מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תשס״ז 22.05.2007

המחנכים דנו כיצד לגעת בנפש התלמיד החב"די

מפגש שני מתוך רצף של ארבעה מפגשים בנושא: "לגעת בנפש התלמיד במוסדות חב"ד" התקיים היום ג' בסיון התשס"ז במרכז "רטורנו" בנוכחות ראשי ישיבות, מנהלי תתי"ם, ואנשי חינוך חב"דיים ■ מבין הנושאים שנידונו במרכז הדיונים הם: מאפייני המחנך החב"די, סדנת "סבב רגשות" ופעילות בנושא "התבוננות והקשבה עצמית", הסדנאות הונחו על-ידי עובדים סוציאליים ומטפלים ■ מרכז הסמינר הרב יעקב שמואלי מסר ל-COL כי המפגש הבא יעסוק בכלים יישומים לזיהוי מצוקת רגשיות בקרב התלמידים ובדרכי תגובה  לסיפור המלא
המחנכים דנו כיצד לגעת בנפש התלמיד החב

מפגש שני מתוך רצף של ארבעה מפגשים בנושא: "לגעת בנפש התלמיד במוסדות חב"ד" התקיים היום ג' בסיון התשס"ז במרכז "רטורנו" (על-ידי בית שמש) בנוכחות ראשי ישיבות, מנהלי תתי"ם, ואנשי חינוך חב"דיים בארה"ק.

מבין הנושאים שנידונו במרכז הדיונים הם: מאפייני המחנך החב"די, סדנת "סבב רגשות" ופעילות בנושא "התבוננות והקשבה עצמית", הסדנאות הונחו על-ידי עובדים סוציאליים ומטפלים.

המשתתפים הביעו שביעות רצון וחשיבות מהמפגש, וכן דריכות רבה לקראת המפגש הבא שיערך אי"ה ביום שני בתאריך י"א סיון. מרכז הסמינר הרב יעקב שמואלי מסר ל-COL כי המפגש הבא יעסוק בכלים יישומים לזיהוי מצוקת רגשיות בקרב התלמידים ובדרכי תגובה. כמו כן תוצג בפני המשתתפים שיטת הטיפול "12 הצעדים". בסיום הסמינר יחולקו תעודות למשתתפים במפגשים.


לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
יישר כח!!!
ה' סיון ה׳תשס״ז
השתתפתי ב2 המפגשים, והיה מעניין ומרתק!
היוזמה ברוכה ויישר כח לכל העוסקים בה!!!
ויישר כח לצלם ר רמי בלומשטיין, אין עליך!
2.
לא לגעת בתלמידים!
ה' סיון ה׳תשס״ז
לא בגוף,
לא בנפש.

פשוט תשקיעו בללמד,
וכדאי גם שתלמדו איך ללמד.

זה הכל.
3.
בולשיט
ה' סיון ה׳תשס״ז
מדברים מדברים אבל בפועל לא עושים דבר רק את ההפך הגמור
ממשיכים לה/שפיל התלמידים, לזלזל בהם, לא לשים לב לשינויים בהתנהגות ובמצב הרוח של התלמיד, והחמור מכל זורקים תלמידים מהישיבות לרחוב ומשם הדרך קצרה מאד להרוס את כל הדורות אחריו. אני בטוח שאם היו חושבים על תלמיד כאילו זה בינך או לפחות בן איחך היו חושבים שונה ואמיתי.
הכותב מתוך ראיה ושמיעה רבים ומכאב לב נורא.
4.
חבל שלא יודעים במה מדובר
ה' סיון ה׳תשס״ז
ההיתי בשני המפגשים ואם אתה זה שכתב את הערה 2 במקום לקשקש תסתכל קצת הצידה ואולי תצליח להבחין שהתופעה קיימת גם אצלינו, וכדי להקטין נזק לילד לפני ההידרדרות שממנה קשה לצאת מנסים ללמוד משהו כדי להציל את הילד ולמנוע את הזריקה שלו מהישיבה כטענת מעיר הערה 3 .
במקום לקנטר ולקטר בואו לשם ותראו את המציאות האמיתית
5.
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק
ה' סיון ה׳תשס״ז
עדיף שיתחילו לדון איך להרחיק את ה"לאפעס" שלהם מהבחורים, ולא כיצד "לגעת בנפשם".
6.
דוגמא אישית והרבה אהבה ופרגון
ז' סיון ה׳תשס״ז
בחינוך ילדים ובוודאי בחורים אין חכמות, חובה להראות דוגמא אישית והתמסרות מלאה שהתלמיד ירגיש שהוא רצוי וטוב. בחינוך אין חיפופים, מסירות מלאה חובה.
7.
בואו נתחיל עם זה...
ז' סיון ה׳תשס״ז
שלא צריך להשפיל אותו ולחייב אות בכפייה לדברים שברור שהוא יחפש איך לברוח ולתחמן. אגב - האנשים בתמונה דווקא נותנים תקווה (מהכרות אישית) שאולי שינוי מבורך בכ"ז יצא מזה.
8.
נפש?
ח' סיון ה׳תשס״ז
על איזה נפש אתם מדברים בדיוק?
אני לא זוכר 27 שנים ממתי שלמדתי בישיבה בצפת כשהרבי היה חי איתנו שנזרק \ או לא התקבל ילד לישיבה בגלל ידע. רצוי שתחזרו על הסיפור עם הרבי והיהלומן והנשמות של האנשים הפשוטים. ואח"כ תדברו על נשמות
ל.ב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.