מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תשס״ז 08.05.2007

הרב הנדל: "קיימת מכשלה של ערלה במיצי פירות ויין"

"קיימת מכשלה של ערלה במיצי פירות ויין", כך התריע הרב ישראל יוסף הנדל רב קהילת חב"ד במגדל העמק - בשיעור שמסר בעניני כשרות ■ הרב הנדל ציין כי בשנים האחרונות החריפה מאוד הבעיה של ערלה בא"י, עקב השימוש בהיתרים וביטולים שונים גם במהדרין, היתרים שאינם מקובלים כלל וכלל ע"י הרבה רבנים  לסיפור המלאכשרות ב-COL • לכניסה לפורום כשרות: לחצו כאן 
הרב הנדל:
הרב ישראל יוסף הנדל רב קהילת חב"ד במגדל העמק
"קיימת מכשלה של ערלה במיצי פירות ויין", כך התריע הרב ישראל יוסף הנדל רב קהילת חב"ד במגדל העמק - בשיעור שמסר בעניני כשרות.

הרב הנדל ציין כי בשנים האחרונות החריפה מאוד הבעיה של ערלה בא"י, עקב השימוש בהיתרים וביטולים שונים גם במהדרין, היתרים שאינם מקובלים כלל וכלל ע"י הרבה רבנים.

ישנם רק שתי גופי כשרות בא"י שיש להם פיקוח מלא וצמוד על ערלה מהעץ בשדה ועד הפירות בחנות ואינם סומכים על שום היתרים וביטולים, הבד"צ של העדה החרדית ירושלים והרב לנדא שליט"א מבני ברק.

לאחרונה נותן גוף כשרות מהודרת מארה"ב הכשר על מיצי פירות ויינות שמיוצרים בא"י, והואיל ואין להם כאן צוות משלהם הם סומכים על קבלני כשרות מכשרויות אחרות שאין להם פיקוח כנ"ל ולכן על הציבור שמהדר בכשרות שתהיה למהדרין להזהר בזה,

גם לאחרונה החל גוף כשרות מהודרת מאנגלי' לתת הכשר מהדרין וחלב ישראל לממתקים חלביים שמיוצרים בארגנטינה עם אבקת חלב שגם מיוצר שם במכונות שהכשירו אותם רק בחום של 95 מעלות ולא כמו שצריך 100 מעלות שיבוא לידי רתיחה. והואיל ואין להם צוות משלהם, הם סומכים על קבלני כשרות שאינם מקפידים ע"ז ויש בזה בעי' של חלב עכו"ם, ולכן על הציבור להזהר מזה.
לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
35 תגובות
1.
אולי אפשר לקבל פירוט
כ' אייר ה׳תשס״ז
על איזה היתרים וביטולים מדובר?
2.
רתיחה
כ' אייר ה׳תשס״ז
למיטב ידיעתי רתיחה זה לא קשור למאה מעלות אלא זה קשור לגובה פני הקרקע שבכל מקום הנוזל מגיע לרתיחה במעלות אחרות וזה תלוי כאמור בגובה פני הקרקע .
3.
כמי שעובד באחד מגופי כשרות "למהדרין" אני...
כ' אייר ה׳תשס״ז
שהרב הנדל צודק במאת האחוזים.

בעבר שמעתי ממנו טענה דומה ולא ייחסתי לה חשיבות,
אבל בעיניי ראיתי את הדבר הזה.

והערה חשובה נוספת,
מדהים לראות זאת, אולם גופי כשרות "למהדרין" נעשו גופי מסחר ממש.
הייתי ממליץ לסמוך עליהם ככל שפחות,

