מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תשס״ז 21.06.2007

'השלוחים הפועלים עם נכים' התכנסו בסימן האצה

ראשי סניפי "מעגל הידידות" המפגיש בין ילדים מוגבלים ובני נוער מתנדבים התכנסו השבוע במלון "רוברט טריט" בנוארק כדי לתאם את הסיוע החברותי שהם מעניקים ■ "לרבי הייתה דעה על הדרך שמתייחסים לילדים עם מוגבלויות. עכשיו היא מגיעה לידי ביטוי וזה מאוד משמח", אומר ל-COL הרב זלמן גרוסבאום, השליח בליוינגסטון ■ הארגון שהוקם לראשונה בדיטרויט כיום מופעל ממשרד השלוחים בניו-יורק. כמה סניפים קיימים וילדים מעורבים בסך-הכל? "לא ברור. כי אנו גדלים באופן מהיר כך-כך. אולי 5 אלף ילדים נכים עם 14 אלף מתנדבים" ■ COL בדיווח מניו-ג'רזי על יוזמה אנושית במיוחד  לדיווח מלא וגלריית תמונות
'השלוחים הפועלים עם נכים' התכנסו בסימן האצה
80 שלוחים ושלוחות בכינוס השנתי בניו-ג'רזי, השבוע * צילומים: אלי קאהן, COL

מאת בנימין ווייס, כתב COL בארה"ב
צילומים: אלי קאהן, COL


80 שלוחים ושלוחות המפעילים סניפי "מעגל הידידות" התכנסו השבוע בעיר נוארק, ניו-ג'רזי, לתאם את הסיוע שהם מעניקים לילדים עם מוגבלויות פיזיות ומשפחותיהם.

במלון "רוברט טריט" הם שמעו נאומים מאת שלוחים ומומחים בתחום ההומניטרי, ניהולי ושיווקי בתקווה לשכלל את הנעשה כיום "לשלב הבא", כפי שהמארגנים אוהבים להדגיש.

בין הנואמים: רואה החשבון אברהם-נתן רוט, השליחה הגב' באסי שם-טוב מדיטרויט; ליאור ערוסי, ייעוץ ומחבר בנושא ארגונים ללא מטרות רווח; הרב אליהו שוסטרמן, בונה תוכנת ניהול אפקטיבית.

הת' בנציון גרונר, מנהל מחלקת 'מעגל הידידות' במשרד השלוחים בניו-יורק, אומר בשיחה עם COL כי היו להם שתי מטרות בועידה השנתית הזו.

"רצינו לתת לשלוחים נוספים המבקשים לפתוח סניף חדש לשמוע כל מה שצריכים לשמוע. אם זה שיווק או ראיית חשבון. אחרי שהם עוזבים, הם מצויידים היטב במידע ויוצאים עם תמונה מלאה".

"עוד דבר הוא לקדם את הסניפים הקיימים", מוסיף גרונר, בן לשליח חב"ד בדרום-קרוליינה. "זה יכול להיות מוסד עוצמתי".

 

השפעה אדירה

השליח בליוינגסון בניו-ג'רזי, הרב זלמן גרוסבאום מסכים. ניתן לומר שהוא מכור על הרעיון. "ההשפעה אדירה על מי שמעורב. לרוב, מדובר באנשים שאינם מגיעים לפעולות אחרות של בית-חב"ד. הוא גם מקרבם ליהדות", הוא אומר.

'מעגל הידידות' הוקם לפני יותר מעשור זוג שלוחים בדיטרויט, הרב לוי שם-טוב ורעייתו באסי. הוא מפגיש בין בני נוער מתנדבים וילדים נכים. לרוב, אלה נעשים חברים קרובים והקשר תורם להחדרת אחריות חברתית לבני הנוער ושמחה ואהבה לילדים המוגבלים ומשפחותיהם.

"יש מענות של הרבי בה התבטא במורת-רוח על הדרך שמסתכלים ומתייחסים לילדים עם מוגבלויות. עכשיו (הדעה של הרבי) מגיעה לידי ביטוי וזה מאוד משמח", הרב גרוסבאום אומר.

הסניף הקיים בליוינגסטון, למשל, פועל עם 200 ילדים נכים וכמות של 750 צעירים מתנדבים, "רובם מבתי-ספר עממיים", גרוסבאום הצעיר מדגיש.

וכמה סניפים קיימים וילדים מעורבים בסך-הכל? "לא ברור. כי אנו גודלים באופן מהיר כך-כך. אני מעריך, אולי, 5 אלף ילדים נכים עם 14 אלף מתנדבים".

בעבר, הוא והזוג שם-טוב היו מנסים להפגיש בין מפעילי הסניפים עד שהמשרד השלוחים בניו-יורק פתח מחלקה ומרכז את המאמצים. "הם עושים המון וזה המקום להודות לרב גדליה שם-טוב, בנציון גרונר ושאר הצוות המסור. ב"ה, אנו ממשיכים לבנות".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ארגון יפה מאוד
ה' תמוז ה׳תשס״ז
כל הכבוד לכל העומדים בראש הארגון,
יישר כח למתנדבים,
למארגני התוכניות
עלו מחיל אל חיל
2.
איפה המחיצה
ח' תמוז ה׳תשס״ז
עם כל הכבוד המחיצה אינה במקומה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.