופר'. סיפורים רבים זרמו על יהודים שלראשונה בחייהם שמעו תקיעת שופר.

הרבנים לא עלו לתורה

השנה, לראשונה, רבני קראון-הייטס וחברי הבד"צ לא עלו לתורה בראש-השנה ב-770. ל-COL נמסר, כי הסיבה לדבר "מפני דרכי שלום".

1,000 בהתוועדות של ה'ועד'

בשבת בצהריים, השתתפו קרוב ל-1,000 בחורים בהתוועדות מיוחדת ב'בית-רבקה' ושאורגן על-ידי 'ועד תלמידי התמימים העולמי' – הגוף האחראי על כל הפעילויות הרוחניות בקרב הבחורים. עם הבחורים התוועדו הרב מנחם-מענדל גרונר ראש-ישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית-גת שעם צאת-החג עזב את ניו-יורק בחזרה לישראל, הרב יצחק-מאיר גוראריה מישיבת 'תומכי-תמימים' במונטריאול, קנדה והרב מאיר כהנא משפיע בישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית-גת.

במשך שעות ארוכות התוועדו השלושה עם הבחורים ועוררו על מספר עניינים. הרב גרונר דיבר על הצורך של כל בחור להתפלל בחדרו הקדוש של הרבי. "כל בחור צריך ללמוד מאמר ולהכין את עצמו היטב לפני שנכנס להתפלל בחדר הרבי", אמר. בדבריו של הרב כהנא, דיבר עם הבחורים שלא לגלגל על 'הרגשים' של בחורים. הרב גוראריה התמקד בדבריו על נושא ההכנה לתפילה ועוד.

"ההתוועדות של הרבי"


במוצאי-שבת, נערכה, כנהוג, "ההתוועדות של הרבי" ב-770. בהתוועדות השתתפו אלפים שניגנו את כל הניגונים של הרביים, בכמיהה וציפייה להתגלות הרבי. רק שעה ארוכה לאחר השבת נחתמה ההתוועדות. צוות COL התמקם בפרמידה ודאג להביא קטע וידאו מרטיט מההתוועדות (המופיע בתחתית הכתבה) וגלריית תמונות.

3 נפגעים בתאונות-דרכים

וגם אירועים מצערים אירועו במהלך החג: 3 אנשים נפצעו בתאונות-דרכים שונות בקראון-הייטס. הפצועים הינם 2 אברכים ובחור-ישיבה מישיבת 'תומכי-תמימים' באור-יהודה שנפגע בתאונת-דרכים בסמיכות ל-770. "עברתי על-יד אחד הבתים השוכן על-יד 770 וראיתי בחור יושב על מדרגות הבית וכולו שותת דם", סיפר הת' נ"א בשיחה עם כתב COL. "על פניו היו סימני חבלה והוא היה נראה מחריד. שאלתיו מה קרה והוא סיפר ששחור פגע בו ברכבו וברח. מיד הזעקתי אמבולנס שפינה אותו לבית-הרפואה".

הבחור הועבר לבית-הרפואה "קינגס קאונטי" וקיבל טיפול מעולה על-ידי צוות הרפואה, לאחר שיושב-ראש ארגון "אהבת חסד" הרב אברהם לידר שוחח עמם. הרב לידר דאג לו ולשאר הפצועים לסעודות חג מזינות. ל-COL נמסר, כי אחד האברכים שנפצע שוכב ללא הכרה, נכון לכתיבת שורות אלו.

השכונה מאובטחת

משטרת ניו-יורק תגברה את האבטחה על שכונת קראון-הייטס במהלך כל ראש-השנה. החל מערב החג, נראו עשרות שוטרים עומדים בפינות רחוב ועל-יד 770. לאחר התפילה, חסמה המשטרה את הרחובות הסמוכים ל-770 בשביל אלפי המתפללים שצעדו לביתם, לסעודת החג. יש לציין, כי במהלך החג לא היו אירועים חריגים של שוד וכדומה.

500 ב-ד' אמות

באהל הקדוש שבתו למעלה מחמש-מאות בחורים ואברכים בראש-השנה. האורחים, התוועדו במהלך ראש-השנה עם גדולי המשפיעים, הרבנים והשלוחים מכל רחבי העולם. "בית אהל חב"ד ליובאוויטש" בהנהלת הרב אבא רעפסון נערך בתגבור נרחב לרגל גל האורחים ומאות מנות-אוכל הוכנו מראש. בערב החג הובאו למתחם האהל מאות "מיטות צבא" מיוחדות.