חוץ משני הגופים הבאים: הרב לנדא, בד"צ העדה החרדית.
4.
דוגמא להיתרים - שתיל דו שנתי
כ' אייר ה׳תשס״ז
לפני ששותלים את העץ בשדה, הוא גודל כשנה במשתלה, ויש היתר לצרף את השנה ההיא למנין ג שנות ערלה, אפילו שהרבה רבנים חולקים על היתר זה
5.
מגלה טפח ומכסה טפחיים
כ' אייר ה׳תשס״ז
תכתוב ברור איזה גוף כשרות צריך להיזהר ממנו מה כל הפלאסף הזה
6.
מענה ל1 -2
כ' אייר ה׳תשס״ז
הרב הנדל התכוון על הכשר האמרקאי OK שיש לו הכשר על ינות ועל מיצים בארץ וכבר בקורס שנוהל ע"י בית דין רבני חב"ד לפני כשנתיים בית אריזה לא רצה שיכנסו בטענה שזה לא העונה ויתברר לאחר זמן שזה בגלל בעיות של ערלה וזה היה בשיא העונה.
רתיחה זה שיפחת מהכמות של המוצר כך אדמו"ז פוסק ולכן שם צריך 100 % ולא 95% שזה פיסטור שזה בועות.
7.
ע"פ מה שידוע לי
כ' אייר ה׳תשס״ז
בכל מה שקשור לערלה גם הרבנות הראשית לישראל לא מסתמכת על ביטולים כלל אלא דורשת השמדת כל הפרי של הערלה ומי שלא משמיד את כל הערלה הם לא נותנים לו אישור ערלה.
האם האגרונומים של הרבנות הראשית אינם פועלים היטב?
בזמנו כאשר הרב לוי ביסטריצקי ע"ה ניהל את מחלקת הכשרות ברבנות הראשית הוא אמר לי שבמחלקת זרעים ברבנות הראשית פועלים היטב וזו המחלקה היחידה שאכן עושה את מלאכתה כראוי.
8.
מעריך מאוד את הרב הנדל
כ' אייר ה׳תשס״ז
על כך שמעורר מדי פעם את אנ"ש להקפיד על כשרות.

אבל:

1) בשנים האחרונות לא החריפה בעית ערלה בא"י. נהפוך הוא המצב רק הולך ומשתפר בגלל כוח הצרכנות של החרדים שהולך וגדל וכן בגלל הפריסה הרחבה של משגיחים בכל שטחי הגידול החקלאיים בישראל.

2) אין כזה דבר שיש פיקוח צמוד על ערלה מהעץ בשדה ועד לחנות. הפיקוח הוא בבית האריזה ומשם הסחורה נוסעת לבדה עד למרכזי השיווק ומשם לחנויות.
(פיקוח צמוד יש רק במכון פוע"ה)

3) אני מסכים עם הרב הנדל שללנדא ולעדה חרדית יש להם מנגנוני פיקוח מעולים, אבל לא הייתי מזלזל באחרים. גם שם יש משגיחי כשרות מעולים וביניהם רבים מחסידי חב"ד.

4) הקביעה של הרב הנדל ושל מגיב 3 יוצרת בעיה אצל רבים משלוחי הרבי הנמצאים בערים מרוחקות ואין להם את האפשרות לרכוש פירות וירקות של הרב לנדא ועדה החרדית.
כמי שמצוי בענף הזה שנים רבות מאוד דעתי שיש לסמוך גם על אחרים וכמובן שכל מי שיכול להחמיר ולרכוש תוצרת של לנדא ועדה חרדית עדיף.

הערת אגב: שמעתי שיש קהילה חב"דית שהרב שלהם במשך הרבה שנים פסל את ההכשר של אגודת ישראל במוצרי טרה ולאחר שנים רבות שקהילתו היתה מוגבלת הוא ביקר במחלבות טרה והוא התרשם שהכל תקין שם מבחינה כשרותית והתיר לבני קהילתו את אכילת מוצרי טרה.

כדאי תמיד להתרשם מקרוב ולחקור היטב את השמועות ואת מקורן.

א. ירקוני
9.
ל - 8
כ"א אייר ה׳תשס״ז
1 על סמך מה את קובע שאין כזה דבר פיקוח צמוד של ערלה? לעדה החרדית ולרב לנדא יש בהחלט פיקוח צמוד.

2. אמנם הקביעה של הרב הנדל יוצר קושי אצל שלוחים במקומות רחוקים (ואני הק בתוכם) אבל זה לא סיבה להקל בדבר חמור כ"כ כערלה וכו

3. זה שאתה "מצוי בענף שנים רבות" לא עושה אותך "מוסמך" לקבוע שאפשר לסמוך על אחרים, אם תאמר מי אתה נוכל אולי לחשוב אם אפשר לסמוך עליך.
אתה יכול להיות "ירקן" שנים רבת ולהרגיש "מבין" גדול.

