מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תשס״ז 08.05.2007

הונחה אבן הפינה לבית חב"ד קריית ארבע-חברון

בל"ג בעומר נערך בקריית ארבע טקס הנחת אבן הפינה למשכן החדש לבית חב"ד קריית ארבע-חברון שיבנה לזכרה של השליחה הצעירה חיה מושקא עטייה ע"ה שחייה נקטפו בנסיבות מחרידות ■ בבניין החדש שלוש קומות בהם יפעלו בית כנסת, בית הכנסת אורחים, מועדון צבאות ה', משרדים, ספרייה, חדרי שיעורים והרצאות ועוד ■ "אנו בטוחים כי "אש השליחות" שפיעמה בחיה מושקא הקטנה תמשיך לפעם בנו ובבניין זה", קרא השליח בחברון הרב דני כהן  לסיפור המלא ולגלריית תמונות
הונחה אבן הפינה לבית חב
(צילום: י. בלינקו)

בל"ג בעומר נערך בקריית ארבע טקס הנחת אבן הפינה למשכן החדש לבית חב"ד קריית ארבע-חברון שיבנה לזכרה של השליחה הצעירה חיה מושקא עטייה ע"ה שחייה נקטפו בנסיבות מחרידות, בתו של יבלחט"א הרב ויקטור עטייה מנהל בית חב"ד קריית ארבע-חברון.

"הבניין החדש והמרווח ישתרע על שטח של 770 מטר רבוע", מספר השליח בחברון הרב דני כהן המתגורר ביישוב היהודי בחברון, ומנהל את הפעילות בליבה של עיר האבות. "הגשנו את התוכניות לארדיכלים ולהפתעתנו כשקיבלנו מידיהם את התוכניות גילינו כי הבניין מתוכנן בדיוק על שטח של 770 מ"ר". בבניין החדש שלוש קומות בהם יפעלו בית כנסת, בית הכנסת אורחים, מועדון צבאות ה', משרדים, ספרייה, חדרי שיעורים והרצאות ועוד.

בשעה היעודה, התמלאה הרחבה הגדולה במאות מתושבי הישוב היהודי בחברון וקריית ארבע שבאו להשתתף בשמחת הנחת אבן הפינה. בפתח האירוע המרגש, הוזמן הרב ארז קרלנשטיין, דודה של הילדה חיה מושקא ע"ה, המכהן כסמנכ"ל מוסדות חב"ד ברחובות לקרוא את פרקה בתהילים - פרק ט'. בהמשך, נטל את שרביט ההנחיה הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצאגו"ח שהזמין את מר צבי קצובר יו"ר המועצה המקומית קריית ארבע לשאת דברי ברכה.

דברי ברכה נשא גם חמיו של הרב עטייה, הצייר ר' ברוך נחשון שדיבר על צאן המרעה של האבות שהלכו במקום הזה, ועל המשכן החדש שיבנה ל"צאן קדשים" - תינוקות של בית רבן, שקול התורה יצא מהבית הזה עד למערת המכפלה.

"נאום של תודה" נשא הרב ויקטור עטייה מנהל בית חב"ד קריית ארבע-חברון שהודה בדברים חמים לתורמים הרבים וכן לרב יוסי נחשון מנהל הפעילות בבית חב"ד חברון ולרב דני כהן השליח בחברון שלאחר האסון החליט להקדיש את כל יומו לפרוייקט הבנייה זאת למרות עיסוקיו הרבים מזה חמש שנים בחברון.

הרב דב ליאור רבה של קריית ארבע-חברון הלהיב את הקהל כאשר דיבר על הזכות לבנות בניין בארץ ישראל, ובמיוחד כאשר אויבנו כלים לכלותינו בארץ ישראל, ושיבח אף הוא את פעילות בית חב"ד בעיר. דברי ברכה חמים נשאו גם: אבי הישוב היהודי בחברון הרב משה לוינגר, איש חברון ר' ברוך מרזל, מנכ"ל הישוב היהודי בחברון ר' הלל הורביץ, והרב ישראל ברוד ראש מכון 'מחיה' - יעוץ והכוונה למוסדות חב"ד שע"י אגו"ח בארה"ק המלווה בעצה ובתבונה את כל הפרוייקט.


"אש השליחות תמשיך לפעום"

לפני 27 שנה, בערב ל"ג בעומר, נרצחו שישה בחורי ישיבת 'ניר' מקריית ארבע בעת שביקרו ב'בית הדסה' שבחברון, סיפר באירוע הרב דני כהן. הישוב כולו היה באבל כבד, ור' ברוך נחשון התבלט באם לקיים את תהלוכת ל"ג בעומר. הוא כתב על כך לרבי והמענה לא הותיר לו ספיקות. "מעבירין את המת לפני הכלה", ענה הרבי, והתהלוכה נערכה כרגיל. "גם בימים אלו, לאחר האסון הכבד שפקד אותנו, ממשיכה התשובה של הרבי ללוות אותנו, ואנו בטוחים כי "אש השליחות" שפיעמה בחיה מושקא הקטנה תמשיך לפעם בנו ובבניין זה", קרא בהתרגשות.

דברים חמים נשא גם סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק ורב קהילת חב"ד ברחובות הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי. הרב גלוכובסקי שבתום ההלוויה עורר על קבלת החלטה לבניית בניין לזכרה של הילדה ע"ה, הזכיר את דברי הרבי לאחר הטבח בכפר-חב"ד לפני כ-50 שנה ואת העידוד שביקש הרבי למסור לתושבי הכפר לאחר האסון.

דברי סיום נשא הרב יחזקאל סופר שדיבר על עניינו של יום ל"ג בעומר יום בו מתגלית פנימיות התורה, ואיחל כי בקרוב יתחברו יסודות הבית החדש אל בית המקדש בגאולה האמיתית והשלימה.

לקול צלילי תזמורתו של הזמר ר' מנדי ג'רופי הוזמן הקהל לרדת אל מתחם הבנייה וליצוק את אבן הפינה. את האבן הראשונה הניח הת' מנחם-מענדל עטייה בנו של הרב ויקטור עטייה.

הרב דני כהן בישר לנוכחים כי כאשר תושלם בניית הגג יוצק בה חתיכה מהגג ב-770 בניו-יורק שהתקבל מהשליח הראשי בקליפורניה הרב שלמה קונין שסייע לבנייה.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
לשלוחים היקרים בחברון - בהצלחה רבה !!!
כ' אייר ה׳תשס״ז
אתם הדוגמא למסירות נפש כל השנה , וראויים אתם לפלטרין של מלך מכובד ומפואר . עלו והצליחו !
נ.ב. מה הכתובת למשלוח תרומות והשתתפות . אוהבים אותכם , השלוחים בלוד .
2.
האם הרבי היה נותן את ברכתו?
כ' אייר ה׳תשס״ז
חשבנו שהרבי לא נתן אישור אף פעם לבניה של בית חב"ד בחברון ( כך מסוםר בשם האומן ברוך נחשון ) מישהו יודע פרטים על זה?
3.
הנחת אבן פינה
כ' אייר ה׳תשס״ז
חזקו ואמצו משפחת עטיה בעיר האבות,ושנזכה במהרה בבנין בית המקדש השלישי במהרה בימינו עם משיח צדקנו בראשנו,כל הכבוד ליואל הצלם על התמונות החדות,
4.
לתגובה 1
כ' אייר ה׳תשס״ז
הכתובת:קרית ארבע מדורגים 2\52
ת.ד84 מיקוד 90100
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.