מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשס״ז 30.03.2007

104 החלטות קיבלו עליהם היהודים בסין

בי"א ניסן תשס"ו השלוחים בסין הכריזו על קמפיין מצוות רחב-מימדים שמטרתו להקדיש 104 החלטות טובות עבור יום הולדת 104 של הרבי. ביום שישי האחרון המבצע הגיעו לסיומו, בהצלחה מרובה ■ ילדים קיבלו על עצמם נטילת ידיים, נשים נרות שבת וניהול מטבח כשר, בחור שהחל ללכת על כיפה ושכנע את חברו ואב שהחל להביא את משפחתו לבית-הכנסת בשבת בעקבות החלטת בנו ■ "הפרוייקט עזר לנו לדחוף אנשים לקיים עוד מצוות", מספרת השליחה הגב' גולדי אבצן שיזמה את המבצע עם בעלה הרב מרדכי, אליהם הצטרפו השלוחים בסין  לסיפור המלא
104 החלטות קיבלו עליהם היהודים בסין

בי"א ניסן השנה הגיע לסיומו פרוייקט מצוות מקורי לכבוד הרבי שאיחד את הקהילות היהודיות בסין. מקורבי השלוחים במדינה קיבלו על עצמם 104 מצוות והחלטות טובות בתור מתנה אישית למנהיג הדור.

את היוזמה הגו הרב מרדכי וגולדי אבצן, השלוחים להונג-קונג, בי"א ניסן תשס"ו. השלוחים הנוספים בסין אימצו את הרעיון בהתלהבות.

"התפעלו מעוצמת הקמפיין", מספרת הגב' אבצן. "זה עתה הצלחנו לגייס את היהודי שיעשה את המצווה ה-104 ובזה מסתיים המבצע לאחר שנה של עבודה קשה ומאומצת של ניסיונות ללמד יהודים ולהסביר להם את חשיבות עניין המצוות ועשייתם".

שלושה ילדים בהונג-קונג קיבלו על עצמם נטילת ידיים, דינה מגואנזאו החליטה נרות שבת, שלומי משנחאיי יילך מהיום עם כיפה והוא גם שכנע את חברו להחזיק בינתיים כיפה בכיס ולאט לאט יתרגל ללכת בגאווה יהודית ברחובות שנחאיי.

"הפרוייקט עזר לנו לדחוף אנשים לקיים עוד מצוות", הגב' אבצן הוסיפה. "ב"ה אנחנו רואים כל יום ויום את המתנה שהרבי העניק לנו ונותן ליהודים יקרים אלו את הכוחות לעמוד בהחלטות שקיבלו".

סיפורים על החלטות

נער בר-מצווה קיבל על עצמו לבוא כל שבת לבית-הכנסת. לאחר כמה שבתות שהגיע לבית-חב"ד, אביו ניגש לרב אבצן ואמר לו: בשבועות האחרונים אני מרגיש בושה שבני הולך להתפלל לבד. לאחר מחשבה גדולה בעניין אני מקבל על עצמי מהיום ואילך לבוא לבית-הכנסת בכל שבת יחד עם בני. "מאז הוא מגיע עם כל משפחתו", השלוחים מספרים.

לאחר אחד השיעורים שנמסרים לנשים, המשתתפות התבקשו לקחת על עצמן החלטות טובות. אחת מהן קמה להכריזה שהיא תתחיל לשמור על מצוות טהרת-המשפחה.

היו נערים שהתרשמו לטובה מהדוד שלהם או אביהם שהחל להקפיד להניח תפילין או נשים שהכשירו את מטבחם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.