הערת אגב: הערה שלך סותרת את הסיום של תגובתך. אתה כותב "שמעתי..."
למיטב ידיעתי, הביקור של הרב הנדל במחלבת טרה נעשה לאחר ידיעה שהם שינו את תהליך הייצור ובכך ירד הבעיה במוצרי טרה שבהכשר אגו"י.
10.
הבהרות לכולם
כ"א אייר ה׳תשס״ז
ל 1. ערלה בטל ב 200 ולא בשישים . חוץ מזה ,לא מבטלים איסור לכתחילה.
ל 2. רואים שאינך מבין את הבעיה כמו הרבה "רבנים" שנותנים "הכשרים". כמובן שאינך אשם כי במפעלים זה לא כמו בבית.
ובכן: אמת הדבר שצריך להגיע לרתיחה וזה משנה בגובה המקום. אך כאן יש בעיה אחרת לגמרי שברוב המוחץ של המקומות הרתיחה היא ב 100 מעלות צלסיוס, ובעלי המפעלים לא מסכימים להגיע ל 100 מפני שב97 מעלות מתפוצצים להם השסתומים של ברזי הפתיחה הממוחשבים וזה הפסד מאוד גדול. הבנת?
במפעלים הכל אחרת, לא כמו בבית.
ל 3. אתה צודק, כמעט.
ל 4. הבעיה של שתיל "דו שנתי" נפוצה מאוד. אני מזמין אותך לסיור בפרדסים של דתיים חזקים ותשמע בעצמך מה קורה.
ל 5. הרב לנדא עדיף עשרות מונים על כל האחריםמפני החומרות וצורת ההשגחה שלו, שלא דומה "לאף"אחד. אבל אפשר להשתמש גם בעדה חרדית. "כל" השאר בלי יוצא מן הכלל, ובלי להזכיר שמות. וגם אם תאמר - הרי כולם אוכלים זאת?! עדיין המציאות בשטח חזקה לשלילה. וחבל.
ל 6. הכשר או קיי לא מתאים לחסידים וודאי לא לאנ"ש. יש ירידה עצומה שם ברמת הכשרות בשנים האחרונות. הבעל בית שם טומן ראשו בחול. הבעיות הם בכל. ערלה, חלב ישראל, הכשרות, חומרי גלם, והשגחה בשטח...
ל 7. הרבנות הראשית אינה עושה עבודתה כמעט כלל. אולי בזמן הרב ביסטריצקי היה אחרת. היום כמעט כלום. גם התפרסם מחקר על זה. אין לה שיניים לאכוף הדרישות וגם המשגיחים על הפנים, לא מבינים כ ל ו ם. אתן לך דוגמא: משגיח רבנות שאל אותי אם עושים אבקת חלב מקמח תפוחי אדמה.
ל 8. 1. אינך יודע כלל מהנעשה בשטח אם אלו דבריך. אל תטמון הראש בחול. המטמטיקה שלך לא עובדת בשטח כלל. אדרבה בשנים האחרונות באו כמה ליצנים ונותנים כשרות כאילו למהדרין ומורידים את רמת הכשרות אל מתחת למינימום. אינני יכול לנקוב בשמות של מפעלים אך זאת אומר, אין היום מיץ טיבעי למהדרין ללא פקפוק. אין!!! מתוצרת הארץ.
2. "יש" כזה דבר פיקוח צמוד מהעץ עד לחנות. אצל הרב לנדא ואצל עדה חרדית. חד משמעית.
3. אנו לא מזלזלים באף אחד, אך הם מזלזלים ועוד איך בך ובעם ישראל. א"א להאריך כאן.
4. סותר עצמך מיני וביה. אם אפשר לסמוך על אחרים, אז למה להתאמץ לחפש לנדא ועדה חרדית?!
ועוד שהרי אם הכנסת ערלה לכליך, הטרפת אותם , כעת כל מה שתכניס שם ללא הכשרה אפילו אם זה כשר , זה עדיין בעיה של הכלים.
אמת, נכון הדבר שיש לשלוחים ולכל מי שלא קרוב, להשיג הכשרויות המעולות. אך זה המצב, מה לעשות. אבל מי שרוצה מוצא, או שואל את המומחים מה אפשר להשיג ואיפה וכדומה.
הערת האגב שלך לא במקומה. כי היא גם לא נכונה . יודע אני על מי אתה מתכוון באזור חיוג 08.

