מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשס״ז 18.07.2007

ערנות האברכים מנעה אסון

עשרות אברכים, תלמידי כולל 'אור יעקב' ברחובות ישבו בשבוע שעבר בשעת לילה מאוחרת והגו בתורה. דבר לא היה יוצא דופן מלבד השעה המאוחרת – שתיים ורבע לפנות בוקר. סדרה של פיצוצים שנשמעה מכיוון ארון החשמל, ושריפה שהחלה לפרוץ במקום, איימה לגרום נזק כבד אלמלא ערנותם של התלמידים ■ "אין ספק שזכות התורה וקול התורה שלא פסק גם בשעת לילה כה מאוחרת הגנה על הכולל שהיה יכול לעלות באש", אומר אחד האברכים. למחרת הוחלפה מערכת החשמל כולה  לסיפור המלא
ערנות האברכים מנעה אסון
עשרות אברכים, תלמידי כולל 'אור יעקב' ברחובות ישבו בשבוע שעבר בשעת לילה מאוחרת והגו בתורה. דבר לא היה יוצא דופן מלבד השעה המאוחרת – שתיים ורבע לפנות בוקר. סדרה של פיצוצים שנשמעה מכיוון ארון החשמל, ושריפה שהחלה לפרוץ במקום, איימה לגרום נזק כבד אלמלא ערנותם של התלמידים.

הסיבה לפיצוצים בארון החשמל הייתה מערכת חשמל ישנה הקבועה בבניין הישן. בעקבות העומס התחממה מערכת החשמל והחלה להינתך. הגיצים התלקחו עד מהרה לאש שהתפשטה סביב ארון החשמל וכמעט גרמה לאסון כבד.

התלמידים מיהרו לכבות את זרם החשמל המרכזי כיבו את השריפה וכך, בזכות ערנותם נמנע אסון. "אין ספק שזכות התורה וקול התורה שלא פסק גם בשעת לילה כה מאוחרת הגנה על הכולל שהיה יכול לעלות באש", אומר אחד האברכים. למחרת הוחלפה מערכת החשמל כולה.

בתוך כך נמסר כי בשבוע שעבר נבחנו תלמידי הכולל בהלכות תערובות אצל מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי שהביע התפעלות מרמת הידע והשליטה בחומר.

אברכי 'אור יעקב' נמצאים בימים אלה בתקופה אינטנסיבית של מבחני הרבנות הראשית, והם עומדים בהם בהצלחה מיוחדת.

אחד הדיינים ציין כי מבדיקה מקיפה של תוצאות הנבחנים בכוללים אחרים מרחבי הארץ נמצאים אברכי 'אור יעקב' במקום הראשון ברמת ההצלחה במבחנים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.