מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ז 01.04.2007

הרב החב"די הצליח לבטל חילול שבת המוני

הקהילות החרדיות בקריית-גת סערו בשבועות האחרונים, בעקבות 'התחרות הארצית לטיסנים על-שם האסטרונאוט אילן רמון' שהייתה אמורה להתקיים בעיר, תוך חילול שבת המוני ■ הנציגים החרדיים איימו במשבר, הקהילות החרדיות תכננו הפגנת-ענק ורב העיר הרב משה הבלין הודיע כי יפנה לשליח חב"ד הרב חיים-צבי קוניקוב שישפיע על רונה רמון שלא תשתתף באירוע ■ שעות לפני השבת, התבשר הרב הבלין האירוע בוטל ■ "העובדה שקריית-גת היא העיר הראשונה שהפקידה בידי הרבי את מפתחות העיר, משפיעה על הצביון היהודי בעיר", אמר הבוקר (ראשון) הרב הבלין בשיחה עם COL לסיפור המלא
הרב החב
רונה רמון והרב הבלין על רקע תחרות טיסנים • צילומי ארכיון: COL
מאת חיים ברון

הקהילות החרדיות בקריית-גת סערו בשבועות האחרונים, בעקבות 'התחרות הארצית לטיסנים על-שם האסטרנאוס אילן רמון' שהייתה אמורה להתקיים באיצטדיון העירוני בעיר, במימון ובחסות העירייה, תוך חילול שבת המוני.

למרות שראש-העיר, אבירם דהרי, הוא אדם דתי וחובש כיפה, מתפלאים הנציגים החרדים במועצת העיר, העירייה מממנת את אירוע הטיסנים, שאמור להתקיים לראשונה בישראל ובהשתתפות חמשת-אלפים צופים. תחרות הטיסנים הייתה אמורה למשוך אליה גם קהל רב, חובבי טיסנים מרחבי העולם, וכן הוזמנו אליו נציגי שגרירויות בישראל, מה שקומם עוד יותר את הציבור החרדי, משום שגם נציגי העמים רואים וחווים חילול שבת המוני בישראל.

התכנון: הפגנת-ענק

"בקהילה" דיווח בגיליונו האחרוון כי נציג 'אגודת-ישראל' בעירייה, הרב שמואל שפירא - איש קהילת חסידי גור בעיר, אף איים במשבר קואליציוני והודיע לראש-העירייה, אבירם דהרי, כי הוא וסיעת 'אגודת-ישראל' יפרשו מיידית מהקואליציה העירונית.

"כל העיר מלאה בפרסומים אודות תחרות הטיסנים", סיפר ל'בקהילה' רב העיר החב"די הרב משה הבלין. "אילן רמון הוא אדם חילוני, אך כשהוא טס לחלל הוא ביקש לשמור שבת, כי הרגיש שהוא שליח של עם ישראל, ודווקא עתה, לזכרו, מנסים לקעקע את השבת?", תוהה הרב הבלין.

הקהילות החרדיות, יחד עם הרב הבלין תכננו לקיים בשבת האחרונה הפגנת-ענק מול האצטדיון, בשעת קיום התחרות. במקביל, תכנן הרב הבלין לשוחח עם שליח חב"ד בטקסס, הרב חיים קוניקוב שישוחח עם רונה רמון, אשתו של אילן ז"ל וינסה להשפיע עליה שלא תשתתף בארוע לזכר בעלה שאמור להיערך תוך חילול שבת מחפיר.

שעות לשבת: האירוע בוטל

כזכור, הרב קוניקוב, עמד בקשר חם עם אילן רמון ז"ל שאף לקח עימו לחלל מספר חפצי קודש. גם לאחר מותו, המשיך הרב קוניקוב לעמוד בקשר עם משפחת רמון ואף ביקר בביתם מספר פעמים. מידי שנה, ביום השנה לאסון 'קולומביה', מקיים הרב קוניקוב עצרת זיכרון בבית-חב"ד בהשתתפות קהל רב. לפני שנה, הכניס הרב קוניקוב ספר-תורה לזכרו, בהשתתפות נציגים מ'נאס"א'.

שעות ספורות לפני השבת, התבשר הרב הבלין כי האירוע בוטל. "המארגנים חששוו מההפגנה הגדולה שעומדים לקיים הקהילות החרדיות", סיפר הבוקר (ראשון) הרב הבלין בשיחה עם COL. "אני גם הודעתי להם מספר פעמים שאני עומד לערב את רונה רמון, וכנראה שזה השפיע על שיקוליהם לבטל את האירוע".

הרב הבלין מציין, כי "העובדה שקריית-גת היא העיר הראשונה שהפקידה בידי הרבי את מפתחות העיר, משפיעה על הצביון היהודי בעיר, המתבטא בניצחון על השבת".

כידוע, בהתוועדות שהתקיימה בשבת-קודש לאחר מסירת המפתח, אמר הרבי כי למי שנמסרו המפתחות, הוא הבעל-הבית האמיתי של העיר.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
צניעות
י"ג ניסן ה׳תשס״ז
נראה לי שכדאי למעט בתמונות נשים למען שמו הטוב של האתר
2.
ל-1
י"ג ניסן ה׳תשס״ז
אני חושב שאנשים כמוך לא צריכים לגלוש באינטרנט.
הפוסל במומו פוסל! איפה שמחשבותיך נמצאים שם אתה נמצא.
3.
הרב הבלין אין כמוך בעולם
י"ג ניסן ה׳תשס״ז
שה יעזור וירבו כמותך רבנים נאמנים גאונים ומוצלחים בישראל ובעולם כולו .
אמן כן יהיה רצון .
תמים בשליחות ......
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.