אחים יקרים לשמור על הכשרות זה בנפשנו. זיכרו, מהמזון נעשה דם ובשר מבשרו, והדם עולה מהלב למוח ומהרהר... ואם האוכל בספק כשרות כלשהו גם המחשבות הם כאלו.
מספרים על אחד הרביים, שפעם אמר לו יהודי, מפני מה צריך לשטוף הפה בין דגים לבשר, אני אינני עושה זאת. אמר לו הרבי אם לא תעשה זאת סוף שתגיע לכפירה באחדות ה . וכך הוה.
המלצה:
לאנ"ש מתאים לאכול בהשגחת הרב לנדא, מפני שכל הפסיקות שלו הם אך ורק לפי פיסקי אדמו"ר הזקן.
ויאכלו ענוים וישבעו.
11.
ל 8
כ"א אייר ה׳תשס״ז
איך אתה מעריך את הרב הנדל ואתה סותר את דבריו.
כחקלאי מאנ"ש, רציתי לומר לקוראים שדוקא בשנים האחרונות מאוד יש יותר ערלה מתמיד. וזאת מפני שהיום יש שיטות גידול חסכוניות וחדשות וכל מספר שנים זה משתכלל יותר. והעצים הישנים לא יכולים לגדול בשיטות החדשות ולכן צריך לשתול חדשים ויש הרבה ערלה.
12.
תודה רבה ל COL
כ"א אייר ה׳תשס״ז
תודה רבה לרב הנדל על כך שמעורר על דברים חשובים אלו, וכן תודה רבה לCOL פרסום הדברים.
נקווה לתיקון העניין ולתגובות של רבנים מוסמכים בעניין.
13.
הגלה לכם סוד...
כ"א אייר ה׳תשס״ז
1) מי שרוצה לאכול כשר למהדרין שלא יסמוך על שום גוף כשרות כי תקלות קוראים אצל כולם כולל כולם רק שיש כאלה שיודעים להשתיק אותם.
2) בשנת שמיטה הקודמת:
א) רב חב"די שמקפיד מאוד על כשרות נתן הכשר לשני נוכלים כפשוטו (דברים של צניעות שהשתיקה יפה להם..., אחד מהשותפים באים שוד ע"מ לגנוב את הקופה..., סחורה שהגיע ממקום מפוקפק - דבר שנגלה ע"י המשגיח בתחילת שנת שמיטה - משום מה ההכשר לא הוסר???)
ב) אותו רב אסר על ירקן חבד"י מעיר סמוכה כ-10 ק"מ שהביא את סחורתו מכפר חב"ד למכור לאנשי עירו.
ג) דבר זה גרם שכמה משפחות שרצו לשמור על שמיטה נסועו בתורנות לבני ברק או לכפר חב"ד(מרחק כ-100 ק"מ) ע"מ לקנות פירות וירקות למהדרין.
3) שאלה לרב הענדל שי האם לכבוד הרב יש מערך כשרות משלו על עניני עורלה או שהוא ניזון מהאגרונום של הרב לנדא שי הגר בעירו??? כמו שהוא ניזון במשך שנים רבות בנושא "טרה" על משגיח מהעדה הגר גם בעירו עד שהוא בעצמו הלך לבדוק !!! והתיר (ראה תגובה 8.)
4) בקהילות הרחוקות מהמרכז אין כמעט תחרות והמקום היחיד שאפשר לקנות פירות בהכשרים שצוינו הוא רק בחנות "שפע שוק",
המחירים שלהם עד פי ארבע !!! ממחירי השוק העירוני שלא לדבר על האיכות של הפירות.
הרב כשמו כן הוא מרא דאתרא בעל הבית על עירו - קהילתו אולי הגיע הזמן לא רק לאסור את הפירות של השוק העירוני ובצדק אלה גם לגשת למנהל השפע שוק המקומי להאיים בחרם צרכנים - מחירים עד פי שניים מהשוק ולא אגורה אחת יותר !!!
ולסיום למס 4 - כדאי מאוד ללמוד את הנושא לפני שמגיבים:
אין שום בעיה הלכתית במה שנקרא "שתיל בגוש" (שיל שגודל במשתלה ומעובר בגוש אדמה שהוא גדל בה לשדה) - גם המחמירים משתמשים בזה.
הבעיה היא באופן העברתו:
ברגע שמעבירים אותו על כביש אספאלט הוא מתנתק מהקרקע וכאן הבעיה - צריך שוב לספור שנות עורלה.
יש לזה פתרונות השאלה היא אם מיסמים אותם (הרבנים לנדא, אשכנזי והעדה - כן, השאר ברובם סומכים על ההיתר המפוקפק של הרב אפרתי שטוען שהשתיל לא מתנתק מהקרקע גם עם הוא מעובר על הספאלט).
14.
כעין דברים אלו..
כ"א אייר ה׳תשס״ז
נאמרו עד"ז על-ידי הרב הנדל שי, בשיעור שמסר למנהלי בתי-חב"ד אשתקד, ולאחמ"כ הודפסו הדברים בקובץ "מגדול דוד" של תות"ל מגדל העמק דאז.

