מערכת COL | יום י' אב ה׳תשס״ז 25.07.2007

הקיבוצניק שיעזור לכם להקים בית / 'חיים יהודיים'

שמעון אקוקה, רעייתו רחלה, ושבעת ילדיהם, הם המשפחה היחידה השומרת מצוות בקיבוץ הסוללים, של 'השומר הצעיר', אבל היחסים עם שאר חברי הקיבוץ מצויינים ■ שמעון, שהתקרב ליהדות בעזרת שלוחי חב"ד באירופה ובארה"ב, הפך למי שדואג לכל הצרכים הדתיים של הקיבוץ – לתפילות הימים הנוראים, לאווירת החגים ■ "ביום-הכיפורים האחרון השתתפו כמעט מאתיים איש בתפילות, ולא היה מקום לזוז", הוא אומר ■ בשנה האחרונה הוא שקוע במיזם חדש: הקמת מאגר נתונים ענק במטרה לסייע למתקרבים ובעלי-תשובה בבואם להקים בית בישראל ■ הכתבה המתפרסמת במדור חיים יהודיים שב'שיחת השבוע'  לסיפור המלא מגזין ב-COL
הקיבוצניק שיעזור לכם להקים בית / 'חיים יהודיים'
שמעון בקיבוץ הסוללים: מיזם לשם שמים

השיחה עם שמעון אקוקה מתקיימת ביום שישי אחר-הצהריים. ברקע נשמעת תכונת ההכנות לשבת. "הערב יסבו עמנו עשרים אורחים לסעודת שבת", הוא אומר, "רובם חברי משלחת ארכאולוגית מארה"ב". זה נשמע מרשים, אבל לא יוצא-דופן. אלא שזה קורה בקיבוץ הסוללים, קיבוץ של 'השומר הצעיר'.

שמעון, רעייתו רחלה, ושבעת ילדיהם, הם המשפחה היחידה השומרת מצוות בקיבוץ, אבל היחסים עם שאר חברי הקיבוץ מצויינים. "הקיבוצניקים כאן הם אנשים מקסימים, ואנחנו מסתדרים מצויין", אומר שמעון. בליל שבת הוא מתפלל ביחידות, בהעדר בית-כנסת בקיבוץ. ביום שבת הוא צועד כחמישים דקות, ליישוב שמשית הסמוך, להתפלל בבית-הכנסת. "ההליכה הזאת היא בדיוק המרחק שמותר ללכת בשבת, אחרי הנחת 'עירוב'", הוא מבהיר.


מצטרפים לקיבוץ

שמעון נולד בנצרת-עילית, למשפחה מסורתית. בצה"ל שירת ביחידה מובחרת. לאחר השחרור מילא תפקידים רגישים במשרד הביטחון. בתפקידו זה עשה הרבה בחו"ל, באירופה ובארה"ב, ושם התוודע לשלוחי חב"ד: "בכל מקום שבו שהיתי פגשתי את שלוחי הרבי, שהניחו לי תפילין והזמינו אותי לשבתות בבית-חב"ד. באותם ימים לא ייחסתי לקשר הזה חשיבות יתרה, אבל מתברר שכאן התחילה התקרבותי ליהדות".

הוא חוזר לארץ, לנצרת-עילית, ועובד במחלקת ההדרכה של מגן-דוד-אדום. נוצר קשר בינו ובין חסידי חב"ד בעיר, והוא מתחיל להשתתף בשיעורי תורה. כאן הוא מגלה את דמותו המיוחדת של הרבי מליובאוויטש, ונכבש באורה. בשנת תנש"א הוא מתחתן עם רעייתו, רואת-חשבון בתפקיד בכיר במס-הכנסה. לפרנסתו הוא משמש מורה נהיגה. הזוג מחליט להצטרף לקיבוץ הסוללים, השוכן בצומת המוביל.


מאתיים איש ביום-הכיפורים

במרוצת הזמן הם מתחזקים בשמירת המצוות. חבריהם בקיבוץ מקבלים את השינוי הזה בכבוד, אולי משום שמעולם לא ניסו לכפות דבר על איש, ונשארו חברים של כולם. יותר מזה: שמעון נהפך למי שדואג לכל הצרכים הדתיים של הקיבוץ – לתפילות הימים הנוראים, לאווירת החגים. "ביום-הכיפורים האחרון השתתפו כמעט מאתיים איש בתפילות, ולא היה מקום לזוז", הוא אומר.

בשנה האחרונה הוא שקוע במיזם שהוא רואה בו שליחות-קודש: "עם השנים התוודענו, אני ורעייתי, לקשיים העצומים שבהם נתקלים מתקרבים ובעלי-תשובה בבואם להקים בית בישראל. הלב נקרע כשאתה שומע את סיפוריהם ואת התלאות שהם עוברים. החלטנו להקים מאגר נתונים ארצי ודיסקרטי, שכמותו עדיין לא קיים".


