מערכת COL | יום ב' אלול ה׳תשס״ז 16.08.2007

לאורו של יעקב

עשרות אברכים, בחורים ובעלי בתים נטלו חלק בראש חודש אלול ביום של תורה שהתקיים בהיכל כולל 'אור יעקב – אור זרוע' ברחובות, על שמו ולזכרו של הרב יעקב מזרחי זצ"ל ■ הרב שמחה הכהן קוק רבה של רחובות נשא דברים לזכר המנוח: "כשהגעתי לכנסת וחיפשתי את הרב מזרחי שאלו אותי: זה חבר הכנסת שאומר משניות כל הזמן?" ■ במהלך היום עיון חולק לנוכחים ספר פלפולים וחידושים תורניים שנכתבו על ידי רבני ואברכי הכולל בשם "אמת ליעקב"  לסיפור המלא
לאורו של יעקב
עשרות אברכים, בחורים ובעלי בתים נטלו חלק בראש חודש אלול ביום של תורה שהתקיים בהיכל כולל 'אור יעקב – אור זרוע' ברחובות, על שמו ולזכרו של הרב יעקב מזרחי זצ"ל.

היום עיון התקיים בקשר עם יום פטירתו של הרב מזרחי שהלך לעולמו בר"ח אלול תש"מ, ולזכרו הקימו שני בניו הרב אליעזר והרב שלמה מזרחי את הכולל.

הרב יעקב מזרחי ע"ה היה מחשובי הפעילים בארה"ק למען התורה והיהדות. הוא הקדיש את חייו לטובת חינוך ילדי ישראל, כיהן כחבר הנהלת החינוך העצמאי, בתחום הציבורי שימש כסגן רה"ע וחבר עיריית רחובות במשך שנים רבות, ובשנים מאוחרות יותר נבחר לכנסת מטעם אגודת ישראל במסגרתה פעל רבות למען אחינו בית ישראל.
במהלך היום שכולו תורה נידונו מגוון נושאים תורניים ובעיקר נסבו השיעורים אודות שנת השמיטה המתקרבת ואודות שמיטת כספים. השיעורים נמסרו על ידי אברכי הכולל ועל ידי נכדיו של המנוח.

אורח מיוחד שהגיע להשתתף ולשאת דברים היה הרב שמחה הכהן קוק, רב העיר רחובות שהכיר אישית את המנוח. "אני זוכר את התוקף שהיה לו בעניני קדושה. פעם הוא נכנס לישיבת מועצת העיר בה הייתי נוכח, דפק על השלחן וזעק בעוז רב נגד מודעות תועבה שהתפרסמו בחוצות העיר ודרש במפגיע להסירן", סיפר הרב קוק.
"פעם אחרת כשהגעתי לכנסת ושאלתי את קצין הכנסת היכן נמצא הרב מזרחי, הוא שאל אותי: זה החבר כנסת שאומר משניות בכל רגע פנוי?", סיפר הרב והמשיך, "זה היה סימן ההיכר שלו, תמיד עם התורה".

במהלך היום עיון חולק לנוכחים ספר פלפולים וחידושים תורניים שנכתבו על ידי רבני ואברכי הכולל בשם "אמת ליעקב".

מנהלי הכולל הרב אליעזר והרב שלמה מזרחי, סקרו בפני הרבנים האורחים את הנתונים המרשימים שהשיגו אברכי הכולל בבחינות הדיינות. הם הביאו בפניהם את נתוני ההצלחה כאשר תלמידי הכולל עומדים במקום הראשון בארץ בהצלחת מבחני הדיינות.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
Le kol a tzevet hakolel
ב' אלול ה׳תשס״ז
Mazal Tov la Kinus, ve das"h. Litwak mi Brasil
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.