הנה הלינק להקובץ ב-COL:

http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=22913

שם ניתן להורדה ב-PDF, ונדפסו דברים בדבר ערלה, בנוסף לכו"כ דברים מעניינים, "כשרות בשיטת רבותינו נשיאנו". עיי"ש.
15.
ל 8 הקביעה של הרב הנדל לא יוצרת בעיה
כ"א אייר ה׳תשס״ז
המציאות יוצרת אותה.
16.
הרב הענדל
כ"א אייר ה׳תשס״ז
התכוון לכשרות של הרב רובין...
שיש איתו הרבה בעיות, בעיקרון למי שבאמת אכפת אז המשקאות של חברת ספרינג, כדאי לקנות רק מהסוג תות בננה שמיוצר מירקות ולא מפירות ואין כלל חשש של עורלה!
ומי שמחמיר תבוא עליו הברכה!
17.
הרבי פעם אכל מפירות א"י?
כ"א אייר ה׳תשס״ז
האם הרבי נשיא דורנו פעם אכל פירות וירקות מא"י?
זה מאוד קשה להיות בטוח שהכל בסדר.
בארצות הברית הרבה יותר קל...
18.
מתאים
כ"א אייר ה׳תשס״ז
מתאים מאוד לכבוד הרב הנדל שליט"א להתעסק בעניני כשרות
ויבורך על כך.
19.
ל-8 ול-10
כ"א אייר ה׳תשס״ז
שלום, מאת א. ירקוני.

נשאלתי כיצד אני גם מעריך את הרב הנדל וגם סותר את דבריו?
אני מעריך רבנים שנושא הכשרות לא יורד מעל סדר היום שלהם וכל פעם מעוררים על כשרות מזון כזה או אחר. מאידך אינני סותר את דבריו אלא מעיר כי אין לפסול כשרות על הסף כי בכשרויות אין שחור או לבן! יש הרבה שטח אפור ואפרפר באמצע, ולכן מי שיכול להחמיר יחמיר ומי שהוא שליח תקוע בחור נידח כמו במצפה רמון למשל יכול גם יכול לסמוך על אגודה, חתם סופר וכדומה.
(תקלות יש לכולם! גם ללנדא וגם לעדה).

1) אני חוזר שוב על דברי. אין פיקוח צמוד על ערלה ועל פירות וירקות בכלל! יש השגחה בבית האריזה. במרכזי השיווק ובחנות. בדרכים המקשרות ביניהן אין פיקוח צמוד וגם לא בחנויות של העדה. גם שם אין משגיח צמוד אלא יוצא ונכנס בלבד!

