מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשס״ז 15.03.2007

הרב שוחט הוצף בנאצות לאחר תמיכה בלורד

הרב החב"די יצחק שוחט מלונדון הוצף השבוע במכתבי נאצה וגזענות, ימים ספורים לאחר שיצא בפומבי בעד הלורד היהודי-בריטי מייקל לוי המואשם בשחיתות ■ כפי שדווח ב-COL, הרב שוחט טען בעיתונות ובהופעות טלוויזיה כי החקירה הפלילית נגד לוי, המתפלל בבית-הכנסת שלו, נובע ממניעים אנטישמיים ■ באחד המכתבים שקיבל נכתב: "היטלר צדק. יהודים לא מביאים כלום לשולחן מלבד קמצנות, שחיתות ורקיבות" ■ בקהילה היהודית דורשים לפתוח בחקירה והרב שוחט מגיב: זה רק מוכיח את הטענה שלי לסיפור המלא
הרב שוחט הוצף בנאצות לאחר תמיכה בלורד

מכתבי נאצה בוטים נשלחו השבוע לדואר-אלקטרוני של הרב יצחק שוחט לאחר שתמך בפומבי בלורד היהודי-בריטי מייקל לוי הנחקר בחשד לשחיתות.

המכתבים הגזעניים נשלחו ביום שלישי ורביעי השבוע לחב"דניק המכהן כרב בית-הכנסת מיל-היל בלונדון וחבר הקבינט של הרב הראשי לאנגליה.

לוי, המתפלל בבית-כנסת זה, מיודד אישית עם ראש הממשלה טוני בלייר ונחשב המתרים הבכיר של מפלגת הלייבור. החשד הוא שהציע תוארי אצולה בתמורה לתרומות למפלגה.

כפי שפורסם ב-COL, הרב שוחט יצא לתקשורת בעד לוי וטען כי מהחקירה נודפת מניעים אנטישמיים. הוא צוטט במרבית עיתוני בריטניה ובערוצי הטלוויזיה BBC וערוץ 4.

באחד המכתבים שנשלחו אליו נכתב: "יהודים לא מביאים כלום לשולחן מלבד קמצנות, שחיתות ורקיבות. היטלר צדק במדוייק. כוחות הרשע האמיתיים הם ישראל, ארצות הברית, בלייר וידידיו היהודונים. יום אחד ישראל תישמד. תוך 7 שנים אני מעריך. תלכו לגור באלסקה - כולכם".

מחליא ובלתי מוצדק

דובר הועדה לביטחון הקהילה CST אמר כי בארגונו מקווים שהמשטרה תחקור את המכתבים האלה "בצורה ראוייה".

יו"ר מועצת הנציגים של יהדות בריטניה, ג'ון בנג'מין אמר: "השפה והמטרה של המכתבים האלה מחליא ובלתי מוצדק. הציבור צריך לאמץ עמדה של חוסר סובלנות כלפי כל ביטוי של אנטישמיות כשמתייחסים לנושא הזה".

הרב שוחט סתר את הטענה כי הופעותיו בתקשורת בשבוע שעבר גרמו לתגובות הבוטות. לדבריו, תגובה זו לטענתו כי מגלה את הדעה האנטישמיות המוסתרת ביומיום.  

"זה חושף מציאות של סנטימנטים מפתיעים שקיימים, ולא יעזור הניסיון לעצום עין. זה גם בדיוק מוכיח את הטענה שלי על הקשר בין החקירה לבין 'הגורם היהודי' כפי שהתקשורת עודדה", הוא צוטט בעיתון הבריטי 'ג'ואיש ניוז'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.