מערכת COL | יום א' אב ה׳תשס״ז 16.07.2007

באנטוורפן חגגו את 'חג הסמיכה'

באירוע מפואר ורב רושם חגגו באנטוורפן את 'חג הסמיכה', לרגל הסמכת מניין תלמידי בית-המדרש להוראה של חב"ד-ליובאוויטש בראשות הרב מנחם-מענדל טברדוביץ ובהנהלת שליח הרבי, הרב שבתי סלבטיצקי ■ מאות אורחים, חברי קהילת חב"ד, מקורבי התלמידים וידידי בית חב"ד, הסבו סביב שולחנות עמוסים כל טוב לערב מרגש לידיעה בהרחבה
באנטוורפן חגגו את 'חג הסמיכה'
באירוע מפואר ורב רושם חגגו באנטוורפן את 'חג הסמיכה', לרגל הסמכת מניין תלמידי בית-המדרש להוראה של חב"ד-ליובאוויטש בראשות הרב מנחם-מענדל טברדוביץ ובהנהלת שליח הרבי, הרב שבתי סלבטיצקי.

מאות אורחים, חברי קהילת חב"ד, מקורבי התלמידים וידידי בית חב"ד, הסבו סביב שולחנות עמוסים כל טוב לערב מרגש. "אין חולק כי תלמידי הישיבה תרמו רבות לצביון הקהילה הדתית והכללית בעיר במשך השנה כולה", אומרים הכול.

את האירוע הנחה בטוב טעם איש בית חב"ד הנמנה על עמודי התווך של הישיבה, הרב שמואל פרנקל שניווט באומנות את הערב לכל אורכו. בדבר מלכות פתח נציג התלמידים, הת' מנחם-מענדל קנייבסקי, שפלפל בארוכה בהלכות בית הבחירה.
את דבר הרבנים, חברי ועד ההסמכה הביאו הרב יצחק-מאיר הרץ, ראש ישיבה גדולה ליובאוויטש ודיין בשכונה היהודית גולדרס-גרין שבלונדון והדיין המובהק הרב ירמיה-מנחם כהן, אב-בית-הדין של פריז בירת צרפת. מלבדם חתומים על תעודת הסמיכה הרב יצחק-יהודא ירוסלבסקי, רבה של נחלת-הר-חב"ד ומזכיר ועד רבני חב"ד בישראל והרב שמואל-עקיבא יפה-שלזינגר, רבה של שטרסבורג שבצרפת.

ראשון הדוברים היה הרב הרץ, שאך בבוקרו של יום העמיד את תלמידי הישיבה בכור המבחן במשך קרוב לארבע שעות, בסוגיות הסבוכות של בשר בחלב. הרב שנפעם מבקיאות התלמידים, בחר לחלוק את רשמיו עם הציבור בהרעיפו דברי שבח על תלמידי הישיבה. "סוד הצלחת הבחורים טמון באופן לימוד התורה שלהם; כתלמידי תמימים העוסקים בתורת החסידות ואינם שוכחים על נותן התורה בכך ש'מברכים בתורה תחילה', מודיעים הם כלפי כל כי עיסוקם בתורה אינו כבעוד דבר שכל, כי אם עיסוק בתורת השם תמימה – זהו סוד הצלחתם".

הרב כהן שילב בנאומו דברי תורה וברכה, והעלה על נס את פועלם הרב של שלוחי הרבי בעולם. באשר לסמיכת הרבנים הצעירים אמר הרב, כי "אנו חותמים על תעודת הסמיכה בשמחה בלב שקט מתוך הכרת מהותם של הרבנים החדשים. איחולנו מקרב לב שימצאו את מקומם על פני הגלובוס בהצטרפותם לצבא שלוחי ליובאוויטש".

את חלקו הראשון של הערב חתם נאומו המרתק של רבה של אנטווערפן, הרב דוד משה ליברמן. "לפני מספר ימים", המתיק הרב ליברמן סוד, "שהינו עם הרב הרץ הנוכח כאן ועוד עשרות רבנים מקהילות חב"ד בכל קצוות תבל בוועידה סגורה בבודפשט שבהונגריה. עסקנו במשימות המורכבות המוטלות בדורנו על רבנים בכלל ועל רבני חב"ד בפרט".