2) בשנים האחרונות יש יותר אפשרויות לערלה בגלל הטכנלוגיה אבל אין את הכמויות הנוראות של ערלה שהיו מציפות את השווקים באותם שנים שחקלאים לא יצרו כל קשר עם הרבנות הראשית, דבר שהולך ומתמעט עם השנים.

3) ל-8.
אינני ירקן. ויודע מדי הרבה על כל מערך הפירות והירקות בישראל ומחוצה לה מתוקף תפקידי. וכבר נאמר: "כבוד אלוקים הסתר דבר".

4) אל נא תסמכו בערלה על ביטולים לא ב-200 ולא בשום ביטול. הביטול ההלכתי הזה כלל לא פשוט, ואין כאן המקום לפלפולא.
יש סיכוי שאתם מכניסים ערלה מגקליפות הטמאות לגופכם (וראו לקו"ש קדושים חכ"ב).

5) תגלית חדשה בנושא המיצים:
הרב ליווי מהאוקיי גילה בחודשים האחרונים כי בברק הנמרח על הפירות מכיל: גם חמץ, גם שומן מן החי וגם חומר חלבי!
הדברים מצויים כעת בבדיקה מעמיקה ויתכן שיהיו לזה השלכות כשרותיות מעניינות.

יכולת חקירת מרכיבי מזון המדוייקת ביותר בעולם נמצאת במעבדות המשוכללות של הרב ליווי וממנו ניזונים כמעט כל מערכות הכשרות בעולם, בעיקר של העדה החרדית עמו הם נמצאים בקשר הדוק וכן מערכות כשרות מובילות באירופה.


א. ירקוני

20.
לידיעת 13 ולכולם
כ"א אייר ה׳תשס״ז
אצל הרב לנדא לא מתירים "שתיל דו שנתי" מה שאתה קורא לזה "שתיל בגוש". זה חייב לעבור שלש שנים מחדש. !!!
21.
טרה - זה בעיה שלא נפתרה
כ"א אייר ה׳תשס״ז
אני מצטער, אבל אם כבוד הרב מאשר את טרה, אז כבודו חייב לעבור השתלמות במפעלי מזון.
יש בטרה בעיות חמורות.

שמעתי הרצאה מקיפה על כל נושא "חלב ישראל". למסקנת ההרצאה יוצא, שרק שטראוס מהדרין זה באמת חלב ישראל. כל השאר זה לא חלק כלל וכלל. וזה גם בהסכמת הביד"צ של העדה החרדית.
22.
סליחה מכת"ר
כ"א אייר ה׳תשס״ז
לאחר בקשת הסליחה.

ואחר קוראי הדברים אודות החלב המיוצר במחלבה טרה .

אומר מידיעה ברורה שאיזה רב שאוכל החלב עכו"ם וחלב טריפה אין לו שום רשות לדבר בעניני כשרות .

עיני ראו ולא זר איך סומכים על תעודות משלוח שמציג הנהג ועפי"ז קובעים מהיכן החלב .

אבל הנהג מחליף התעודות לפי צורכי המכסה של חקלאי ובמילא אם הרב קובע לפי המצב בתוך מחלבה הרי הוא מכשיל רבים בחלב טריפה ועוד.

אבל נהיה מנהג בין נותני הכשרות לבטל הזולת ועי"ז להתגדל .

ומאד מעניין היום יום של יום פרסום הכתבה ונעתיקו פה .


ליום כ אייר

אין אצל מי "להתפנק". צריך להתייגע. בסבלנות וקירוב הדעת אפשר, בעזה"י, ליישב הכל. בביטול הזולת והגבהת עצמו מפסידים, חלילה, הכל.
23.
אינני מבין מה המהומה
כ"א אייר ה׳תשס״ז
מהומה על לא מאומה.

שאלתי את הרב ירוסלבסקי והוא אמר לי בפירוש שאפשר לשתות את ההכשר של פרי גת והוא עצמו שותה את היין של האו קיי מתוך ידיעה ברורה מה קורה בהשגחה של היקבים.

25.
ל-17, ועוד..
כ"א אייר ה׳תשס״ז
לא ידוע לי, אבל באחד מחלוקות הדולרים - הציג מישהו מאה"ק (לא חב"די), פירות "ביכורים" לכבוד הרבי.