לצפייה בקטע וידאו מרטיט מההתוועדות בצאת-השבת:
  לא מצליחים לצפות? לחצו כאן או כאן
לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
21 תגובות
1.
האם?
ד' תשרי ה׳תשס״ח
האם הם (בוידאו) נורמליים?
2.
תודה רב על התמונות
ד' תשרי ה׳תשס״ח
יישר כוח גדול על התמונות מבית חיינו -
אבל יש לי שאלה:
עשיתם וידיאו מחלק של ההתוועדות שבו שומעים אנ"ש והתמימים שרים ניגונים. אבל - רוב אנ"ש והתמימים לא התפללו תפילת ערבית ולא עשו הבדלה - ולכן יש לברר האם מותר לעשות קלטת מאלו אנשים?
3.
תמונות מדהימות..
ד' תשרי ה׳תשס״ח
2 צודק
4.
יישר כח
ד' תשרי ה׳תשס״ח
כל הכבוד ל col שמראים את 770 ולא זילזלו הפעם .ככה צרכים גם אתרים אחרים של חב"ד ללמוד ובעז"ה שהשנה הזאת תיהיה שנה טובה ומתוקה שנת גאולה
5.
יישר כח על התמונות המרנינות
ד' תשרי ה׳תשס״ח
המשיכו להביא תמונות ובכך לחבר אותנו עם בית חיינו.
נא אל תתחשבו בכל אבני הנגף בדמותם של שואלי השאלות שכל מטרתם אחת היא - לעצור דבר יפה זה.
המשיכו, עלו והצליחו !
6.
בזכותכם
ד' תשרי ה׳תשס״ח
אנחנו חיים את 770!
7.
שאלה
ד' תשרי ה׳תשס״ח
האם השירה הזו נשמעת מפיות 5000 איש?!
8.
רק דמות אחת חסר פה בגוף גשמי
ד' תשרי ה׳תשס״ח
לב מלא געגועים לימים ההם
ומתרגש עד דמעות
חסיד חב"ד
9.
ראובנציק
ד' תשרי ה׳תשס״ח
ראובן , טוב לראות אותך.
פטרבורג
10.
מי שלא למד הלכות שבת שלא יקשקש!
ד' תשרי ה׳תשס״ח
אין שום בעיה לצלם לאחר צאת השבת וראה אורח חיים סימן רסג סעיף יז......וחאלאס לקטרג כעורב בזמן שאינך מתמצא בחומר הדק היטב!!!!!
11.
כל הכבוד לCOL
ד' תשרי ה׳תשס״ח
אתם מאחדים אותנו
12.
ראובן שניאורסון
ד' תשרי ה׳תשס״ח
פששששש..

צדיק נסתר!
13.
למי שטוען שאסור...
ד' תשרי ה׳תשס״ח
אני מפנה אותכם לכל התמונות שצילמו את הרבי במוצאי יום כיפור, לפני הבדלה..., ואף צילמו את מהלך ההבדלה....

הרבה בריאות!
14.
הערה לתגובה 10#
ד' תשרי ה׳תשס״ח
השאלה היא לא אם מותר לצלם.
השאלה הייתה אם מותר לעשות קלטת - דהיינו לקלוט הקול מאלו שעדיין לא עשו הבדלה.
ועל זה כנראה יש שאלה. וצריך לברר אצל רב מורה הוראה בפועל. תודה.
בברכת גמר חתימה טובה לכולם
15.
תגובה ל1
ד' תשרי ה׳תשס״ח
אתה היחיד שנורמלי וכמו שהרבי אמר טוב לך בחור שלך
וכל הכבוד לכם col
16.
col
ד' תשרי ה׳תשס״ח
אשריכם על מגמת האחדות... העם איתכם! תמשיכו!
17.
תגובה ל#13
ד' תשרי ה׳תשס״ח
זה שצילמו וקלטו הקול של הרבי בהבדלה - כי הרבי כבר אמר "אתה חוננתנו" בתפלת ערבית.
18.
פששש
ד' תשרי ה׳תשס״ח
נכון שכבר מארו את זה הרבה...אבל כל הכבוד...
19.
stam
ה' תשרי ה׳תשס״ח
to col what are the " " quotations) by the words rebbes farbrebgen is it not the time when the rebbe would farbreng is it not the rebbes farbrengen its sad that u cant get yourself to write the words rebbes farbrengen without some sort of negativity on the other hand its beutifull that u started posting these things
20.
hi shimon
ו' תשרי ה׳תשס״ח
great job shimon, take care of the tzfatim
21.
to number 19
ח' תשרי ה׳תשס״ח
for the record it wasthe time the Rebbe would farbreng.
ever since תשמ"ח the Rebbe wouldnt farbreng on the second day of Rosh Hashana in the afternoon if it fell out on a Erev Shabbos. The reason is most probobly because The Rebbe had to light Shabbos candels. so the Rebbe would Farbreng on Shabbos afternoon instead.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.