מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשס״ז 15.04.2007

חב"ד ארגנו 'סדר' פסח הגדול בעולם: דיווח וגלריה

רושם עז נותר על 2,000 מטיילים ישראליים שהשתתפו בסדר הגדול בעולם שהתקיים בנפאל בארגון בית-חב"ד בהנהלת השליח הרב חזקי ליפשיץ ■ שעות ספורות קודם התקדש החג, הופיעו בפני המשתתפים להקת מטיילים ונערכו הגרלות על מיטב האטרקציות למטייל. לאחר-מכן נשא דברים על מנהגי החג הרב ליפשיץ ובתום דבריו, הורם על הכתפיים בידי המטיילים ■ בית-חב"ד שלח ערכות מיוחדות למטיילים ששהו במחנה הבסיס של ההר הגבוה בעולם, האוורסט ■ הצלחת הסדרים נזקפת ל'מרכז לעניני חינוך' ולרב משה קוטלרסקי שסייע בכל המישורים להצלחת הסדרים, ודאג אישית לבחורים השלוחים ■  ל-COL נודע, כי ערוץ 10 יגיש בקרוב תוכנית מיוחדת על ליל הסדר בנפאל שתועד (לפני החג) על-ידי צוות שנשלח במיוחד ■ COL מתכבד להגיש דיווח בלעדי על הסדר וצרור תמונות  לסיפור המלא
חב
עוצמה שלא ניתנת לתיאור. צילומים: COL • עיבוד מחשב: ליאורה בן משי, COL
מאת חיים ברון, COL

רק כעת, לאחר שעברו מספר ימים מאז שנחתם "סדר פסח הגדול בעולם" בנפאל, היה אפשר לתפוס את השליח הרב חזקי ליפשיץ, שיספר מעט על הסדר, בו השתתפו אלפיים מטיילים ישראליים.

במהלך השנים האחרונות התפרסמו אין-ספור מאמרים, רשימות, יומנים ובלוגים של אנשים שונים מכל גווני הקשת, שתיארו בהתפעלות את הסדר המרשים והמוצלח. מרביתם המוחץ ציינו, כי הם אינם מתיימרים להקיף את עוצמת הסדר, אלא רק לתת מבט מהצד, וכך גם רשימה זו.

מכפר-חב"ד לנפאל

כמידי שנה, מספר ימים לפני חג-הפורים, עשתה את דרכה מכולת האוכל הענק את דרכה לנפאל באמצעות ספינה, לאחר שהועמסה בכל-טוב: יין, בשר, מצות ועוד, בכפר-חב"ד. בנפאל, המכולה מפורקת על-ידי מאות מטיילים מתנדבים, אשר מסייעים גם בבישולים הרבים ובהכנות לסדר.

כפי שדווח ב-COL, השנה הרישום התבצע באמצעות פורום מיוחד באתר בית-חב"ד. מספר שעות לפני תחילת הסדר, נערך בכניסה לאולם המפואר תדרוך למלצרים הרבים, המשטרה המקומית וצוות הביטחון הישראלי. לאחר-מכן החל הסדר ׁשעות מספר לפני השקיעה) כדי שיהיה זמן לכל מי שרוצה לצלם או להסריט את האירוע המיוחד למזכרת.

בקדם-הסדר ניגנה תזמורת המורכבת ממטיילים ישראליים שהלהיבה וסחפה את הקהל הרב ונערכו הגרלות על מיטב האטרקציות למטייל בנפאל (בנג'י, רפטינג, טיסות לאוורסט וכו').

בסיוע מערכת ההגברה, דיבר בפני המשתתפים הרב ליפשיץ, שכאמור, פירט למשתתפים את הלכות הסדר. בסיום דבריו, הרימו המשתתפים את הרב ליפשיץ על הכתפיים. כמו-כן דיבר בפני המשתתפים גם שגריר ישראל מר דן סתיו שהודה בחום לזוג ליפשיץ ולבית-חב"ד קטמנדו "הבית החם של הישראלים בנפאל" כהגדרתו.