הרבי שאל באם נלקח תרומות ומעשרות.

(לא זכור לי ההמשך, שלא ראיתי זמן מה: מה תגובתו, ובאם הרבי לקח אותם בסוף ---
ואולי א מהגולשים יכול להאיר ולהוסיף בדבר - ת"ח מראש!)
26.
הכשר האו קיי
כ"א אייר ה׳תשס״ז
א. אני חייב להסכים עם הרב א. ירקוני. לא קיים דבר כזה ששמו השגחה מהעץ ועד החנות. זהו דמיון פרוע בלבד.
ב. חבל שנגררים כאן בפורום קדוש זה להשמצות על האו קיי. האו קיי נחשב היום לאחד ההכשרים המשוכללים והמודרניים ביותר. לא רק שאין הם טומנים את ראשם בחול, אלא שהם מהווים מגדלור להרבה ארגוני כשרות אחרים המשתמשים בחידושים ובמסקנות של האו קיי. לכתוב שכשרות האו קיי אינה מתאימה לחסידים ויר"ש - אין זה כי אם רוע לב...
לא אמנה כרוכל את כל גדולי חסידי חב"ד המקפידים להשתמש ביינות של האו קיי תוך ידיעה שרק שם הם יכולים לסמוך על כך שהבקבוק אכן מכיל יין... וד"ל.
להשמיץ את פרי גת מבלי להכיר את המנגנון שלהם - זוהי הוצאת שם רע.
ש.ז.ר.
27.
ל-17 ול-25
כ"א אייר ה׳תשס״ז
זכורני שסיפרו שבאחד מלילי ראש השנה אכל הרבי רמון מא"י
אולי מכפר חב"ד
ואם אינני טועה סיפר זאת הרב אהרן הלפרין מכפר חב"ד אפשר לברר אצלו
28.
ל 19 ירקוני
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
1. תסלח לי , אבל אתה כותב דבר שקר. ואם תחזור על השקר, לא אענה לך.
שיהיה לך ברור, אצל הרב לנדא ובדצ ע"ח יש (!!!) השגחה צמודה מ ה ע ץ ל ח נ ו ת !!!
2. הציפוי "התגליתי" כביכול של או קיי, נתגלה כבר אצל הרב לנדא לפני כ 15 שנה, ועושים ייצור מיוחד של ציפוי הפירות לנשירים ולפירות הדר.
היכולת לסמוך על או קיי ירדה מאוד, ומהמעבדות שלו לא יוצאים מוצרים כשרים במפעלים. זאת אומרת שלא מיישמים את התגליות.
...
איני ירקוני וגם לא בשרוני, אבל מה שכתבתי נמצא אצלי בתיעוד וצילום.
לפני כשנתיים היה מדור כשרות של או קיי מתפרסם בשבועון "כפר חב"ד". הכתבות היו מענינות, אפילו שלדידי לא היה חידוש בהם. אבל מה שהרגיז אותי ביותר הוא, שמהתנסות שלי באופן אישי בכמה מפעלים בארץ ובחו"ל לא מיישמים אפילו 30% ממה שנכתב שכביכול מקפידים.

29.
דברים לאשורם
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
בעד"ח ובלנדאו משגיחים מהשט, כל העוסקים בענף יודעים זאת
שאר ועדי הכשרות נכשלים בספק איסור דאורייתא בגלל שסומכים על כשרות שמתקראת למהדרין ומאשרת בקריצת עין את פירות הדו שנתי וכבר יצאה חוברת בהסכמת הגר"ח קנייבסקי והגר"מ שטרנבוך המגלה טפח מהנעשה
זאת האמת לאמיתה ותחזקנה ידי המעוררים על מכשלה מבהילה זו
אצלנו בעדה החרדית מכשירים סירים שהשתמשו בהם בפירות אלו
30.
כבוד הרב הנדל
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
האם הצעקה שהרב הנדל שליטא הרעיש בבניני האומה סוף חודש טבת שנה זו בקשר לאחדות בין אנ"ש כבר הסתיימה וירדה מ"סדר היום" שעכשיו מוצא הרב זמן פנוי כבר ליכנס ולהתעסק ב"סוגיות" חדשות בו בזמן שהיה ברור כשמש שהוא וחבריו המשפיעים ושאר האבות השכולים בהתאונה המחרידה בחנוכה באילת לא ינוחו עד שסוף סוף ישתלט "סדר" בליובאוויטש ?
31.
ל-28
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
שלום. מדבר שוב מר ירקוני.