מאגר נתונים ענק

וככה המיזם פועל: אנשים נרשמים, באמצעות אתר האינטרנט או בטלפון. המעוניינים מזומנים לפגישה אישית, שבה הם מוסרים את פרטיהם ואת תצלומם. עכשיו נכנסים לפעולה רכזים שעובדים בהתנדבות או שדכנים מקצועיים, והם נעזרים במאגר הנתונים הגדול. "אנחנו פועלים לשם שמים", מסביר שמעון, "אבל שדכנים מקצועיים גובים את התשלום הנהוג אצלם, וכל פונה בוחר במי להיעזר".

לדבריו, המיזם, שהתחיל במקורו בעבור מתקרבים, משרת כיום את כל מגזרי הציבור הדתי והחרדי, מכיוון שהוא מציע מאגר הצעות שאין דומה לו בהיקפו. עד היום עבר שמו מפה לאוזן, וכבר נרשמו בו אלפים. צוות המיזם מתכנס אחת לשבוע, ומנסה למצוא התאמה על בסיס אמיתי. "אני מאמין שזה ייתן פתרון לאלפי גברים ונשים שממתינים לזיווגם", אומר שמעון (כתובת האתר: www.orsimcha.co.il. טל' 1599-55-1010).

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
כל הכבוד
ט' אב ה׳תשס״ז
למשפ אקוקה עלמעשיהם הטובים באזור כולו.
י"י גלדציילר בית חב"ד גבעת אלה
2.
www.chabadmatch.com
ט' אב ה׳תשס״ז
אתר שמיועד לחבדניקים שמחפסים שידוך, ולא רק לבעלי תשובה

יש כבר 14 שידוכים השנה\
3.
הלוואי חבדניק בכל קיבוץ
ט' אב ה׳תשס״ז
קבוץ הסוללים לא היה ולא הווה מתנועת השומר הצעיר. אבל כל הקבוצים זועקים לפעילות חבד שתחזיר להם את הרוחניות והאידאליזם בה חיו פעם. היום למרבה הצער הם שקועים בחומר וחבל.
4.
שמעון אקוקה התותח!!!
ט' אב ה׳תשס״ז
מורה נהיגה מס 1 בצפון
ובקרוב השדכן מס 1 בעולם
שמעון אקוקה "ההצלחה השקטה"
מאחד התלמידים
הגשמים והרוחנים
בעזרת ה עוד ניפגש בשידוכים!!!
5.
עשינו שלום בית בזכות שמעון אקוקה
ט' אב ה׳תשס״ז
מתברר ב"ה כי האיש והאגדה ששמו שמעון אקוקה אינו דואג במיזם החדש שהקים רק לבניין בתים ומשפחות בישראל אלא אף פועל למען שלומם של בתים וחיזוקם , סיפור שפקד את משפחתי הוביל כדי הצורך לפירוק המשפחה , לשמחתנו הרבה שמעון אקוקה האיש והאגדה ברגע שנודע לו הדבר ונכנס לתמונה , פעל ימים ולילות על חשבון זמנו בעבודה ועל חשבון זמן יקר עם משפחתו ודאג לשלום בית אצלנו , משפחתנו ברוך ה יצאה מחוזקת מכך ,התגבשה מחדש ואף נולדו לנו עוד ילדים ברוך ה . יישר כח גדול לך ולכל העושים במלאכה המבורכת בהצלחה בכל מעשה ידכם . ר .נ.א. ומשפחתם
6.
אור שמחה
י' אב ה׳תשס״ז

ניתן להיכנס לאתר גם בכתיבת השם אור שמחה בעיברית בגוגל
7.
שמעון אין עליך
י' אב ה׳תשס״ז
אני תלמיד בישביה בנצרת ולא ידענו עד עכשיו שאתה כזה טתותח תמשיך כך
8.
איש צדיק ושמו רבי שמעון
י' אב ה׳תשס״ז
הנני תושב נצרת עלית ,שנים

רבות ,עזיבתו של ידידנו ר

שמעון את העיר לוותה כמובן

בצער ,משום שהאיש הוא איש

אשכולות במלוא מובן המלה.

אך ילדיו מתחנכים בעיר

ובמוסדות ליובאוויטש במגדל-

העמק.

ר שמעון ורעייתו הם אנשי-

חסד.

שמחנו לשמוע על המהפכים

שמחוללת משפחת אקוקה

בקרב אנשי הקיבווץ.

אם זה בתפלות , טהרת

המשפחה ובקורי בית.

זה מה שקרוי שלוחי מצוה.

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.