עוצמה שלא ניתנת לתיאור

כחצי שעה לפני כניסת החג מסתיים הפרק הזה, והמשתתפים מקפלים את הציוד המוקצה משימוש בחג. עם כניסת החג מתפללים ערבית, ומתחילים לחוג את ליל הסדר, הפעם על-פי כל כללי ודקדוקי ההלכה.

הסדר. מי שלא נכח באולם, לא יוכל להבין את העוצמה האדירה. 2,000 איש קוראים יחדיו את "מה נשתנה" בהתלהבות ובחיות רבה, כשבחורים שנשלחו במיוחד לחג-הפסח על-ידי ה'מרכז-לענייני-חינוך', מדריכים את המשתתפים הרבים.

"אני שרגיל לקריאת הגדה יבשה', נפעמתי נוכח הכריזמתיות של הרב ליפשיץ שהלהיב את הקהל, עבר משולחן לשולחן, (בכל שולחן ישבו כ-60 איש) וסחף את כל הנוכחים (כ-2,000 חבר'ה) לשירה וריקודים עד השעות הקטנות של הלילה, אני חושב שזאת הייתה הפעם הראשונה שהבנתי את משמעות המילים בהגדה", כך סיפר המטייל איתן רוזנפלד.

במהלך החג התקיימו תוכניות מיוחדות בנושאי יהדות על-ידי צוות בית-חב"ד המתוגבר. כבכל שנה, אף הייתה פתוחה מסעדה כשרה עם מוצרים כשרים לפסח לתועלת הרבים.

ליל הסדר בהאוורסט

בית-חב"ד בנפאל לא שכח גם את המטיילים ששהו במחנה הבסיס של הר האוורסט. כידוע הר האוורסט הוא ההר הגבוה בעולם: גובהו עומד על 8,848 מטר ומחנה הבסיס, בו שהו אותם מטיילים בליל-הסדר, עמד על 5,500 מטר. האוורסט מצוי בחלק המזרחי של רכס הרי ההימלאיה בגבול שבין נפאל לסין. בית-חב"ד הנפיק ערכות מיוחדות, המכילות: מצות, יין, הגדות, עלון הסברה ועוד.

בית-חב"ד דאג לשליחת ערכות דומות למטיילים הנמצאים בהרים נוספים. עוד נמסר, כי בעיר פוקרה המסוכה נערך סדר פסח לכ-200 מטיילים. בסדר לדוברי אנגלית הסיבו יחדיו 50 מבני הקהילה.

כלי-תקשורת רבים מרחבי הארץ והעולם גילו עניין ב'סדר הגדול בעולם' והם דיווחו בהרחבה על-כך. ל-COL נודע, כי ערוץ 10 (תחנת טלוויזיה ישראלית) עומד לשדר בחודש הקרוב תוכנית מיוחדת על ליל הסדר הגדול בעולם. צוות ערוץ 10 תיעד את הסדר, מההכנות ועד להדלקת הנרות.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
בית חב"ד קטמנדו - מודל לחיקוי!
כ"ז ניסן ה׳תשס״ז
אני בחור שהיה בהרבה מאוד בתי חב"ד בשנתיים האחרונות ואני מוכרח לספר לכם שמה שקורה בנפאל - הפעילות , מאור הפנים, השיעורים המיוחדים , האחדות, לא ישווה לשום דבר שראיתי בכל מקום אחר!
הרבה מאוד מאוד בזכות האופי המיוחד של הזוג ליפשיץ שמנהיג את המקום , אנשים מיוחדים שלמדתי מהם המון!!!

הצלחה רבה!
2.
חזקי וחני
כ"ז ניסן ה׳תשס״ז
אין עליכם!

וכמובן , חני - האישה שעומדת מאחורי...

מהתמונות אני רואה עוצמה, ואני מתארת לעצמי שזה רק חלקיק מהעוצמה שהייתה שם

עלו והצליחו!

חני סלאווין
6.
wow
כ"ז ניסן ה׳תשס״ז
איזה יופי
7.
אנשים נדירים
כ"ח ניסן ה׳תשס״ז
מההיכרות עם הרב חזקי ואשתו חני אין לי ספק שהעוצמה היתה כ"כ מדהימה- מדובר באנשים כ"כ מדהימים ונדירים באופיים כמו מלאכים שנשלחו לעולם הגשמי שלנו.....
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.