מערכת COL | יום כ"ח ניסן ה׳תשס״ז 16.04.2007

בקרוב: 'מעיינות' גם לבנות

פרסום ראשון: החל מהשנה הבאה יקלוט מכון 'מעיינות' בירושלים, בראשות הרב כתריאל שם-טוב והרב שלמה גשטטנר, בנות 'מקורבות' מכל רחבי העולם, כך נודע ל-COL ■ את המבנה תרם הנגיד ג'ורג' רוהר, אחד התומכים הגדולים של חב"ד בעולם, המממן מידי שנה את שכר הלימוד של סטודנטים המעוניינים ללמוד ב'מעיינות'. הרב משה קוטלרסקי סייע בהשגת התרומה הנכבדת ■ שלוחים רבים בעולם בירכו על ההחלטה לסיפור המלא"מעיינות" - 10 שנות פעילות ענפה עם צעירים מהעולם
בקרוב: 'מעיינות' גם לבנות
יתרום מבנה חדש. ג'ורג' רוהר בשיחה עם מנהלי הישיבה • צילום: COL
מאת חיים ברון, COL

למכון 'מעניינות' המצליח הממוקם ברחוב 'דוד ילין' בעיר-הקודש ירושלים, בראשות הרב כתריאל שם-טוב והרב שלמה גשטטנר, יצטרף בשנה הקרובה מבנה חדש, בו ילמדו בנות 'מקורבות' מבתי-חב"ד מכל רחבי העולם, כך נודע ל-COL. 

את המבנה תרם ג'ורג' רוהר, העומד בראש "קרן רוהר". כידוע, רוהר הוא אחד התומכים הגדולים של חב"ד בעולם ומממן מידי שנה את שכר לימוד של סטודנטים המעוניינים ללמוד ב'מעיינות'. הרב משה קוטלרסקי סייע בהשגת התרומה הנכבדת.

שלוחים רבים ברחבי תבל השולחים מידי שנה 'מקורבים' צעירים ל'מעיינות' הביעו קורת-רוח מההחלטה.

מכון 'מעיינות', שציין באחרונה עשור להקמתו, הוא מסגרת ייחודית לסטודנטים יהודים מחו"ל, המבקשים לקחת פסק-זמן מהאקדמיה – לתקופה שבין חצי שנה לשנתיים – ולהתוודע ליהדותם. אצל רובם מתקיים הביטוי 'הציץ ונפגע'

"בנינו תכנית לימוד מיוחדת, שבסופה יכול כל תלמיד להיקלט במסגרת ישיבתית רגילה", אמר בעבר הרב שם-טוב, ואכן, במשך השנים נקלטו מאות מבוגרי המכון בישיבות גבוהות. מיותר לציין כי הללו המשיכו לאחר מכן באותו מסלול והקימו בית יהודי נאמן.

כפי שדווח ב-COL, בערב חג-השבועות, הנדיב ג'ורג' רוהר מניו-יורק ביקר בישיבת 'מעיינות'. רוהר, התרשם מהאווירה המיוחדת וממספר הגדל של התלמידים הרציניים.

הוא הבטיח למנהל הרב שם-טוב לדאוג באופן אישי לצמיחתה של הישיבה, דבר שהשבוע קיים. בעת ביקורו בישיבה, האזין להרצאה מאת הרב שמואל בראון, שהסביר את נושא ההתעוררות בתפילה לקראת חג מתן-תורה.

במהלך הביקור, שוחח עם מספר תלמידים נציגי המחלקה לדוברי ספרדית, והתפעל מאד מאיכותם ומידיעותיהם בתורה ובחסידות.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
2.
געוורענער
כ"ח ניסן ה׳תשס״ז
הרב כתריאל שם טוב. פשוט מעניין . שמו ושם משפחתו מראים על מהותו.
3.
סעיז א מחיה זען גוטע פרריינד
כ"ח ניסן ה׳תשס״ז
כל שליח בעולם שרואה את הפעילות של הרב שם-טוב מתפעל ומתפלא על העשייה הברוכה . הרבה מהשלוחים בעולם מתפללים להצלחתו שהיא בעצם הצלחתם . מהשלוחים שהרבי זכותו יגן עלינו רצה ורוצה שאנו נקח ממנו דוגמא (מודל) כיצד נראה שליח וכיצד נראה מוסד.אני מתבייש אבל אני גם מוכרח לומר,כאשר אני רואה אותו על המסך אני מנגב דמעה סוררת.
4.
פנייה לרב שם טוב!
כ"ח ניסן ה׳תשס״ז
ידועה שהרבי אמר מספר פעמים לא לפתוח ישיבה במיוחד לבעלי תשובה אלא שיהיה בתוך מסגרת ישיבתית רגילה....
אם מישהוא ידע לענות אני ישמח מאוד.
5.
ל4
כ"ח ניסן ה׳תשס״ז
לא מספר פעמים, כשנפתח הדר התורה היה זה חלק מתכנית 770 ולמדו בעזרת נשים בגלל רצון הרבי. אבל תכנית זו לא נמשכה ולא הקפידו ע"ז אח"כ.
6.
במאריסטון הישיבה נפרדת
כ"ח ניסן ה׳תשס״ז
במוריסטאן המסגרות נפרדות לחלוטין!
9.
ל-6
כ"ט ניסן ה׳תשס״ז
למדתי במוריסטאן בשנות הלמדים. זכורני שהיתה תשובה של הרבי זיע מאד חריפה להורים של בחורים מתות שכתבו להנהלת הישיבה שבניהם לא ילמדו עם בחורים מתפארת בחורים. את פרטי התשובה אנני זוכר.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.