מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשס״ז 27.07.2007

"אתה חב"דניק, אתה אפס, כל התורה שלכם שקר"

לפני כחודשיים נכנס לתפקידו רב חיל-הים, הרב בניהו ג'מוס, שהגיע לתפקידו מפיקוד המרכז, שם שימש כסגן הרב הפיקודי. עם כניסתו לתפקיד נראה כי הוא שם לו למטרה להעיף מצה"ל את הרבנים הצבאיים החרדים. והוא גם לא מתבייש להצהיר על כך ■ רב צבאי אחר ידע לספר ל'בחדרי חרדים' כי ג'מוס התבטא בחריפות נגד הציבור החרדי: "אתה חרדי, אפס, חב"דניק וכל התורה שלכם שקר" לסיפור המלא
לפני כחודשיים נכנס לתפקידו רב חיל-הים, הרב בניהו ג'מוס, שהגיע לתפקידו מפיקוד המרכז, שם שימש כסגן הרב הפיקודי. עם כניסתו לתפקיד נראה כי הוא שם לו למטרה להעיף מצה"ל את הרבנים הצבאיים החרדים. והוא גם לא מתבייש להצהיר על כך.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי ביומו השני הגיע ג'מוס לאחד מבסיסי החיל והודיע לרב היחידה, אדם חרדי, כי הוא מוותר עליו, וכי הוא יכול להביא לתפקיד זה איש ראוי יותר מתוך 120 המועמדים המסיימים בקרוב את קורס הרבנים הצבאיים המתקיים בבה"ד 1 שבמצפה רימון. רב היחידה, שהיה המום למשמע הבשורה מפי אדם שאינו מכירו כלל, הופתע לשמוע מילים בוטות ומעליבות כמו "אתה אפס", "אתה כלומניק" ועוד פנינים.

רב צבאי אחר יודע לספר ל'בחדרי חרדים' כי ג'מוס התבטא בחריפות נגד הציבור החרדי: "אתה חרדי, אפס, חב"דניק וכל התורה שלכם שקר".

במקרה אחר התבטא ג'מוס בפני רב חרדי נוסף: "אני הולך להעיף את כל החרדים מרבנות חיל הים".

עוד אומרים גורמים ברבנות הצבאית כי גם הרבצ"ר הנוכחי, הרב אבי רונסקי, נגד קידומם של רבנים חרדים בצה"ל. לדבריהם, הרבנים החרדים היחידים שקודמו היו בעקבות "לחצים מהדרג הפיקודי".

תגובת דובר צה"ל: "בצה"ל בכלל, וברבנות חיל הים בפרט, מכבדים כל רב באשר הוא, ופועלים בו רבנים חרדים לצד רבנים חובשי כיפה סרוגה. על דעתו של רב חיל הים, התקיימה הרצאתו של הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, חרף העובדה שהיא לא אושרה על פי הנהלים, וזאת מתוך כבוד לרב הראשי ולמוסד הרבנות הראשית".

בדו"צ סירבו להתייחס להתבטאותיו של הרב ג'מוס כלפי הרבנים החרדים.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
חוצפה
י"ב אב ה׳תשס״ז
אין מה
לעשות יש אנשים כאלה
2.
תחפושת
י"ב אב ה׳תשס״ז
כל החרדים האלה עושים את עצמם גדולי תורה והם פושעים גדולים אז שלא יבלבל את השכל תורה שקר תורה לא שקר
4.
רב היל הים
כ"ח אב ה׳תשס״ז
איני חושב שרב חיל הים מקומו בחיל הרבנות הצבאית.
אני מפנה אתכם למאמרו של אחד מראשי המפד"ל ושבו כותב כי הקרבה היתרה לחילונים אינה מקרבת אותנו אליהם ולפילו להיפך מרחיקה אותנו מהם. אין אף רב צבאי ויהיה הגדול ביותר שיכול לעשות מה שרב חב"די מתחיל יכול לעשות בצבא אין אנו צריכים להידמות להם אלא השוני הוא זה שגורם לאנשים לאהוב אותנו "באהבתישראל נביא את הגואל" ולא באהבת הרב גמוס דווקא
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.