"נמנו כולם וגמרו שבכדי לעמוד במשימות אלו בהצלחה", גילה הרב הנודע בכושר הרטורי שלו, "מוטל על כל רב לדרוש מעצמו, חרף עומס העבודה המוטל עליו, קביעות עיתים ללימוד תורה עצמי. דרישת הדור מרועיו הרוחניים, הרבנים, היא לרדת אל העם, אך כדי שלא יישארו חלילה למטה, צריכים להיות סמוכים ובטוחים למעלה. משל למה הדבר דומה, לאדם שנפל בבור עמוק ונדרש להצילו, הנה אם המציל לא יהיה יציב במקומו בשפת הבור ימצא עצמו מהר בחברת חברו בשאול תחתית".

תמונה אחת שווה אלף מילים. בד בבד עם הגשת המנה העיקרית צופים המשתתפים במצגת ייחודית הסוקרת את פעילות התלמידים השלוחים. בזה אחר זה רצים על המסך מראות לפי סדר מעגל השנה, שיעורים וחברותות, ביקורי בית ומבצע תפילין.
מסכת הנאומים השנייה הוקדשה לידידי השלוחים. מר רונן יעקב סיים את מסכת יומא אותה למד בחברותא עם הת' חנוך-העניך קליין. מר תמיר אוחיון, הדגיש את הפן האישי בקשר הבחורים והילד, חייל בצבאות השם, מענדי רובן דקלם מונולוג נפלא המסקר ומוקיר תודה על פעילות 'צבאות השם' שאורגנה על-ידי התמימים שניאור זלמן הכהן סוסובר ושניאור זלמן וקסלשטיין.

הערב מגיע לשיאו כאשר המנחה קורא אל בימת הנשיאות את עשרת התמימים המוסמכים המקבלים מהנשיאות הנכבדה, הכוללת את רבני העיר ופרנסיה, את תעודת הסמיכה המפוארת.
לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
19 תגובות
1.
שמעון!!!!!!!!!!\
א' אב ה׳תשס״ז
ברכות ואיחולים!
עלה והצלח ועשה חיל!
2.
כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
א' אב ה׳תשס״ז

אין כמו אנווערפען!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3.
אליקה
א' אב ה׳תשס״ז
תמשיך כך!
אוהבים אותך מאד
4.
אלי קריצבסקי
א' אב ה׳תשס״ז
וזוהי רק ההתחלה....
5.
מנדי ק.
א' אב ה׳תשס״ז
כל הכבוד תמשיך ככה..... תבוא לבקר..
6.
העניך שלנו
א' אב ה׳תשס״ז
עלה והצלח בכל מעשי ידיך!
המשפחה
7.
לרב מענדל קורנט
א' אב ה׳תשס״ז
מזל טוב מזל טוב וזה הזמן להמשיך ללמוד דיינות ולהיות חיל אמיתי ושהעולם ידע שחבד זה ללמוד וללמד.
מוקירך ש.ק.
8.
לאלי אין כמוך
א' אב ה׳תשס״ז
אוהבים אותך
משפחת קולטיניוק
9.
כבוד לכפר!!
א' אב ה׳תשס״ז
שמואל ז.
10.
ישיבת סמיכה רצינית
א' אב ה׳תשס״ז
אנטוורפן הכי מוצלחת בתחום
כל הכבוד עלו והצליחו
11.
עלו והצליחו
א' אב ה׳תשס״ז
יהודה ד
12.
harav tvardovitz
א' אב ה׳תשס״ז
the best
13.
זלמנס zalmens
א' אב ה׳תשס״ז
שיחקת אותה ובגדול, אשריך!
אני מאמין שעשית הרבה נחת לרבי........!
הרבה הצלחה.
ב.ש.ל.
14.
אליהו קריצבסקי
א' אב ה׳תשס״ז
מזל טוב תמשיך כך עוד תגיע רחוק אוהבים משפ" אוביץ
15.
הרב חיים וילהלם
ב' אב ה׳תשס״ז
ברכות להצלחה רבה

חבר
16.
זלמן... מזל טוב...
ב' אב ה׳תשס״ז
הרב זלמן,
עלה והצלח

נו, עכשיו כבר אפשר לחשוב הלאה...

המשפחה בארץ.
17.
שמעון
ב' אב ה׳תשס״ז
המשך לעלות ולהצליח
גאים ברב החדש שיצא לאור
ר-לונדון
18.
שניאור
ג' אב ה׳תשס״ז
מזל טוב!!!!
הבלגים לא הצליחו לקלקל את החגיגה....
19.
שניאור ו.
ג' אב ה׳תשס״ז
כל הכבוד!!!
עלה והצלח
מזל"ט
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.