אתה מאיים עלי שאם אכתוב שוב את השקר לא תענה לי.
למרות האיום... אכתוב שוב את ה"שקר". כן. אם אתה מאמין שיש השגחה צמודה מהעץ עד לחנות האם אולי אתה יודע אם למשגיח הצמוד לאורך כל הדרך יש גם אקדח צמוד בכיסו?
האם המשגיח עזב לחצי שעה את הפירות האם יש לפרי דין של "פרי שנתעלם מן העין?...
(אמרתי כבר שהשגחה צמודה יש רק בפוע"ה).

והעיקר: יש להתייחס לסיפא של דבריך בדיוק כמו "ההבנה" שלך בנושא ההשגחה הצמודה...

32.
בררתי את תהליך קבלת הפרות בפריגת
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
לאחר בירור מעמיק, נראה שהאו קיי בפריגת אינו מסתמך על משגיחים של ארגוני כשרות אחרים אלא מפקח פיקוח צמוד על כל צעד ותהליך המתרחש שם.
פריגת רוכשת אך ורק פרי הדר שמפוקח פיקוח כשרות מלא במטעים , ללא חשש ערלה כלל !!!
הקליטה במפעל אך ורק מבתי אריזה בהם יש השגחה מסודרת ע"י משגיחים מומחים כדת וכדין,בשער המפעל ממתין כל רכב המוביל פרי ,עד לאישור המשגיח לא יתקבל משלוח שאין לגביו הוכחת כשרות מלאה ,למהדרין.
לכל מיכל פרי מגיע טופס בו מופעים כל הפרטים הדרושים ,ומספר זיהוי שנכנס למערכת ממוחשבת , מספר זיהוי זה וכל שאר הפרטים נמצאים באופן קבוע במחשב (ללא הרישום במחשב ואישור משגיח הכשרות במפעל , לא ניתן לקלוט אף לא ק"ג אחד של פרי). למשגיחי ומפקחי הכשרות גישה מלאה למחשב , בה ניתן לערוך בדיקה או חיפוש של כל משלוח שהגיע ולבדקו גם לאחר זמן.
כפי שנמסר לי, נה
33.
המשך לתגובתי הקודמת...
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
המשך בנושא פרי גת -
כפי שנמסר לי, הובאו כל נהלי הכשרות במפעל לפני עמוד ההוראה הגר"ש וואזנר שליט"א שאמר שהכשרות כפי שהיא מבוצעת בפועל הינה בתכלית ההידור !!!
ש.ז.ר.
34.
למגיב 32
כ"ה אייר ה׳תשס״ז
אם הכל כ"כ בסדר למה לא שלא יכניסו רב שמוסכם על כולם שיבדוק ויתרשם? כמו כשתבב מגיב מס 6 שלפני שנתיים ביום עיון לרבני חב"ד ביטלו ברגע האחרון ביקור במפעל בטענה שזה לא העונה אפילו שזה היה בשיא העונה, ולאלוקים פתרונים
35.
דוגמא לבעיית ערלה - לימונים
כ"ה אייר ה׳תשס״ז
כעת זה סוף העונה של הלימונים ויש מחסור בלימונים. יש בית אריזה בדרום שיש לו לימונים אבל מעורב שם אחוזים של פירות מילואים של ערלה, וכל הכשרויות מתירים את זה מצד ביטולים חוץ מבד"צ העדה החרדית והרב לנדאו
36.
ערלה בתפוזים - תגובה למגיב 32
כ"ה אייר ה׳תשס״ז
לקיבוץ גבעת חיים - שמהפעל שייך לו - היה השנה 50 דונם תפוזים מזן וולנסיה בשנה השלישית מזן דו שנתי , וידוע ממקורות מוסמכים ש50 טון של פירות נקלטו במפעל....
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.